جشن تولدهای سبز رهبران جنبش در مهرماه ۸۸














در طول هفته گذشته ایمیل‌های زیادی از سوی خوانندگان، برایمان ارسال شد که خبر از رقم زدن یک ماه مهر به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز می‌داد. قرار است سبزهای ایران و سراسر جهان، ماه مهر امسال را به بهانه تولد رهبران جنبش سبز به ماهی شاد و سبز تبدیل کنند. «موج سبز آزادی» به عنوان صدایی از میلیون‌ها صدای ایرانی، قدم به قدم در این راه که روحش استوار بر حق‌طلبی و عدالت‌جویی است و مقتدایش مردان سبزی چون میرحسین موسوی و مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی، با سبزهای سراسر ایران هم‌صدا و هم‌پیمان خواهد بود و پیشنهادات و نظرات هم‌قدمان این جنبش را از طریق این رسانه منتقل خواهد ساخت. در همین راستا و با درنظر گرفتن محدودیت‌ها و شرایط، در این مرحله شش «موج آفرینی سبز» مربوط به هفتم مهرماه را با هم مرور می‌کنیم و موج‌آفرینی‌های مربوط به چهاردهم و بیست و یکم مهرماه را نیز در روزهای آینده به اطلاع شما خوانندگان عزیز موج سبز آزادی می‌رسانیم:




هفتم مهر امسال فرصتی است برای تمام مردم سبزاندیش ایرانی در داخل و خارج از کشور تا بار دیگر، امید و شادی، دو عنصر کمیاب و گرانبهای این روزها را در رگ‌های جنبش سبز مقاومت مردم بدمند. هفتم مهرماه زمانیست برای تجدید میثاق با یکی از رهبران سبزباور این جنبش، میرحسین موسوی که وارد شصت و هشتمین پاییز زندگی‌اش خواهد شد. شاید این روز بهانه خوبی باشد که برای قدردانی از شهامت‌ها و فداکاری‌ها و ایستادگی‌های او یک جشن تولد بزرگ به وسعت همه ایران برایش تدارک ببینیم.

بر طبق پیام‌های مختلفی که از اقصی‌نقاط ایران و تهران به ما رسیده است، مردم قرار است به انواع گوناگون این روز را جشن بگیرند:

۱- هم‌وطنان خوب تبریزی قرار است ساعت ۵ بعدازظهر هفتم تیرماه در کنار استخر شاهگلی شهر تبریز، زادگاه میرحسین موسوی، حاضر شوند و با بادکنک‌های سبزشان آسمان شهر را رنگی کنند. تبریزی‌ها از همه مردم ایران دعوت کرده‌اند که ساعت ۵ عصر روز هفتم مهرماه، بادکنک‌های سبز خود را به آسمان بفرستند و تولد میرحسین موسوی را به او و یکدیگر تبریک بگویند. برای سبز شدن آسمان شهر، تنها کافیست هر کودک ایرانی، بادکنکی سبز در دست داشته باشد و آن را در عصر هفتم مهرماه به هوا بفرستد تا آسمان سبز شود. پس هر کجای ایران که هستید، بادکنک‌های سبزتان را برای عصر روز جشن تولد آماده کنید.


۲- سبزهای تهران هم بر اساس اطلاع‌رسانی‌هایی که برخی کاربران اینترنت در وبلاگ‌ها و سایت‌ها کرده‌اند، قرار است روز هفتم مهرماه را در میدان هفتم تیر، با پخش شیرینی و شکلات و گفتن شادباش جشن بگیرند. این اتفاق می‌تواند در همه میدان‌های تهران و شهرستان‌ها بیفتد. همه می‌توانند با پخش شیرینی و شکلات در میادین شهر روز هفتم مهرماه را جشن بگیرند.

۳- گروه دیگری از سبزها هم قرار است در منازل شخصی خود با تهیه کیک و شیرینی که منقش به نام میرحسین موسوی باشد و با حضور دوستان و فامیل جشن تولدهای کوچک برگزار کنند و این روز را در خانه‌های خود جشن بگیرند. موج سبز آزادی از همه عزیزانی که در منازل خود به تدارک چنین مراسمی، هر چند کوچک، فکر کرده‌اند، دعوت می‌کند که عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده از کیک و تزئینات صورت گرفته احتمالی را به ما ارسال کنند و در سبز کردن هر چه گسترده‌تر هفتم مهر به ما کمک کنند.


۴- عده‌ای از سبزهای استان سمنان هم در حال جمع‌آوری پیام تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تولد میرحسین موسوی برای وی هستند. علاقمندان به امضای این طومار می‌توانند به آدرس زیر مراجمه و پیام تبریک خود را برای میرحسین موسوی، ثبت کنند:

http://www.petitiononline.com/09292009/petition-sign.html

۵- بسیاری از هم‌وطنانمان هم قرار است با ارسال پیامک‌های تبریک در روز هفتم مهرماه، شبکه ارسال پیامک مخابرات ایران را به مدت یک روز سبز نگه دارند. این پیامک‌ها به بهانه تولد میرحسین موسوی ولی در حقیقت برای زنده نگاه داشتن راه این مقاومت است که نوشته و ارسال خواهد شد. گمان نکنیم یک پیامک تاثیر چندانی در تداوم این راه نخواهد داشت. دلگرم ساختن حتی یک نفر به این مساله که سبزها هنوز زنده‌اند و صدایشان بلند، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. اگر هر کس با ارسال تنها یک پیامک به یک نفر، خاطره روز هفتم مهرماه را در ذهن او زنده کند، میلیون‌ها ایرانی، روز هفتم مهرماه را برای همیشه به عنوان روزی شاد و سبز و پرامید به خاطر خواهند سپرد.

۶- سبزهای خارج از کشور نیز برنامه‌های مفصلی برای سالروز تولد میرحسین موسوی تدارک دیده‌اند. همزمان با سالروز تولد ميرحسين موسوي، جمعى از ايرانيان و دوستداران وى در لبنان روز دوشنبه جشن تولد او را در بيروت برگزار مى‌کنند. این مراسم دوشنبه شب در ميدان نجمه بيروت برگزار خواهد شد. از سبزهای ایرانی سراسر جهان می‌خواهیم عکس‌ها، نوشته‌ها و ویدئوهای تهیه شده از مراسم هفتم مهرماه در شهر و کشور خود را برای موج سبز آزادی نیز ارسال کنند.



این شش موج‌آفرینی مختص روز هفتم مهرماه است که آفرینش تک تک آن‌ها به حضور امیدوار شما سبزهای عزیز بستگی دارد. بعد از هفتم مهرماه نیز با موج‌آفرینی‌های مخصوص مهرماه سبز با شما خواهیم بود. باید تقویمی سبز بسازیم که در هر برگ آن اثری از شهامت‌ها، استواری‌ها، سوگواری‌ها و شادمادنگی‌های این جنبش باشد. روزهای شاد این تقویم را باید برای دمیدن امید و شادی در دل یکدیگر خوب به خاطر بسپاریم. مهرماه از این پس فصل شادمانگی جنبش سبز ایران خواهد بود، ماهی که سبزها، مهر و امید را در سالروز تولد رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سیدمحمدخاتمی به بکدیگر هدیه خواهند داد. اینکه رهبران این جنبش صلح‌جو همگی مولود ماه مهرند، ماهی که نامش پیام‌آور محبت و دوست داشتن است را به فال نیک می‌گیریم و شادتر و امیدوارتر از پیش و به نیت احیای راه سبز امید، سالروزهای میلاد رهبران جنبش سبز در این ماه که مصادف است با هفتم، چهاردهم و بیست یکم مهر را جشن می گیریم.