گزارشی از صدور حکم یکی از بازداشت شدگان

شهروندی از شیراز:

شبکه جنبش راه سبز (جرس): یکی از چند صد نفر بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در شیراز روز شنبه در مراجعه به دادگاه با حکمی مواجه شده است که بررسی آن خالی از لطف نیست. متن این حکم که به رِؤیت متهم رسیده ولی از تحویل آن خودداری شده، به شرح زیراست:


"اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی. گرچه نامبرده طبق اظهارات و مدارک موجود حضور خود در تجمعات را صرف تماشاچی بودن عنوان کرده است ولی با توجه به این که اقدام به گرفتن فیلم و ارسال آن به دوستان خود کرده است و نیز چون وی عضو شاخه جوانان مشارکت فارس بوده و هست و چون مشارکت از احزابی است که معترض به نتیجه انتخابات است و مردم را دعوت به تجمعات غیرقانونی کرده است، دفاعیات وی با عقل و منطق سازگار نمی باشد" .دادگاه با استناد به این موارد او را به دو سال حبس محکوم کرده که این حکم به مدت 4 سال تعلیق می شود.


بر اساس این حکم می توان نتایج زیر را گرفت:
1. دفاعیات متهم وقتی با عقل و منطق سازگار است که وی عضو حزب یا گروهی نباشد!
2. ارسال فیلم و عکس به دوستان از مصادیق جرم برای متهمان سیاسی محسوب می شود!
3. صرف عضویت در حزب نمی تواند مصداق جرم باشد اما چنانچه حزب از جمله احزابی باشد که به نتیجه ی انتخابات معترض باشد آن حزب می تواند از یک بیگناه مجرم بسازد!
4. بر اساس این حکم، تماشاچی بودن در تجمعات غیرقانونی تخلف از قانون محسوب نمی شود بنابراین دوستان جنبش سبز می¬توانند همه روزه به خیابانها رفته و یکدیگر را با نمادهای سبز تماشا کنند!
5. اگر حتی هیچ بیانیه ای مبنی بر دعوت مردم به حضور در تجمعات غیر قانونی از سوی جبهه¬ی مشارکت صادر نشده باشد، چون این حزب به نتیجه¬ی انتخابات معترض است، به این معنا است که چنین بیانیه¬هایی را صادر کرده است!


جالب تر آنکه منشی دادگاه، متهم را تهدید کرده که چنانچه به حکم دادگاه بدوی اعتراض کند حکم تشدید شده و 4 سال تعلیق از آن حذف خواهند شد. این هم نمونه¬ای دیگر از عدالت در نظام اسلامی است دیگر!

دستگیری و مجروح شدن تعدادی از معترضان در بازار تهران

شبکه جنبش راه سبز ( جرس): بنا برگفته یک همراه جنبش سبز به جرس ، از ساعاتی پیش تعداد زيادی از مردم در جلوی بازار سر پوشيده تهران در خيابان ۱۵ خرداد و مقابل مترو تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند . مردم با سردادن شعارهایی مثل شعارهای «مرگ بر ديکتاتور» ، «این دولت بیچاره ،مشروعیت نداره» و.. اعتراض خود را آغاز کرده و در خیابان ها و پياده روهای بازار رو در روی نيروهای سرکوبگر امنیتی و لباس شخصی ايستاده اند.
آغاز اعتراضات مردم در بازار تهران در حالی است که نیروهای امنیتی ، لباس شخصی و یگان ویژه نیروی انتظامی در خیابان های ناصر خسرو، بوذرجمهوری و چند خيابان ديگر منتهی به بازار مستقر شده و در حال سرکوب و ضرب و شتم مردم معترض و برخی از مردم عادی هستند.
بنا بر گزارش یکی از همراهان جنبش سبز مردم معترض امروز بدون واهمه به رویارویی با نیروهای سرکوبگر پرداخته و در بسیاری از درگیرهای پراکنده آنها را هو می کنند و با نشان دادن نشان پیروزی خشم نیروهای امنیتی را به اوج خود می رسانند، اما نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه نیروی انتظامی(با لباس های سیاه و سوار بر موتور سیکلت) با هجوم به سمت گروه های معترضان آنها را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
بنا بر این گزارش نیروهای سرکوبگر در درگیری های امروز هم تعدادی از معترضان را پس از مضروب کردن بازداشت کرده اند که هنوز اطلاع دقیقی از این دستگیر شدگان در دست نیست.
بنا بر گفته این همراه جنبش سبز که در بازار تهران حضور داشته نیروهای سرکوب گر در مضروب کردن معترضان از هیچ وحشی گری و قصاوتی پرهیز نمی کنند و این شاهد عینی امروز خود شاهد مجروح شدن بیش تر از 3 نفر به شکل بسیار وخیمی بوده که این مجروحان با همراهی و کمک مردم به مراکز درمانی منتقل شده اند.
همچنین امروز تعداد زیادی از بازاریان هم به نشانه همدلی با مردم و شروع اعتراضات به تعطیل کردن مغازه های خود اقدام کرده اند و در بخشی دیگر از بازار بسیاری از بازاریان به معترضان شربت و آب خوردن تعارف می کردند که در برخی موارد حتا نیروهای سرکوبگر بازاریان را نیز به دلیل همراهی با مردم مورد ضرب و شتم و تهدید قرار داده اند.
در حالی که مردم معترض در تمام نقاط بازار تهران حضور دارند تعداد قابل توجهی از نیروهای سرکوبگر امنیتی و لباس شخصی بیشتر در مقابل خروجی ها و معابر اصلی بازار بخصوص در خیابان 15 خرداد و در مقابل دادستانی مستقر شده اند و از آن جا به نقاط دیگر بازار و مردم معترض هجوم می برند و بخش دیگری از این نیروهای سرکوبگر نیز در قسمت ابتدایی خیابان ناصر خسرو و حتی در میدان بهارستان حضور دارند .
به گفته این همراه جنبش سبز اعتراض در بازار تهران همچنان ادامه داشت.

میرحسین موسوی: نسبت دادن خواست طبیعی مردم به بیگانگان بزرگترین دروغ است



شبکه جنبش راه سبز (جرس) : مهندس میرحسین موسوی در دیداری با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن انتقاد از موج تبلیغات اقتدارگرایان برعلیه خواسته های به حق مردم و ربط دادن آن به بیگانگان بار دیگر بر مواضع پیشین خود تاکید کرد و گفت « آن کسانی که با برهم زدن تجمعات آرام مردم آن را خونین کردند به منافع بیگانگان خدمت می‌کنند.»
میرحسین موسوی با اشاره به موج سنگین تبلیغاتی علیه خواسته به حق مردم گفت: یک اراده سیاسی می‌خواهد خواست طبیعی مردم را به بیگانگان پیوند دهد و با به راه انداختن جنگ روانی – تبلیغاتی حرکت خودجوش و اعتراض مردم را در جهت منافع بیگانه و یا دخالت آنان معرفی کند، حال آن که وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم طی دو ماه اخیر هیچ کس به اندازه خود آنان به منافع بیگانگان خدمت نکرده است.
به گزارش قلم نیوز ، صبح روز چهارشنبه اعضای شورای هنماهنگی جبهه اصلاحات با دکتر زهرا رهنورد و مهندس میر حسین موسوی دیدار کردند و نظرات و پیشنهادات خود را در مورد وضعیت کنونی کشور و هرچه پربارتر شدن حرکت مردم مطرح کردند.
در این دیدار مهندس موسوی با گرامی‌داشت یاد تعدادی از اعضای این شورا که در زندان به سر می‌برند گفت: آنچه امروز در زندان‌های می‌گذرد به خوبی نشان‌‌دهنده ضرورت یک اصلاح عمیق در کشور است.
وی با اشاره به این که هیچ‌ یک از نیروهای دلسوز انقلاب نمی‌خواستند این حوادث روی دهد و بدتر آن با دروغ‌های پی در پی توجیه شود گفت: بزرگترین دروغ آن است که خواست طبیعی مردم برای اصلاح را به بیگانگان نسبت دهند.
وی با تأکید بر سوظن مردم کشورمان نسبت به نیات بیگانگان افزود: مردم خواهان طرح خواسته‌ها و اعتراضات خود در جوی آرام و عاری از تشنج بوده و هستند و آن کسانی که با برهم زدن تجمعات آرام مردم آن را خونین کردند به منافع بیگانگان خدمت می‌کنند.
کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری در همین ابطه و با اشاره به دادگاه‌های نمایشی اخیر اظهار داشت: آیا حرکت اعتراضی مردم که بر پایه گفتمانی در چارچوبه قانون اساسی استوار است و با شعارهای برگرفته از شعارهای انقلاب شکل گرفته در جهت منافع بیگانگان است یا برگزاری دادگاه‌های نمایشی که در آن منافقین منفور را در کنار فرزندان و شخصیت‌های انقلاب می‌نشانند. کدام یک به نفع آمریکا و انگلیس است؟
مهندس موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به رواج تهمت در صدا و سیما گفت: آیا آمریکا ترجیح می‌دهد صدا و سیمای ما یک رسانه منصف و مورد اطمینان باشد یا با دروغ‌گویی‌های پی در پی اعتماد مردم را از دست بدهد؟ آیا کسانی که باعث شده‌اند مردم برای گرفتن خبر به رسانه‌های خارجی مراجعه کنند به دنبال منافع بیگانگان هستند یا کسانی که می‌گویند رسانه ملی بی‌طرف باشد و اخبار را شفاف بیان کند؟
میرحسین موسوی همچنین گفت: آیا اگر آمریکا تمام قدرتش را بسیج می‌کرد می‌توانست به اندازه اتفاقاتی که در زندان‌ها افتاده است به کشور و انقلاب لطمه بزند؟ آیا روزنامه کیهان که قشر فرهیخته و روشنفکر را مقابل نظام قرار می‌دهد یک جریان همسو با بیگانگان نیست که همطراز منافقین با نظام دشمنی می‌کند و در جهت منافع آمریکا و انگلستان گام برمی‌دارد. آیا اهانت به آقای کروبی که توان بسیج جمع‌های مؤمن و دلسوز به نظام و کشور را دارد خدمت به منافع بیگانه نیست؟
مهندس میرحسین موسوی در این نشست با تجلیل از چهره‌ها و فعالین سیاسی در بند به خصوص اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای آزادی آنان از بند دعا کرد.

سازمان مجاهدین انقلاب: مسول تخلفات در ابوغریب کهریزک احمدی نژاد و محصولی هستند

شبکه جنبش راه سبز (جرس): سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه ای درخواست دستگیری میرحسین موسوی ، خاتمی ، هاشمی رفسنجانی و کروبی از سوی اقتدار گرایان را دستاویزی برای انحراف افکار عمومی از جنایت های روی داده در بازداشتگاههایی نظیر کهریزک دانسته و با انتقاد از تخلفات صورت گرفته در «ابوغریب کهریزک» محمود احمدی نژاد و وزیر کشور را مسول اصلی جنایات روی داده در این بازداشتگاه معرفی کرد.
متن بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران
به رغم دستور تعطیل زندان غیر قانونی کهریزک هر روز شاهد اخبار جدیدی در باره این زندان هولناک هستیم. علاوه بر این براساس اخبار متواتری که ظاهراً قابل انکار نیستند، رفتارهای حیوانی و وحشیانه با زندانیان کهریزک آن گونه که در نامه آقای کروبی به آقای هاشمی رفسنجانی آمده است، به مراتب دلخراش تر و دردناک تر از مرگ و شهادت براثر ضرب و شتم در این زندان است. امروز که پس از گذشت دو ماه هر روز ابعاد تازه تر و جزئیات بیشتری از این زندان هولناک علنی می شود، شاهد تلاش گسترده محافل خبری و رسانه ای وابسته به جریان اقتدار گرا برای منحرف ساختن افکار عمومی از این جنایات و به حاشیه بردن موضوع زندان کهریزک هستیم. جنجال آفرینی های تبلیغاتی سخیف و فرار به جلو عوامل دست دوم وسوم جریان اقتدارگرا نظیر درخواست دستگیری و محاکمه مهندس موسوی و خاتمی و هاشمی و کروبی و یا اظهارات هتاکانه عوامل مذکور علیه خاتمی و هاشمی همگی تلاش هایی برای انحراف اذهان عمومی از موضوع زندان ابو غریب کهریزک است.
همزمان شاهد تحرکاتی برای تقلیل این ماجرای اسفبار به آن چه که «کوتاهی یکی دو افسر جزء در انجام وظیفه» خوانده می شود، هستیم. خبر دستگیری این یکی دو افسر جزء درحالی منتشر می شود که جنایات رخ داده، در حد تخلفاتی نظیرعدم استاندارد بودن شرایط زندان کهریزک، نگهداری تعداد بیش ازحد ظرفیت در این زندان و یکی دو مورد تنبیه بدنی که معلوم نیست علت فوت باشند، اعلام می شود. این اقدامات انسان را به یاد صحنه سازی های پس از فاجعه جنایت بار حمله لباس شخصی ها به کوی دانشگاه می اندازد که نهایتاً به محکومیت یک مأمور جزء به اتهام دزدیدن ریش تراش ختم شد. اما ابعاد جنایات ابوغریب کهریزک، شواهد و مدارک برجای مانده و شاهدان و بازماندگان آن و نیز حساسیت عمومی نسبت به این فاجعه بسیار بیشتر از آن است که به اقتدارگرایان حاکم اجازه دهد آن را به سرنوشت ماجرای کوی دانشگاه تهران تبدیل کنند.
زندان کهریزک یک زندان غیر قانونی و خارج از نظارت و کنترل سازمان زندان ها بوده است. مسئول نهایی و پاسخگوی اصلی حوادث این زندان که زیر نظر نیروی انتظامی اداره می شده است، شخص آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی و آقای محصولی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور است. این دو تن مسئول تمام تخلفات و رفتارهای غیر قانونی و اسفناک دو ماهه اخیر از جمله در زندان کهریزک علیه شهروندان هستند. فرمانده نیروی انتظامی زیر نظر وزیر کشور فعالیت می کند و شواهد و قرائن موجود نشان می دهد که رئیس دولت و وزیر کشور وی در طول دو ماهه اخیر نه تنها کمترین حساسیت و تلاشی برای نظارت بر عملکرد این نیرو و ممانعت از اقدامات غیر قانونی آن از جمله وجود و فعالیت زندان کهریزک نداشته اند، بلکه برعکس شواهد آشکاری از حمایت رئیس دولت از اقدامات مذکور حکایت دارد. رئیس دولت نهم در حالی اقدام به حرکات تبلیغاتی نظیر نوشتن نامه به رئیس قوه قضائیه و درخواست رأفت اسلامی با بازداشت شدگان حوادث اخیر می کند که درحمایت از رفتارهای سرکوب گرانه و غیر قانونی علیه مردم، وزیر اطلاعات را به دلیل «کم کاری و عدم برخورد فعال وزارت اطلاعات با حوادث دو ماهه اخیر» عزل می کند و ضمن برعهده گرفتن مسئولیت مستقیم این وزارتخانه و ابراز رضایت از ارگان ها و نهادهای نظامی و انتظامی در حوادث مذکور، پرسنل این وزارت را مورد انتقاد قرار می دهد و بلافاصله چند تن از معاونان این وزارت را تنها به خاطر این که توهماتی نظیر انقلاب مخملی و برخوردهای سرکوب گرانه اخیر با معترضان را تأیید نکرده اند، از کار برکنار می کند.
با توجه به آنچه که ذکر شد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران اعلام می کند هرگونه اقدامی برای رسیدگی به تخلفات و قانون شکنی های دوماهه اخیر در نقض حقوق شهروندان و در رأس تمام آن ها جنایات ابوغریب کهریزک بدون توجه به مسئولیت وزیر کشور و رئیس دولت نهم به عنوان مسئولان اجرایی اصلی این تخلفات، اقدامی ناتمام و غیر بنیادین است و نمی تواند نگرانی ها را نسبت به امکان تکرار چنین جنایاتی در آینده منتفی سازد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران

محسن رضایی : باید در کشور عزا اعلام شود

شبکه جنبش راه سبز (جرس) : محسن رضایی در دیدار با اعضای جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر ضمن دریافت گزارش هایی از تعرض، تجاوز و انواع شکنجه بازداشت شدگان توسط ماموران انتظامی و امنیتی اعلام کرد که در صورت صحت این اخبار باید در کشور عزا اعلام شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از مطالعه بخش از گزارش ها در این دیدار گفت«اگر در جمهوری اسلامی توسط یكی از ماموران عمل خلاف حیثیت و اخلاق صورت گیرد، باید عزا اعلام شود چه برسد به اینكه اعمال شنیع علیه تعدادی از جوانان كشور صورت گرفته باشد؛ زیرا که سرمایه اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی، دستیابی به اخلاق و ارزش‌های انسانی و اسلامی در اداره کشور بوده است.»
محسن رضایی دراین دیدار خطاب به حقوق دانان دفاع از حقوق بشر همچنین گفته «اگر گزارشات شما درباره بدرفتاری با مردم در زندان‌ها درست باشد، تمامی مقاماتی كه مسوول هستند حداقل باید عزل و به دست دادگاه سپرده شوند.»
در این دیدار رییس و شورای مركزی این جمعیت، گزارشی از حوادث اخیر را به اطلاع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رساندند که محسن رضایی هم پس از خواندن این گزارش به حقوق دانان اعلام کرد« بر شما تکلیف است این گزارش را برای مقامات مسئول کشور نیز ارسال کنید.»

دستکم 16 دانشجو همچنان در بازداشت هستند

شبکه جنبش راه سبز(جرس):یک عضو کمیته ویژه مجلس خبر داد که دستکم 16 دانشجو در زندان اوین در بازداشت به سر می برند.
محمد حسن دوگانی از نمایندگان هوادار جناح حاکم در مجلس گفت که به دنبال درخواست كميته ويژه بررسي وضعيت بازداشت‌شدگان براي دريافت اطلاعات در مورد وضعيت دانشجويان و دانشگاهيان در بند،اطلاعاتی به ما رسيده که 16 نفر دانشجو همچنان پس از وقايع اخير در بازداشت به سر مي‌برند.
فعالان دانشجویی تعداد دانشجویانی که در بازداشت به سر می برند را بیشتر از آمار اعلام شده از سوی نماینده فسا می دانند،و مقام های قضایی نیز از ارائه آمار رسمی در این مورد خودداری می کنند. محمد حسن دوگانی عضو کمیته ویژه مجلس همچنین در مورد سرنوشت دیگر دانشجویان بازداشتی به خبرگزاری ایلنا گفت که ديگر دانشجويان بازداشت شده طي هفته‌هاي اخير آزاد شده‌اند و بر اساس اطلاعاتي كه به ما داده‌اند در حال حاضر اساتيد هيچ‌يك از دانشگاه‌ها در زندان نيستند.
انکار بازداشت استادان دانشگاه در حالی صورت می گیرد که برخی از مشهورترین بازداشت شدگان از جمله دکتر عبدالله رمضان زاده و دکتر محسن میردامادی از اساتید علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هستند.و هنوز از آزادی 5 استاد دانشگاه در قزوین،و همچنین آزادی دکتر علی کرمانشاه استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف که پیشتر بازداشت شده بودند خبر رسمی انتشار نیافته است.
دکتر صادق زیبا کلام استادعلوم سیاسی دانشگاه تهران چندی پیش در نامه ای به رییس قوه قضائیه خواستار آزادی، دکتر عبدالله رمضان‌زاده و دکتر محسن میردامادی دو تن دیگر از اساتید دانشگاه تهران شد.
زیبا کلام در این نامه به هاشمی شاهرودی نوشته است «در دانشکده ای که رسالت آن آموزش و تربیت ارکان قضائی و حقوقی کشور است، چگونه می‌توان بازداشت اساتید آن را برای دانشجویانش تبیین نمود؟»

برای سرکوب تجمع خودجوش مردم،نیروی انتظامی در بازار تهران مستقر شد

شبکه جنبش راه سبز(جرس): به دنبال فراخوان خودجوش برای برگزاری تعطیلی بازار در اعتراض به کودتای انتخاباتی، دبير كل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار از استقرار ماموران نیروی انتظامی در بازار تهران خبر داد.
احمد كريمي اصفهاني که در شمار نزدیکان به موتلفه اسلامی و از حامیان دولت کودتاست با تاکید براینکه خودش مخالف تجمع در بازار است،گفت« نبايد اين مسائل به بازار كشيده شود اگر هم اين چنين شود با آن برخورد مي‌شود. بازار بايد آرامش داشته باشد. »
وی به ایلنا گفت که با وجود استقرار ماموران نیروی انتظامی در بازار همه چیز آرام پیش می رود و هنوز تجمعی برگزار نشده است.
شاهدان عینی از تعطیلی بخشی از بازار طلافروشان و ملتهب بودن فضای بازار تهران خبر می دهند.

سخنرانی ناتمام شادروان مهندس"مهدی بازرگان"پیرامون انتخابات آزاد در مجلس اول

تبریز نیوز:سرویس سیاسی:
اگر ما مجلس آزاد مستقلي نداشته باشيم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد، دير يا زود جمهوري اسلامي مانند سلف خود مشروطيت سلطنتي با حفظ صورت و عنوان، تبديل به نوعي استبداد و نظام طاغوتي متکي به استيلاي خارجي خواهد شد...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
با توجه به ضرورت تاریخی ، متنی از سخنرانی ناتمام شادروان مهندس "مهدی بازرگان" در مجلس اول که بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد تاکید شده مجددا منتشر می شود.
متن پیش رو برگرفته از اسناد مکتوب تاریخی بوده و در تماس سرویس سیاسی تبریز نیوز با عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران ، مورد تایید قرار گرفته در زیر می آید؛

"راجع انتخابات مجلس آينده مي خواهم صحبت کنم. نهضت آزادي اولين گروهي خواهد بود که با مقابله با استبداد و رجعت طاغوت خواهد پرداخت. اما آرمان مشترک، يعني مثلث مقدس آزادي ملت، استقلال مملکت، استقلال جمهوري اسلامي با دو اصل مقدس ديگر، يعني حاکميت ملي و اجراي قانون اساسي، مخمسي تشکيل مي دهند که پنج ضلع آن وابستگي ملازم متقابل با هم داشته، حيات و قوامشان در گروي انتخابات آزاد مي باشد.

اگر ما مجلس آزاد مستقلي نداشته باشيم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد، دير يا زود جمهوري اسلامي مانند سلف خود مشروطيت سلطنتي با حفظ صورت و عنوان، تبديل به نوعي استبداد و نظام طاغوتي متکي به استيلاي خارجي خواهد شد. هميشه و همه جاي دنيا استبداد از روزي شروع شده است که يک شاه، يک خاندان، يک طبقه و حتي يک مکتب خواسته است ولو با حسن نيت و به قصد خدمت، خود را يگانه مالک، يگانه مسئول و يگانه مامور بر سايرين تصور و بر جامعه تحميل نموده، وقعي به رضايت و راي مردم ننهد. در حاليکه مجلس هاي شوراي واقعي و آزادي هاي اجتماعي، آخرين و بلکه يگانه سنگرهاي استقلال کشورها و ضامن بقاء و سعادت ملت ها هستند.

شما نمايندگان محترم و کساني که زمام امور، فعلاً در اختيارشان است، دو راه در پيش داريد:
اجراي انتخابات در شرايط و جو حاضر انجام انتخابات واقعاً آزاد و ملي بر طبق قانون اساسي
بديهي است که در شرايط حاکم و محيطي که روزنامه ها و رسانه هاي گروهي، راهپيمايي ها و اجتماعات، محاکم و منابر، نهاد ها و جمعه ها حالت انحصاري يک طرفه داشته، مخالفين و معترضين و غير موافقين، محروم از روزنامه و اجتماعات و سخنراني هاي عمومي باشند و در صورت نامزد انتخابات شدن، نگران از حملات و خطرات شديد، خصوصاً در شهرستان ها باشند، با چنين احوال و اشکالات، هيچ انتخاباتي را هيچ آدم منطقي منصف، انتخابات آزاد نخواهد گفت.
عکس العمل طبيعي و معني دار مردم اگر به حال خود گزارده شوند، تعلل و تقليل مشارکت است، بنابراين از پشت اين تريبون اعلام مي نمايم که انتخابات خالي از آزادي و نظارت ملي و مجلس حاصل از آن فاقد کمترين اثر براي اهداف فوق و عاري از اعتبار و ارزش از نظر شرعي و قانوني و حقوقي بوده، هر اکثريتي که آورده شود و هر ادعايي که از استقلال و تاييد مردم بنمايند، مردود و باطل است.

انتخابات واقعاً آزاد اين است که اسماً و رسماً به دور از تبعيض و تظاهر و از هم اکنون که چند ماه به زمان انتخابات مانده است، اعلام و اجراي آزادي گرديده، اجازه نطق و نوشتن و گرد آمدن، آن طور که قانون اساسي و قانون مطبوعات مقرر داشته است به موافق و مخالف داده شود؛ همه افراد ملت در اظهار عقيده و انتقاد و اعتراض در انتخابات نمايندگان خود آزاد باشند و از تهمت و تهديد... "(در این لحظه نطق پیش از دستور مهندس بازرگان به دلیل اعتراض شدید و شعارهای مرگ بر بازرگان نمایندگان و سکوت رضایت آمیز هاشمی رفسنجانی رییس وقت مجلس نا تمام می ماند).

سخنرانی ناتمام شادروان مهندس"مهدی بازرگان"پیرامون انتخابات آزاد در مجلس اول

تبریز نیوز:سرویس سیاسی:
اگر ما مجلس آزاد مستقلي نداشته باشيم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد، دير يا زود جمهوري اسلامي مانند سلف خود مشروطيت سلطنتي با حفظ صورت و عنوان، تبديل به نوعي استبداد و نظام طاغوتي متکي به استيلاي خارجي خواهد شد...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
با توجه به ضرورت تاریخی ، متنی از سخنرانی ناتمام شادروان مهندس "مهدی بازرگان" در مجلس اول که بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد تاکید شده مجددا منتشر می شود.
متن پیش رو برگرفته از اسناد مکتوب تاریخی بوده و در تماس سرویس سیاسی تبریز نیوز با عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران ، مورد تایید قرار گرفته در زیر می آید؛

"راجع انتخابات مجلس آينده مي خواهم صحبت کنم. نهضت آزادي اولين گروهي خواهد بود که با مقابله با استبداد و رجعت طاغوت خواهد پرداخت. اما آرمان مشترک، يعني مثلث مقدس آزادي ملت، استقلال مملکت، استقلال جمهوري اسلامي با دو اصل مقدس ديگر، يعني حاکميت ملي و اجراي قانون اساسي، مخمسي تشکيل مي دهند که پنج ضلع آن وابستگي ملازم متقابل با هم داشته، حيات و قوامشان در گروي انتخابات آزاد مي باشد.

اگر ما مجلس آزاد مستقلي نداشته باشيم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد، دير يا زود جمهوري اسلامي مانند سلف خود مشروطيت سلطنتي با حفظ صورت و عنوان، تبديل به نوعي استبداد و نظام طاغوتي متکي به استيلاي خارجي خواهد شد. هميشه و همه جاي دنيا استبداد از روزي شروع شده است که يک شاه، يک خاندان، يک طبقه و حتي يک مکتب خواسته است ولو با حسن نيت و به قصد خدمت، خود را يگانه مالک، يگانه مسئول و يگانه مامور بر سايرين تصور و بر جامعه تحميل نموده، وقعي به رضايت و راي مردم ننهد. در حاليکه مجلس هاي شوراي واقعي و آزادي هاي اجتماعي، آخرين و بلکه يگانه سنگرهاي استقلال کشورها و ضامن بقاء و سعادت ملت ها هستند.

شما نمايندگان محترم و کساني که زمام امور، فعلاً در اختيارشان است، دو راه در پيش داريد:
اجراي انتخابات در شرايط و جو حاضر انجام انتخابات واقعاً آزاد و ملي بر طبق قانون اساسي
بديهي است که در شرايط حاکم و محيطي که روزنامه ها و رسانه هاي گروهي، راهپيمايي ها و اجتماعات، محاکم و منابر، نهاد ها و جمعه ها حالت انحصاري يک طرفه داشته، مخالفين و معترضين و غير موافقين، محروم از روزنامه و اجتماعات و سخنراني هاي عمومي باشند و در صورت نامزد انتخابات شدن، نگران از حملات و خطرات شديد، خصوصاً در شهرستان ها باشند، با چنين احوال و اشکالات، هيچ انتخاباتي را هيچ آدم منطقي منصف، انتخابات آزاد نخواهد گفت.
عکس العمل طبيعي و معني دار مردم اگر به حال خود گزارده شوند، تعلل و تقليل مشارکت است، بنابراين از پشت اين تريبون اعلام مي نمايم که انتخابات خالي از آزادي و نظارت ملي و مجلس حاصل از آن فاقد کمترين اثر براي اهداف فوق و عاري از اعتبار و ارزش از نظر شرعي و قانوني و حقوقي بوده، هر اکثريتي که آورده شود و هر ادعايي که از استقلال و تاييد مردم بنمايند، مردود و باطل است.

انتخابات واقعاً آزاد اين است که اسماً و رسماً به دور از تبعيض و تظاهر و از هم اکنون که چند ماه به زمان انتخابات مانده است، اعلام و اجراي آزادي گرديده، اجازه نطق و نوشتن و گرد آمدن، آن طور که قانون اساسي و قانون مطبوعات مقرر داشته است به موافق و مخالف داده شود؛ همه افراد ملت در اظهار عقيده و انتقاد و اعتراض در انتخابات نمايندگان خود آزاد باشند و از تهمت و تهديد... "(در این لحظه نطق پیش از دستور مهندس بازرگان به دلیل اعتراض شدید و شعارهای مرگ بر بازرگان نمایندگان و سکوت رضایت آمیز هاشمی رفسنجانی رییس وقت مجلس نا تمام می ماند).

اظهارات عجيب مصباح يزدي: اطاعت از رئيس جمهور مانند اطاعت از خداست پرتو نور حضرت ولي عصر بر احمدي نژاد نيز تابيده شده است



يکي از اساتيد حوزه علميه قم گفت: «جريانات اخيرکه در کشور رخ داد، ولايت فقيه را هدف قرار داده بود».

"محمدتقي مصباح يزدي" روز چهارشنبه در جمع گروهي از هنرمندان بسيجي از سراسر کشور در موسسه آموزشي امام خميني(ره) در قم افزود: «سلسله جنبان اين قضايا هر که بود درصدد حذف ولايت فقيه از نظام سياسي کشور بود».

وي ولايت فقيه را روح انقلاب و مشخصه اين حکومت ذکر کرد و گفت: «دشمنان مي‌خواستند يا اين رکن اساسي را حذف و يا تضعيف و کمرنگ کنند که در اين جريان برخي آگاهانه و برخي فريب خورده اقدام به اين امر نمودند».

وي ادامه داد: «ولايت فقيه به دليل آنکه داراي پرتويي از انوار امام زمان(عج) است و مردم نيز بدليل اين که او را جانشين به حق وليعصر(عج) مي‌دانند اطاعت از او را همچون اطاعت از امام عصر بر خود لازم مي‌دانند».

مصباح يزدي اظهار داشت: «ولايت فقيه به عنوان رکن اساسي حکومت اسلامي است که هيچ يک از کشورها و ملل اسلامي نيز نظير آن را ندارند و اين امر باعث علاقه و جلب توجه بسياري ملت‌هاي دنيا به کشور اسلامي ما شده است».

وي بر اساس خطبه‌اي از حضرت علي(ع) حقوق والي و سرپرست جامعه بر مردم را بزرگترين حق مردم بر مردم ذکر کرد و گفت: «رهبر وقتي قانون را تاييد مي‌کند بنابراين همه مصوبات قانوني همچون نماز و روزه بر مردم واجب مي‌شود که اين از حقوق والي بر مردم است».

وي افزود: «آنچه پس از پيروزي انقلاب اسلامي رخ داد اين است که مردم اطاعت و محبت به ولايت فقيه را اطاعت و محبت به خداوند مي‌دانند که در هيچ جاي دنيا چنين چيزي وجود ندارد».

مدير موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ولايت فقيه را عامل پيروزي و دوام کشور و اساس رفع توطئه‌هاي دشمنان دانست و گفت: «در جامعه ما به اين اصل درست توجه نشده و نمي‌شود».

مصباح يزدي اظهار داشت: «عموم مردم لزوم و اهميت ولايت فقيه را درک مي‌کنند ولي برخي خواص مسووليت‌پذير رهبري را مانند رييس جمهوري يک شخصيت سياسي و نفر اول در کشور مي‌دانند در حالي که اين دو تعريف تفاوت ماهوي با يکديگر دارد».

وي با اشاره به اين که ولي فقيه جانشين امام زمان(عج) بوده ولي رييس جمهوري را مردم انتخاب مي‌کنند، يادآور شد: «وقتي رييس جمهوري از جانب رهبري نصب و تاييد مي‌شود به عامل او تبديل شده و از اين پرتو نور بر او نيز تابيده مي‌شود».

وي افزود: «وقتي رياست جمهوري حکم ولي فقيه را دريافت کرد اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست».

مصباح يزدي خاطر نشان کرد: «قبل از انقلاب به دليل جدايي دين از سياست علما در اين عرصه وارد نمي‌شدند در حالي که ديانت عين سياست است که اين شعار از سوي شهيد مدرس مطرح و توسط امام به آن جامه عمل پوشانده شد».

وي افزود: «اکنون در فرهنگ ديني ما هر که ديندارتر است از ولايت فقيه حمايت مي‌کند ولي هنوز بعد از 30 سال اين اصل آنچنان که بايد جا نيافتاده است».

وي تاکيد کرد: «اصل اطاعت از رهبري شرعي است که بخشي از دين ما را تشکيل مي‌دهد و رهبر نيز بايد با تمام توان احکام اسلامي را پياده کرده و نيازهاي مردم را برآورده سازد».

مصباح يزدي افزود: «همه مردم از هر قشر و سني که باشد نسبت به رهبر مسووليت دارند و بايد در حد توان خود از او حمايت کنند و اين کمک محدود به قشر خاصي از مردم و مسوولان حکومتي نمي‌شود».

وي در بخش ديگري از سخنان خود به گويا و اثرگذار بودن زبان هنر اشاره کرد و گفت: «هنرمندان بايد معارف اسلامي را در خود تقويت کنند تا در اين مسير تحت تاثير عوامل سوء و انحرافي قرار نگيرند».

وي ادامه داد: «هنر نيز همچون علوم ديگر که ميتواند هم مفيد و هم مضر باشد که در اين صورت و به دام لغزش‌ها افتادن هنرمند ضرر آن بيش از منفعت آن مي‌کند».

مصر خبر «تبریک» حسنی مبارک به احمدى نژاد را تایید نکرد

سخنگوى وزارت امور خارجه مصر روز سه شنبه به رادیو فردا گفت که نمى تواند خبر تبریک حسنى مبارک، رییس جمهور این کشور، به محمود احمدى نژاد را تایید کند.

خبرگزارى هاى دولتى ایرنا و فارس به نقل از دفتر ریاست جمهورى ایران گزارش داده اند که رییس جمهور مصر در پیام تبریکى به آقاى احمدى نژاد «انتخاب» دوباره وى به سمت ریاست جمهورى ایران را تبریک گفته است.

این خبرگزارى ها جزئیاتى در باره پیام احتمالى حسنى مبارک به همتاى ایرانى خود ارائه نکرده و رسانه هاى مصرى نیز هیچگونه خبرى در این زمینه منتشر نکرده اند.

حسیم الزکى، سخنگوى وزارت خارجه مصر، در گفت و گو با رادیو فردا گفت که نمى تواند این خبر را تایید کند.

مصر تا کنون در باره انتخابات ریاست جمهورى ایران اظهار نظر نکرده است. مخالفان آقاى احمدى نژاد مى گویند که در انتخابات روز ۲۲ خرداد تقلب هاى گسترده اى صورت گرفته است.

سخنگوى وزارت خارجه مصر در پاسخ به این پرسش که آیا برگزیده شدن مجدد محمود احمدى نژاد به عنوان رییس جمهور ایران مى تواند باعث نزدیکى دو کشور شود، گفت: «امیدوارم. اما ما از منظر خودمان به این ماجرا نگاه مى کنیم. نزدیک شدن چیزى نیست که فقط در باره آن حرف زد و این مسئله نیاز به کار دارد.»

آقاى زکى در خصوص موانع پیش روى تهران و قاهره براى برقرارى رابطه گفت: «ما دو سرى مشکل داریم. یک دسته اختلاف هاى دو جانبه است و یکسرى هم مشکلات منطقه اى، بویژه نقشى که ایران در کشورهایى مثل لبنان، فلسطین و عراق دارد.»

با این حال سخنگوى وزارت امور خارجه مصر گفت: «ایران یک کشور مسلمان و دوست مردم مصر است و اینها عوامل خوبى براى نزدیکى دو کشور است ولى سیاست هاى تهران با سیاست هاى مصر خیلى متفاوت است.»

وى در خصوص رابطه مصر با اسرائیل و نقش آن در اختلافات میان تهران و قاهره اظهار داشت: «ما سال ها قبل با اسرائیل جنگیدیم و بعد با این کشور پیمان صلح امضاء کردیم و این مسئله براى مردم و کشور ما اهمیت دارد.»

حسیم الزکى افزود: «صلح با اسرائیل براى جامعه مصر و حتى رشد کشور مهم است و اگر کسى این مسئله را درک نمى کند مشکل خودش است. ایران نظر متفاوتى نسبت به این موضوع دارد و اصلا نمى خواهد صلحى در منطقه شکل بگیرد.»

سخنگوى وزارت امور خارجه مصر اختلافات با ایران را «سیاسى» و نه «مذهبى» دانست و گفت: ایران یکى از کشورهاى مسلمان منطقه است ولى سیاست هایش را قبول نداریم و تایید نمى کنیم.

ایران و مصر از سال ۱۳۵۸ که قاهره پیمان صلح کمپ دیوید را با اسرائیل امضاء کرد و به شاه سابق ایران پناه داد رابطه رسمى با یکدیگر ندارند و تنها دفتر حفاظت منافع در پایتخت هاى یکدیگر دایر کرده اند.

مصر در سال هاى اخیر همراه با بسیارى از کشورهاى عربى سنى ابراز نگرانى کرده اند که ایران در صدد افزایش نفوذ خود در میان شیعیان و تشکیل هلال شیعى است.

آغاز تظاهرات مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور در جلوی بازار سرپوشیده

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از بازار تهران لحظاتی پیش تعداد زیادی از مردم جلوی بازار سر پوشیده در خیابان ۱۵ خرداد اعتراضات خود را با شعار مرگ بر دیکتاتور آغاز کردند.
لحظاتی پیش تعداد زیادی از مردم در جلوی بازار سر پوشیده تهران در خیابان ۱۵ خرداد تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند . مردم با شعارهای مرگ بر دیکتاتور تظاهرات خود را آغاز کردند. در حال حاضر مردم در پیاده روها رو در روی نیروهای سرکوبگر ایستاده اند. آنها ابتدا با چندین بار هو کشیده نیروهای سرکوبگر را به سخره گرفتند.صدای هو کردن نیروهای سرکوبگر از چندین نقطه به گوش می رسید. بعد از هو کردن نیروهای سرکوبگر جمعیت در جلوی بازار اقدام به شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
نیروهای سرکوبگر موتور سوار بصورت وحشیانه بسوی تظاهر کنندگان یورش بردند و با باتون آنها را مورد ضرب وجرح قرار دادند.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه و نیروی انتظامی ،بسیج و لباس شخصی ها در بازار تهران ،میدان ۱۵ خرداد ،و مقابل دادستانی مستقر هستند. عمده نیروهای سرکوبگر در میدان ۱۵ خرداد و دادستانی می باشند. علاوه بر نیروهای فوق نیروهای کلانتریها و همچنین تعدادی از نیروهای لباس مشکی سوار بر موتور و باتون بدست در میدان ۱۵ خرداد مستقر شدند.
نیروهای موتور سوار همچنان به مانور وحشت خود که بصورت گله ای و در حد فواصل ۱۵ خرداد ،ناصر خسرو و میدان بهارستان ادامه میدهند.
تعداد زیادی از مردم در آنجا حضور دارند و پیاده روها مملو از جمعیت است و مردم از نیروهای سرکوبگر حراسی ندارند.

اعتصاب،تظاهرات و درگیری در بازار تهران

عالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از بازار تظاهرات و درگیری در چند نقطه از بازار صورت گرفت و مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و با برافراشتن دستان خود با علامت پیروزی وارد بازار می شدند.
حوالی ساعت ۱۳:۲۵ در میدان ۱۵ خرداد مقابل مترو ۲ مورد درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای سرکوبگر روی داد.مردم شعار مرگ بر دیکتاتور را سر می دادند و در حالی که دست خود را به نشانی پیروزی بالا گرفته بودند به سمت بازار حرکت می کردند.پیاده روها مملو از جمعیت بود.
نیروهای سرکوبگر به سوی مردم یورش بردند و آنها را آماج باتون های خود قرار دادند. در اثر یورشهای وحشیانه تعدادی از مردم زخمی شدند. نیروهای سرکوبگر ضربات باتون را بر سر و صورت مردم می کوبیدند.شاهدان عینی در یک نقطه شاهد ۴ نفر که بشدت زخمی و دچار خونریزی بودند.
از طرفی دیگر بخش عمده ای از بازار در اعتصاب بسر می برد و با این حرکت همبستگی خود را با قیام مردم اعلام کردند.همچنین تعدادی از بازاریان در اعتراضات امروز شرکت داشتند و به تظاهر کنندگان می گفتند اعتصاب امروز ما همبستگی با مردم است.
نیروهای سرکوبگر که از گارد ویژه،سپاه پاسداران،بسیج،لباس شخصی ها و تعداد زیادی از نیروهای کلانتریها از نقاط مختلف تهران به بازار و خیابانهای اطراف گسیل شده بودند تشکیل می شدند.همچنین گله های موتور سوار دائم به مردم تهاجم می کردند و یا در حال منور وحشت بودند.گروهی از موتورسواران که افراد آنها سیاه پوش بودند دیده می شد.

بیاینه جدید سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی : مسئول نهایی و اصلی حوادث کهریزک احمدی نژاد است

ایلنا: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه اقدامی برای رسیدگی به تخلفات و قانون شکنی‌های دوماهه اخیر در نقض حقوق شهروندان بدون توجه به مسئولیت مسئولان اجرایی اصلی این تخلفات، اقدامی ناتمام و غیر بنیادین است و نمی‌تواند نگرانی‌ها را نسبت به امکان تکرار چنین اتفاقاتی در آینده منتفی سازد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: به رغم دستور تعطیل زندان غیر قانونی کهریزک هر روز شاهد اخبار جدیدی در باره این زندان هستیم. ‌امروز که پس از گذشت دو ماه هر روز ابعاد‌ تازه‌تر و جزئیات بیشتری از این زندان هولناک علنی می‌شود، شاهد تلاش گسترده برای منحرف ساختن افکار عمومی از این جنایات و به حاشیه بردن موضوع زندان کهریزک هستیم.
امضاء کنندگان این بیانیه تاکید کرده‌اند‌: جنجال آفرینی‌های تبلیغاتی و فرار به جلو عوامل دست دوم وسوم جریان اقتدارگرا نظیر درخواست دستگیری و محاکمه مهندس موسوی و خاتمی و هاشمی و کروبی و یا اظهارات هتاکانه عوامل مذکور علیه خاتمی و هاشمی همگی تلاش‌هایی برای انحراف اذهان عمومی از موضوع زندان کهریزک است.
در این بیانیه تصریح شده است :همزمان شاهد تحرکاتی برای تقلیل این ماجرای اسفبار به آن‌چه که «کوتاهی یکی دو افسر جزء در انجام وظیفه» خوانده می‌شود، هستیم. خبر دستگیری این یکی دو افسر جزء درحالی منتشر می‌شود که جنایات رخ داده، در حد تخلفاتی نظیرعدم استاندارد بودن شرایط زندان کهریزک، نگهداری تعداد بیش ازحد ظرفیت در این زندان و یکی دو مورد تنبیه بدنی که معلوم نیست علت فوت باشند، اعلام می‌شود.
در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه زندان کهریزک یک زندان غیر قانونی و خارج از نظارت و کنترل سازمان زندان‌ها بوده است ،آمده است‌:‌ مسئول نهایی و پاسخگوی اصلی حوادث این زندان که زیر‌نظر نیروی انتظامی اداره می‌شده است، شخص آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی و آقای محصولی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور است.

شهادت عضو شورای نگهبان به تقلب، در حضور رهبر

شنیده شده که یک عضو شورای نگهبان در حضور رهبر نظام شهادت داده که در خصوص انتخابات اخیر، شک و شبهه‌های زیادی وجود دارد. به گزارش موج سبز آزادی، منابع مطلع خبر می‌دهند که سه یا چهار عضو شورای نگهبان مخالف تایید انتخابات دهم ریاست‌جمهوری بوده‌اند، اما با اصرار و تهدید جنتی و فشارهای بیرونی، در نهایت انتخابات تایید شده و این خبرها نیز تا مدتی به بیرون درز نکرده است.
این گزارش حاکی از آن است که اعضای مخالف، نظر خود را در جلسات عمومی مطرح نکرده‌اند، اما یکی از آنها حاضر شده که در حضور رهبر نظام درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات شهادت دهد. بدین ترتیب جلسه مذکور با هماهنگی برخی مقامات بالای نظام ترتیب داده شده و این عضو حقوقدان شورای نگهبان در حضور رهبری نظام شهادت داده و فاش کرده که انتخابات ریاست‌جمهوری سالم برگزار نشده و تخلفات بسیاری در آن وجود داشته است.
طبق گزارش موج سبز آزادی به نقل از منابع موثق، پس از جلسه این عضو شورای نگهبان با رهبر، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به شدت از فرد شهادت‌دهنده در حضور رهبر، انتقاد کرده و او را فریب‌خورده نامیده است. او نیز در مقابل، تصریح کرده که هر یک از اعضای شورای نگهبان رأی برابری با دیگری دارند و وی حاضر نیست آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران بر باد دهد.

بازار تهران در قرق نیروهای انتظامی و امنیتی

دویچه وله – بازار تهران امروز صحنه تظاهرات و درگیری نیروهای انتظامی با مردم بود. مخالفان دولت احمدی‌نژاد، امروز را “روز خرید سبز” نامیده بودند. خبرگزاری ایلنا از محاصره بازار و شاهدان عینی از ضرب و شتم مردم و بازاریان گزارش دادند.
گروهی از معترضان نتیجه انتخابات و سرکوب‌های پس از آن، ظرف چند روز گذشته از طریق ارتباط‌های اینترنتی، چهاشنبه (۲۱ مرداد، ۱۲ اوت) را “روز خرید سبز” نامیده بودند. آنها از مردم خواسته بودند که بدون در دست داشتن هیچ علامتی، به بازارهای اصلی شهر محل سکونت خود بروند و طوری عمل کنند که انگار برای خرید به بازار آمده‌اند. اما هرگاه فرصتی یافتند، دست به تظاهرات بزنند.
قرق امنیتی بازار
فرستندگان این فراخوان هدف خود را جلب حمایت بازارهای کشور برای “جنبش سبز” اعلام کرده بودند. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حدود ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت تهران گزارش داد که موتورسواران نیروی انتظامی، از چهار راه گلوبندک تا چهار راه سیروس مستقر شده‌اند و از ایستادن خریداران در پیاده‌روها جلوگیری می‌کنند.
ایلنا در گزارش خود به نقل از دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، استقرار نیروهای انتظامی را واکنشی در برابر پخش “اطلاعیه‌ای مجهول” دانست و نوشت: «مردم و خریداران حاضر در بازار تهران که حتی از این اطلاعیه خبر نداشتند، از حضور نیروهای انتظامی تعجب می‌کنند».
یک شاهد عینی به خبرنگار اعزامی ایلنا گفت: «حضور انبوه نیروهای انتظامی و امنیتی فضا را امنیتی کرده و سبب شده که مردم دائما از یکدیگر بپرسند چه خبر است».
تعطیلی برخی از مغازه‌ها
خبرنگار ایلنا به نقل از حاج احمد. م، یکی از بازاریان، گزارش داد که برخی از بازاری ها مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند. اما تجمعی صورت نگرفته و فقط حضور انبوه نیروهای امنیتی است که کنجکاوی مردم را برمی‌انگیزد.
برپایه گزارش ایلنا، گروه‌های فیلمبرداری سیمای جمهوری اسلامی، در بازار مستقر شدند و به تهیه فیلم‌هایی پرداختند که هدف آن نشان دادن آرامش بازار بود.
اما برخی منابع دیگر اینترنتی از انجام تظاهرات و سردادن شعار “مرگ بر دیگتاتور” در مدخل بازار سرپوشیده خبر دادند و نوشتند که بازار طلافروشان به دلیل حساسیتش کاملا تعطیل شده است. گروهی به نام “فعالین حقوق بشر و دموکراسی” هم در شبکه‌های اینترنتی بدون ذکر رقم، تعداد تظاهرکنندگان حاضر در مدخل بازار سرپوشیده را “انبوه” خواند.
یک شاهد عینی دیگر مدعی شد که برخی از بازاریان میان تظاهرکنندگان کالاهای نمونه رایگان پخش کرده‌اند و به همین دلیل مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

شما هم هستید ؟

استمداد از جامعه جهانی به مقصود متوقف ساختن جنایات جمهوری اسلامی ایران و تعقیب عاملین آن
برای امضا به این آدرس بروید:

http://www.petitioniran.com/?page=petition&pid=YLT5392

هم وطنان گرامی، دولت کانادا پذیرفته است که شکواییه مردم ایران را خطاب به مجامع بین المللی به شورای امنیت سازمان ملل ببرد، برای این امر به 000′60 امضا نیازمندیم، لطفاً نهایت همکاری را در پخش و جمع آوری امضا بنمایید. تا کنون 49519 امضا جمع آوری شده است. وقوع این امر گام بسیار مهمیست در جهت فشار جهانی بر دولت ایران برای توقف کشتارها و خشونت علیه مردم ایران.

مرگ سه نفر در بازداشتگاه کهریزک براثر ضرب و شتم تائید شده است

شبکه جنبش راه سبز(جرس): سيد‌‌ناصر قوامي گفت « به زعم خود دست اندركاران حداقل مرگ سه جوان ايراني در بازداشتگاه كهريزك بر اثر ضرب و شتم تاييد شده است. »
قوامی که در مجلس ششم ، ریاست كميسيون حقوقي و قضايي مجلس را بر عهده داشت با اشاره به وضعيت نگران‌كننده اخير به سایت اعتماد ملی گفت«اتفاقاتي كه در چند ماه اخير در ايران رخ داده است،بيش از هر زمان ديگري به روحيه بخش عظيمي از ملت ايران صدمه رسانده و اعتماد عمومي را خدشه‌دار كرده است.»
وی در عین حال گفت که خوشبختانه اين روزها هنوز چهره‌هاي انقلابي‌ ای در جمهوری ‌اسلامي ايران داريم كه نسبت به برخوردهاي غيرانساني اينچنيني واكنش نشان مي‌دهند، اما از سوي ديگر شاهد هستيم كه تلويزيون و مقامات قضايي عده‌ای از افراد خدوم را كه هنوز اتهام‌شان محرز نشده را مجرم اعلام مي‌كنند و در مقابل از افشای نام افرادي كه دست‌شان به خون جوانان آغشته شده است، خودداري مي‌كنند.

فراکسیون اصلاح طلب مجلس خواهان برکناری فرمانده نیروی انتظامی شد



جمشید انصاری می گوید احمدی مقدم دو راه دارد؛برکناری یااستعفا

شبکه جنبش راه سبز(جرس):دبیرکمیته سیاسی فراکسیون خط امام مجلس خواستار برکناری اسماعیل احمدی مقدم یا اعلام کناره گیری وی از فرماندهی نیروی انتظامی به دلیل اقدامات و اعمال خلاف قانون ماموران نیروی انتظامی خرداد و دلجویی از آسیب دیدگان رویدادهای پس از 22 خرداد شد.

جمشید انصاری نماینده اصلاح طلب زنجان با انتشار سرمقاله ای در سایت رسمی فراکسیون خط امام مجلس افزود «وقتی تصاویر و فیلم‌های مربوط به ضرب و شتم مردم بیگناه و ایراد خسارت عمدی به اموال و خودروهای مردم توسط تعدادی از ماموران انتظامی منتشر شد و پس از اثبات صحت این رفتارهای خلاف قانون از سوی ماموران تحت امر ایشان(احمدی مقدم)، وی با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد خسارات وارده را جبران نماید سعی کرد از مسئولیت این رفتارهای نادرست شانه خالی کند.»
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه « بعد از انتشار اخبار مربوط به بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر مستقیم سرتیپ رادان قائم مقام احمدی‌مقدم اداره می‌شد و صدور دستور مقام معظم رهبری در خصوص تعطیلی آن بازداشتگاه و اطلاع گسترده مردم از جنایات و فجایعی که در بازداشتگاه یاد شده و نیر در برخورد غیرقانونی و غیرانسانی با تعدادی از بازداشت‌شدگان اتفاق افتاده بود » ابتدا فرمانده نیروی انتظامی تعدادی از ماموران شاغل در بازداشتگاه کهریزک را متخلف اعلام کرد و با افزایش اعتراضات عمومی و حساس شدن نمایندگان مجلس و نخبگان کشور به عمعق این فجایع، با اشاره به طبیعی بودن بخشی از این حوادث در بازداشتگاه ها و اعلام برکناری و تنبیه چند مامور رده پائین، وعده رسیدگی به تخلفات آنان را داد و در نهایت با قبول بخشی از مسئولیت این فجایع آنهم به صورت کلی سعی کرده از کنار مسئله‌ای به این اهمیت به سادگی عبور نماید.»
انصاری با تاکید براینکه« امروز جامعه ایران، بهت‌زده از فجایع و جنایاتی که در مجموعه تحت مسئولیت سرتیپ احمدی‌مقدم رخ داده است به هیچ‌وجه از اینگونه توضیحات و شانه خالی‌کردن از مسئولیت‌ها قانع نمی‌شود و لازم است برای دلجویی از قربانیان این فجایع و خانواده‌های آنان و برای اینکه بر این جراحت بزرگی که بر روح جامعه وارد آمده مرهمی نهاده شود و استمرار این اقدامات خلاف قانون در دستگاه‌های امنیتی و انتظامی متوقف گردد » اعلام کرد که باید ، اقداماتی جدی و سریع برای التیام روح آزرده‌ جامعه و زمینه‌ساز بازگشت اعتماد عمومی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود که در اولین اقدام «با توجه به مسئولیت مستقیم سرتیپ احمدی‌مقدم نسبت به برکناری ایشان اقدام گردد؛ البته مناسب‌تر این بود که وی شجاعانه مسئولیت تمام حوادث اتفاق افتاده را می‌پذیرفت و همانند آقای دری نجف‌آبادی در جریان قتل‌های زنجیره‌ای از مسئولیت خویش کناره‌گیری می‌کرد.»
دبیرسیاسی فرکسیون خط امام،فراکسیون اصلاح طلبان مجلس هشتم، به عنوان دومین اقدام فوری تاکید کرد که باید «مامورانی که در وقوع این فجایع و آزار و اذیت بازداشت‌شدگان به صورت مباشر نقش داشته‌اند و آن‌دسته از فرماندهانی که با قصور در انجام وظایف قانونی خود و عدم نظارت بر مجموعه‌های تحت فرماندهی خود زمینه‌ساز این تخلفات بوده‌اند و نیز آمرین انجام این تخلفات به مردم معرفی و نسبت به محاکمه و مجازات آنها اقدام گردد.»
جمشید انصاری همچنین به عنوان سومین اقدام توصیه کرد تا «از سوی کمیته منتخب مجلس، بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و جناحی، گزارش دقیق آنچه در بازداشتگاه‌ها اتفاق افتاده است به مردم ارائه شود.»

حمله ارگان مطبوعاتی بازجویان به مهدی کروبی



شبکه جنبش راه سبز(جرس): روزنامه امنیتی کیهان که فعالان سیاسی و مدنی از آن به عنوان ارگان مطبوعاتی بازجویان یاد می کنند،در شماره روز چهارشنبه خود مهدی کروبی را به خاطر افشای شکنجه های جسمی و جنسی بازداشت شدگان به شدت مورد حمله قرار داد.
حسین شریعتمداری نماینده علی خامنه ای که به شهادت بسیاری از بازداشت شدگان سال های اخیر خود از بازجویان ارشد و در «پروژه های اعتراف اجباری» بسیاری به همراه دوست و همکارش حسن شایانفر سر تیم بازجویی بوده،بر آشفته از افشاگری شیخ اصلاحات در مورد شکنجه های جسمی و جنسی بازداشت شدگان برای واداشتن آن ها به اعترافات اجباری،در سرمقاله کیهان ضمن توهین مکرر به مهدی کروبی خواستار مجازات هرچه سریعتر او شده و نوشته «وظيفه قطعي و غيرقابل ترديد دستگاه قضايي آن است كه مهدي كروبي را احضار كرده و از او براي اتهامي كه وارد كرده است دليل و سند بخواهد.»
شریعتمداری با این ادعا که در صورتی که آقای کروبی در خصوص آزار جسمی و جنسی بازداشت شدگان دليل و سندي ارائه داد كه«ماجرا با جديت و بدون اغماض پي گيري شود»،تاکید کرده که«و اگر دليل و سندي ارائه نكرد- كه ندارد و نمي كند-او را بدون كمترين ملاحظه اي مجازات كنند.»
نماینده علی خامنه ای که اشتغال فعلی خود به بازجویی از بازداشت شدگان را انکار می کند در یک اشتباه فاحش از ارتباط خود با بازداشتگاه های مخوف پرده برداشت و مدعی شد که مهدی کروبی در مورد شکنجه های جسمی و جنسی بازداشت شدگان«دلیل و سندی ندارد و نمی کند.»
شریعتمداری توضیح نداده که چگونه از آنچه در بازداشتگاه های مخوف با خبر است از یاد برده که شدت شکنجه و آزار بازداشت شدگان در بازداشتگاه کهریزک هفته گذشته حتی مقتدایش علی خامنه ای را واداشت تا دستور تعطیلی گوانتاناموی ایران را صادر کند.
نماینده خامنه ای در کیهان درعین حال برای آنکه مجازات مهدی کروبی که خود از یاران آیت الله خمینی است و دستکم دو دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته را توجیه کند،ادعا کرد که«در اين زمينه بايد به قول حضرت امام نگاه حكومتي داشت و جرم انجام شده را عادي تلقي نكرد.»


متن نامه مهدی کروبی را بخوانید؛پسرها و دخترهای بازداشتی مورد تجاوز قرار گرفته اند


حمله کیهان به مهدی کروبی به خاطر افشای شکنجه های جسمی و جنسی بازداشت شدگان در بازداشتگاه ها در حالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر حتی برخی از چهره های محافظه کار مجلس از جمله علی مطهری و احمد توکلی نیز به«جنایات» صورت گرفته در مورد مردم و بازداشت شدگان اعتراض کرده اند.
از جمله احمدی توکلی روز سه شنبه 20 مرداد در نطق پیش از دستور خود در مجلس با تائید اینکه«اقعيت اين است كه در مورد بازداشت شدگان حقوقي ضايع شده و نقض شده است» گفت که«ر به حوادث كوي دانشگاه 10 سال پيش رسيدگي مي‌شد وموضوع دستخوش جناح بازيهاي سياسي نمي‌شد اين جنايت اين دفعه تكرار نمي‌شد. الان هم عرض مي‌كنم بايد به اين جنايت رسيدگي شود.»
او با نقل بخشی از نامه امام علی به مالک اشتر خطاب به حاکمان فعلی کشور گفت«تويِ حاكم بايد نسبت به حقوق الهي و حقوق مردم انصاف داشته باشي و در برابر تمنيات نفساني خودت و اطرافيان خاصت و تمنيات افرادي از مردم كه به آنان تعلق خاطر داري، مي‌خواهد جناحتان يا حزبتان باشد، مقاومت كني و حق مردم و خدا را رعايت كني و اگر اين كار نكني بدان كه خدا با تو دشمني مي‌كند.»
توکلی تاکید کرد«خلاصه من عرض مي‌كنم كه ما چه بخواهيم چه نخواهيم؛ چه دشمن ما فعال باشد كه هست، و چه نباشد، اگر ظلم كنيم خودمان با دست خودمان نظام را از بين مي‌بريم».

هشدار به حاکمیت

امروزه در تمام جهان اگر حاکمیت‌ها، مطلوب و شفاف نباشند از هزینه شدن، سرمایه‌های ملی و ذخایر ارزی و بیت‌المال بی‌اطلاع باشند و بیت‌المال برای حفظ موقعیت عده‌ خاص هزینه ‌گردد، جامعه تغییر را به عنوان یک نیاز طلب می‌کند. اگر حاکمیت دانا و خردگرا باشد بستر و زمینه‌ برای جلب اعتماد ملت را مساعد می‌کند، دوست را دشمن و دشمن را دوست تلقی نمی‌کند، تا شرایط و فضائی که هم‌اکنون با آن روبرو هستیم و سال‌هاست خون دل می‌خوریم، می‌گوییم و می‌نویسیم و هشدار می‌دهیم، ایجاد گردد! چگونه است حاکمیت با کسانی که مأموریت دارند ایران را ویران و ملت را دین‌گریز و قانون‌گریز کنند همراهی و همفکری‌شان قرابت بیشتری دارد؟! ناگفته نماند در چنین فضایی جریان‌هایی که می‌خواهند نظام فرو ریزد، فعال خواهند شد.

اعظم طالقانی:


بسم الله الرحمان الرحیم



وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ .



و از مردم کسی است که به شگفت آرد تو را سخن او در زندگی دنیا و گواه می‌آورد خدا را بر آنچه در دل دارد با آنکه او لجوجترین دشمن‌پیشه است.



«...چنین عنصری خدا را به آنچه در قلب دارد گواه می‌آورد، برای جلب توده مردم به خود و برآوردن آرزوهای آنان وعده‌ها می‌دهد و برنامه‌ها می‌نمایاند و برای باور مردم خدا را شاهد می‌آورد و سوگند یاد می‌نماید که جز خدمت نیت و نظری ندارد و نیز معلوم می‌شود که خدا و هرچه از نظر مردم مقدس باشد، برای او وسیلۀ نفوذ و پیشرفت مقصود است. اینگونه عنصری که دیدش و سخنش در حد دنیا و کوشش او برای رسیدن به آرزوهای خود است بیش از آنکه نمی‌تواند خیرخواه و خدمتگزار خلق باشد- الدالخصام- خودپرستی عقده‌دار و لجوج و دشمنی کینه‌توز است؛ دشمنی او با هر حق و حقدار و هر قدرت و شخصیت مقاوم است و هرکه در طریق هواهای او نباشد...»(قسمتی از متن پرتوی از قرآن آیت الله طالقانی، سوره بقره آیه 204، صفحات 97و98)



"...می‌گویند خوی آز و برتری‌جوئی است که بشر را به جان هم انداخته صف‌ها و مسلک‌هایی پدید آورده است؛ انگیزاننده این خوی‌ها چیست و چرا انسان باید بیش از نیازمندی بجوید و خود و دیگران را به رنج اندازد؟!..."(مهدویت و آیندۀ بشر، آیت‌اله سیدمحمود طالقانی)



انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اثرات و ثمرات بی‌سابقه‌ای را برای ایران و جهان توسط ملت شجاع ایران در بر داشته زیرا حرکت و نهضت فکری- سیاسی که سال‌ها مورد بحث بود، گسترده شده است و در طول این نهضت از طریق گفت‌وگو و انتقادات منطقی در ارتقاء آگاهی جامعه ایران و همبستگی ملت بسیار موثر واقع شده است.



در این راستا اثرگذار‌ترین رفتار حاکمیت که نظام را ضربه‌پذیر نموده شتابزدگی در اقدامات خشونت‌آمیز و بی‌مهری نسبت به ملت شریف ایران بوده است که می‌توان به مواردی از آن اشاره کرد:



الف) حاکمیت از آنجا که همواره با شیوه‌های خشونت‌بار و ایجاد رعب با مردم برخورد کرده این‌بار هم با شتاب بدون توجه به شعارها و وعده‌هایی که تا کنون داده است عمل نموده و از آنجا که فقط به حفظ جایگاه و موقعیت خودش می‌اندیشیده بدون اینکه به محتوی و هویت جمهوری اسلامی توجه کند بگونه‌ای عمل کرده که خشونت فراگیر و غیرقابل کنترلی افکار عمومی را در برگرفته و در بهت فرو برده است. دستگیری‌ها، شکنجه‌ها، تجاوز به دختران و پسران، سخنان ناسزا و فحاشی حتی نسبت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) توسط بازجویانی که مشخص نیست با چه ضوابطی آنان استخدام شده‌اند صورت گرفته و وجود زندان‌های غیررسمی که از صفات و خواص «حکومت اسلامی» است نه «جمهوری اسلامی» به فضای خشونت و عصبیت قوت بیشتری داده است!



ب) «نمایندگان منتخب مجلس خبرگان رهبری» شتابزده بیانیه‌ای را بدون امضا صادر می‌کنند که افکار عمومی به آن توجهی ننموده و چند روز بعد (دوشنبه5/5/88) خبرنگار رسانه ملی با یکی از اعضای مجلس خبرگان مصاحبه‌ای انجام می‌دهد که مهمترین سوال خبرنگار این است که شما اظهار می‌دارید تعداد امضا کنندگان بیانیه از 50 نفر به 58 نفر افزایش یافته است به چه دلیل؟ چرا این بیانیه امضا ندارد؟!



پاسخ می‌دهد که چون عده‌ای در تعطیلات بودند و بعضی متن بیانیه را به این شکل قبول نداشتند (نقل به مضمون) و... در حالیکه همه می‌دانیم اگر آنها بیانیه را پذیرفته باشند در انتهای بیانیه اسامی‌شان ثبت می‌شود. از طرف دیگر کارشناسان حقوقی این بیانیه را خلاف قانون اساسی و آئین‌نامه مجلس خبرگان می‌دانند، زیرا باید مجلس خبرگان برای بررسی نقش ولی فقیه در فضای فعلی تشکیل جلسه می‌داد و پس از آن بیانیه تهیه شده توسط حداقل نیم+ یک یا با دوسوم آراء تصویب و اسامی آنها هم اعلام می‌گردید. علاوه بر آن مواد یا بندهایی که در بیانیه مذکور آمده است در نظر افکار عمومی یک عمل عجولانه و تحمیلی تلقی شده، مبنی بر اینکه همه امور زیر نظر ولی فقیه تصویب و اجرا می‌شود، بنابراین مسئولیت اتفاقات، فجایع و خلاف‌هایی که در مورد دستگیرشدگان و معترضینی که در خیابان‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند بعهده مقام رهبری خواهد بود و در نهایت این بیانیه نه تنها به نفع نظام و حاکمیت نبوده بلکه دست‌هایی که برای زیر سوال بردن نظام فعالند و خود را ظاهراً طرفدار نظام قلمداد می‌کنند و ضربات جبران‌ناپذیری به نظام وارد نموده‌اند برای افکار عمومی افشا شده است و افکار عمومی آنها را به عنوان مجری پروژه‌هایی از قبیل «ظهور حضرت ولی‌عصر در دهه هشتاد» می‌شناسد.



افکار عمومی معتقد است بر اساس شواهد، تقلب فاحشی صورت گرفته و اگر آقای موسوی هم بگوید تقلب نشده نمی‌پذیرند؛ هنگامی که می‌شنوند که خس و خاشاک هستند! از خطیب نمازجمعه می‌شنوند افرادی که معترضند و قیام کردند «باغی هستند و علیه ولی فقیه قیام کرده‌اند و باید با بیرحمانه‌ترین رفتارها با آنها برخورد شود» (نقل به مضمون). چگونه می‌توان انتظار داشت تا زمانی که تمام کسانی که عملاً در این فجایع نقش داشته‌اند دستگیر و محاکمه و مجازات نشوند، ملت آشتی را بپذیرد؟!... «هشیار باشید!!!»



ج) متأسفانه سومین شتابزدگی که خطرناک‌تر از همه در پذیرش مشروعیت حاکمیت اثرگذار خواهد بود تشکیل عجولانه دادگاه با کیفرخواستی مملو از اتهامات واهی است؛ همه کسانی که زندان را تجربه کرده‌اند می‌دانند متهمینی که مدتی در سلول انفرادی بوده و بی‌خبر از واقعیت‌های اجتماع می‌باشند، ذهنی شده و تلقین‌پذیر می‌شوند و اظهارات آنان ارزش حقوقی ندارد.



امروزه در تمام جهان اگر حاکمیت‌ها، مطلوب و شفاف نباشند از هزینه شدن، سرمایه‌های ملی و ذخایر ارزی و بیت‌المال بی‌اطلاع باشند و بیت‌المال برای حفظ موقعیت عده‌ خاص هزینه ‌گردد، جامعه تغییر را به عنوان یک نیاز طلب می‌کند. اگر حاکمیت دانا و خردگرا باشد بستر و زمینه‌ برای جلب اعتماد ملت را مساعد می‌کند، دوست را دشمن و دشمن را دوست تلقی نمی‌کند، تا شرایط و فضائی که هم‌اکنون با آن روبرو هستیم و سال‌هاست خون دل می‌خوریم، می‌گوییم و می‌نویسیم و هشدار می‌دهیم، ایجاد گردد! چگونه است حاکمیت با کسانی که مأموریت دارند ایران را ویران و ملت را دین‌گریز و قانون‌گریز کنند همراهی و همفکری‌شان قرابت بیشتری دارد؟! ناگفته نماند در چنین فضایی جریان‌هایی که می‌خواهند نظام فرو ریزد، فعال خواهند شد. از اینرو باید ریشه‌یابی نمود و دشمنان اصلی را شناخت تا نظام خطرات را رفع و حفظ شود؛ کسانی که اغلب آنها سال‌ها خدمتگزار این کشور بوده‌اند، خط قرمز خوانده می‌شوند و در دادگاه‌هایی که صلاحیت آنها هم زیر سوال است محاکمه می‌گردند، اگر قرار باشد مشفق و حافظ نظام نباشند، آنهایی که از قبل از انقلاب عافیت‌طلبی را برگزیدند و امروزه با چاپلوسی و پای‌بوسی برای خود در پی پایگاه و جایگاه رفیع می‌باشند، مورد وثوق قرار می‌گیرند؟!!



بهوش باشید که اینان خطرناک‌تر از همه جریان‌های موجود هستند "تقوای سیاسی درک بسیار ظریفی می‌طلبد اگر غفلت شود به شرک و پلیدی می‌انجامد و اشتباه تاریخی را در پی خواهد داشت و نسل‌های آینده جز لعن و نفرین از آنان یاد نخواهند کرد.



بار الها تو آگاهی آنچه نوشتم از روی صدق است.



و العاقبة للمتقین

بازداشت کامران آسا برادر شهید کیانوش آسا در کرمانشاه

شبکه جنبش راه سبز(جرس):کامران آسا برادر کیانوش آسا از شهدای جنبش سبز در کرمانشاه بازداشت شد.

اخبار غیر رسمی حاکی است که افراد ناشناس شامگاه دوشنبه کامران آسا را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.کامران آسا پنج شنبه گذشته در مراسم چهلم برادرش طی سخنانی خواستار دادخواهی خون به ناحق ريخته شده كيانوش شد.
دیده بان حقوق بشر کردستان گزارش داده است که کامران آسا روز پنج شنبه 15 مرداد هنگام سخنرانی بر سر مزار کیانوش آسا نیز مورد حمله ماموران نیروی انتظامی که قصد بازداشت او را داشتند،قرار گرفت اما با مقاومت مردم ماموران از این کار منصرف شدند.ماموران سپس به ضرب و شتم مردم و بازداشت نزدیک به 20 نفر دیگر از شرکت کنندگان در مراسم چهلم شهید کیانوش آسا اقدام کردند.
کیانوش آسا دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت تهران بود که روز دوشنبه 25 خرداد در جریان تظاهرات مسالمت آمیز تهران با اصابت دو گلوله از سوی ماموران کودتا شهید شد اما پیکر او تا یک هفته بعد مفقود بود و روز سوم تیرماه در پزشکی قانونی مورد شناسایی خانواده اش قرار گرفت.

این ترانه موسوی، همان ترانه موسوی بود!؟

صدا و سیما در نمایشی ناشیانه تلاش کرد خبرهایی که در مورد دستگیری، تجاوز و قتل ترانه موسوی منتشر شده اند را «شایعه» جلوه دهد. عجب که باز هم با دستپاچگی و بی سلیقگی در تهیه این دروغنامه دست خود را رو کردند! در این به اصطلاح گزارش که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، «دوستان خبرنگار» ابتدا به سراغ «دستگاههای مسئول» یعنی «ثبت احوال» و «نیروی انتظامی» می روند و فردی که معلوم نیست از «دوستان» است یا «دستگاههای مسئول» در حال وارسی چند بریده روزنامه و نسخه چاپ شده صفحات اینترنتی و عکسهای مختلف نشان داده می شود. نکته کلیدی دقت در همین صحنه هاست که چند تصویر آن را می بینید:




این شخص سپس ادعا می کند که در «کل کشور» سه ترانه موسوی بیشتر وجود ندارد: «یکی متولد سال شصت و سه، در پاریس دنیا آمده، پاریس زندگی می کند، خانواده دارد... یک خانم ترانه موسوی پیدا کردیم چهل ساله است... خروج داشت و ورودی هم به ایران دیگر نداشت و یک ترانه موسوی هم پیدا کردیم که دوساله است!»

و در اینجاست که برای «دوستان خبرنگار» پس از یافتن خانواده ترانه موسوی «حقیقت آشکار می شود»! مادر و دختری ترسیده و نگران شاهدان زنده این «حقیقت» کشف شده هستند که با سوالات بازجو وار مصاحبه کننده روبرو می شوند. دختر سعی دارد با لبخندهای مصنوعی به روی خودش نیاورد، اما نگرانی از چهره مادر می بارد. بازجو می گوید: «آن خانمی که در سایتها ازشان یاد شده و عکسشان را منتشر کرده اند، ایشان هستند. آیا شما می شناسید ایشان را؟» و آنگاه برگه ای (که ظاهرا تصویری از ترانه موسوی نیز در آن قرار دارد) را به دست آنان می دهد. مادر و دختر با لبخندی سرشار از مهر به تصویر می نگرند و مادر تایید می کنند که «این فرد» دختر او است و در «کانادا» زندگی می کند.

اما آیا دختر این مادر دلنگران همان ترانه موسوی است که ما عکسش را پیش از این دیده ایم؟ دوربین تصویر مستقیمی از کاغذهایی که به این مادر داده شد نشان نمی دهد، اما در یک لحظه رد و بدل شدن آنها، گوشه ای از عکس «ترانه موسوی» را می توان شکار کرد:

با نگاهی دوباره به تصاویری که آن «برادر مسئول» روی میز کارش زیر و رو می می کرد، به خوبی میتوان دید که تصویر ارائه شده به این مادر و دختر، تصویر خانمی می باشد که کوچکترین شباهتی به آن ترانه موسوی که ما می شناسیم ندارد. نه از لحاظ سنی و نه از لحاظ فیزیک و استخوان بندی چهره. خودتان با دقت ببینید و قضاوت کنید:


قضاوت کنید: متن ایمیلی که ” کلوتیلد ریس ” دختر جوان فرانسوی برای دوستان خود فرستاد و به استناد آن متهم به ” جاسوسی ” شد!

” کلوتیلد ریس ” دحتر جوان فرانسوی این روزها در زندان اوین در بند است.


او همین چند روز پیش و در اوین 24 سالگی را ” جشن ” گرفت.


سعید مرتضوی دادستان انقلاب اسلامی تهران و شکنجه گران اوباش هم کاسه او مدعی اند که ” کلوتیلد” جاسوس فرانسوی است.


برنارد کوشنر وزیر امورخارجه فرانسه در پاسخ به آنها گفت فرانسه جاسوس 24 ساله به جائی نمی فرستد.


راستی چرا کلوتیلد به ایران آمد؟


” کلوتیلد” در کودکی مادرش را از دست داد و در شمال فرانسه، محل تولد و زندگیش، به دایه ای ایرانی سپرده شد که از همان کودکی او را به زبان فارسی و لالائی های آن آشنا کرد. کلوتیلد بتدریج زبان فارسی را آموخت و به ایران علاقمند شد .


او به ایران آمده بود چون به گفته دوستانش ایران را وطن دوم خود میدانست.


او در دانشگاه صنتعتی اصفهان مدرس زبان فرانسه بود و قرار بود در اولین روزهای ماه تیر از فروگاه تهران به فرانسه بازگردد. در فرودگاه او را به اتهام ” جاسوسی ” دستگیر کردند. سند اتهام او ایمیلی است که او در ارتباط با تظاهرات مسالمت آمیز مردم برای دوستانش ارسال کرده بود


در سایت:


http://clotildereiss.org/


که برای حمایت از او و اقدام برای آزادی او از زندان جمهوری اسلامی تآسیس شده متن ایمیلی که بنا به ادعای دژحمیان جمهوری اسلامی برای ” جاسوسی” فرستاده بود منتشر شده است.


متن ترجمه شده ایمیل مستند جاسوسی کلوتیلد ( و متن فرانسوی آن) را برای قضاوت شما در اینجا می آورم. در ایران ” دادگستری” نداریم، این من و شما هستیم که باید قضاوت کنیم.


متن ایمیل ” کلوتیلد ریس” به دوستان فرانسوی اش در رابطه با ایران به شرح زیر است:


“سلام به همه،


من از تهران برای شما مینویسم تا بگویم با وجود بحران سیاسی کنونی ایران اوضاع من خوب است و دلیلی وجود ندارد که شما برای من نگران باشید. هم من محتاط هستم و هم اینکه نباید فراموش کرد که خشونت تنها متوجه تظاهرکنندگان است.


درک وضعیت موجود کار مشکلی است. ازسوئی خشونت های شدید دو روز اول را باید در نظر گرفت که بمنظور سرکوب تظاهرکنندگان معترض به نتایج انتخابات انجام شد و بواسطه همین اعمال زور و خشونت از وسعت اعتراضات در بسیاری از شهرها کاسته شد .اما در همین حال مقاومت مداوم مردم بخصوص در تهران سامان یافته و قوی تر شد و هر روز بیش از یک میلیون نفر از مردم بین ساعات 15 تا 20 تظاهرات میکنند و پلیس هم از روی ناچاری کاری به کار آنها ندارد. از سوی دیگر جنگ قدرتی هم که وجود دارد بیشر جنگ درون کاخها [ مراکز حکومتی) است که بدور از مردم درحال انجام است. به این جهات پیش بینی آنکه وضعیت موجود چه بازتابی در آینده کشور خواهد داشت کار مشکلی است.


برای شما چند عکس از ایران میفرستم تا ابعاد اعتراضاتی را که دو روز گذشته شهرهای ایران را فرا گرفت متوجه شوید. رنگ سبز سمبل موسوی کاندیدای مورد توجه مردم است که حق او در انتخاباتی که بیشترین میزان مشارکت مردم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی را داشت، پایمال شد.


اولین لینک در رابطه با دانشگاهی است که در آن تدریس میکردم. دیدن عکسهائی که در این لینک میبیند کار مشکلی است اما مایلم شما عکسها را ببینید تا رنجی را که دانشجویان مرتبط با من تحمل کردند درک کنید. در این عکس ها هم پیامدهای این اعتراضات برای دانشجویان را خواهید دید و هم بیرحمی پلیس را. 2 روز پس از انتخابات دانشگاه خالی شد، دانشجویان به خانه هایشان فرستاده شدند. همین کار در اکثریت دانشگاهها انجام شد و درسها بروال سالانه تا ماه سپتامبر تعطیل شدند.


http://daneshgah-sanati-esfehan.blogspot.com/


برای اینکه متوجه شوید اعتراضات به نحو مسالمت آمیز انجام شدند در زیر لینک عکسهای تظاهرات روز دوشنبه تهران را برایتان میفرستم. در مقابل حجم جمعیت پلیس کار زیادی نمی توانست انجام بدهد. جمعیت در سکوت به مدت 5 ساعت در پایتخت تظاهرات کردند و احساساتشان بسیار قوی بود، عکس ها همین احساسات را نشان میدهند. متاسفانه در پایان، تظاهرات بواسطه میلیشاهای بسیجی به انحراف کشانده شد و 7 نفر در آن جان باختند.


http://irantodaynews.mihanblog.com/post/10


تظاهرات های دیگری شبیه به تظاهراتی که نوشتم هر روز در جریان است. امید باید داشت که که این تظاهرات با سرکوب و حشونت مواجه نشوند . متاسفانه تظاهرات دیروز و امروز بعد از ظهر سرکوب شدند. باید منتظر بود و دید امشب چه خواهد شد.


در پایان این آخرین لینکی که برایتان میفرستم برای آنهائی است که کنجکاوترند و بدنبال عکس های موثر تری هستند. گمان میکنم این دسته عکسها را آسانتر تحمل خواهید کرد:


http://marge-eshgh.mihanblog.com/post/179



با ابراز دوستی ام به همه شما


کلوتیلد”


متن به زبان فرانسه ایمیل ” کلوتیلد” به شرح زیر است:



Bonjour à Tous,

Je vous écris de Téhéran pour vous dire que tout va bien pour moi malgré la crise politique qui touche le pays. Vous n’avez pas de raison de vous inquiéter de mon sort. Non seulement je suis prudente mais surtout les violences ne touchent que les manifestations.

La situation est difficile à comprendre. D’abord des fortes violences les deux premiers jours pour réprimer les manifestations de contestation des résultats du vote. Puis, apaisement (imposé par la force dans beaucoup de villes) mais aussi résistance continue qui s’organise et se renforce, et de manière la plus incroyable à Téhéran. Tous les jours, plus d’un million de personnes manifeste entre 15h et 20h. La police laisse faire car ne peut rien faire ou veut bien laisser faire. La guerre de pouvoir semble plutôt être une guerre de palais qui se joue loin du peuple. Difficile de s’avoir ce que cette situation pourrait apporter de bien pour l’avenir proche du pays.

Je vous envoie quelques images d’Iran pour vous montrer l’ampleur des protestations dans les villes d’Iran ces deux derniers jours. La couleur verte est le symbole du candidat favori Moussavi qui s’est fait voler les élections qui ont connu le plus fort taux de participation depuis la Révolution islamique.

Le 1er lien concerne l’université où j’ai enseigné. Les images sont dures mais je tiens à montrer ce qu’on subit les étudiants que j’ai pu fréquenter. On y voit les résultats de la contestation des étudiants dès le soir du vote et l’annonce des résultats. On voit aussi la répression féroce de la police. 2 jours après le vote, l’université est vidée, les étudiants sont renvoyés chez eux. C’est le cas de la majorité des universités qui ferment ou annulent les cours jusqu’en septembre.

http://daneshgah-sanati-esfehan.blogspot.com/

Pour vous montrer aussi que ces contestations parviennent à se faire de manière pacifique, voici les images de la manifestation de lundi à Téhéran. Face à la foule, la police n’a rien pu faire et a laissé faire! Une foule silencieuse a défilé pendant plus de 5 heures dans la capitale. L’émotion était très forte, les images aussi. Malheureusement, la fin de manifestation a dégénéré face aux milices Bassijis qui ont fait 7 morts.

http://irantodaynews.mihanblog.com/post/10

Des manifestations du même type sont appelées à se dérouler tous les jours. Espérons qu’elles continuent à ne pas être réprimées violemment. C’était le cas hier et cet après midi. Reste à voir comment se passera la nuit.

Enfin un dernier lien, pour les plus curieux et ceux qui aiment les images sensationnelles. J’imagine que c’est le genre d’images que vous pouvez voir plus facilement.

http://marge-eshgh.mihanblog.com/post/179

Mes amitiés à vous tous.

Clotilde

امروز قلب جنبش سبز در سینه "کروبی" می تپد

حرف هایی که اینروزها کسی جرات فکر کردن به آنها را ندارند از زبان مهدی کروبی شنیده میشود. چه قبل از انتخابات که شورای نگهبان را بچالش کشید و چه حضور بعد از انتخابات او که اینچنین زلزله بر پیکر کودتاگران انداخته است. کروبی سیاستمداری بسیار آگاه است که در مبارزات انتخاباتی خود بدرستی میدانست که درد کشور ما تخصص نیست و کسی را میطلبد که این نیروی بزرگ و پتانسیل عظیم را بحرکت درآورد و ایجاد اتحاد کند. خدا میداند که اگر امروز کروبی را نداشتیم چه میکردیم؟! هر روز که میگذرد به عیار کروبی پی میبریم . کروبی شجاع ترین فردی است که در این سی سال دیده ام و هرروز علاقه ام به ایشان زیادتر میشود و مطمئنم که تاریخ به نیکی از او یاد خواهد کرد

کهریزک، اردوگاه مرگ اجساد جان باختگان در سطل آشغال!

موج سبز آزادی: این توصیفات را یکی از آزادشدگان کهریزک از دوران بازداشتش در این کشتارگاه برای خبرنگار موج سبز آزادی نقل کرده است. این جوان دو روز پیش در مقابل دادسرای تهران و پشت در اتاق قاضی حداد این خاطره را در حالی برای خبرنگار موج سبز آزادی تعریف کرد که لب‌ها و دهانش از شدت ترس خشک شده بود و هنوز آثار ضرب و شتم در پایین چشم و کنار پیشانی‌اش دیده می‌شد. این خاطره را درست همانطور که او تعریف کرد، تنظیم کردیم تا چیزی از قلم نیفتد:

توی کهریزک هر دو نفر رو می‌انداختن توی یک اتاقک تاریک، تا سه روز از غذا هیچ خبری نبود. باید گرسنگی می‌کشیدیم و به جای غذا کتک مفصل می‌خوردیم. معمولا بچه‌هایی که دستگیر می‌شدند و به اونجا منتقل می‌شدند، در طول راه اونقدر کتک خورده بودن که سلول جای جون دادنشون بود.‌ توی بعضی از این اتاقک‌ها که ازش به عنوان سلول استفاده می‌شد، هم‌سلولی بعضی از معترضین دستگیر شده که از بیرون می‌آوردن، تریاکی‌ها و معتادهایی بودن که قبلا توی کهریزک نگه‌داری می‌شدن.
یک روز صبح بوی خیلی بدی توی سلول‌ها پیچیده بود، بوی تعفن. یکی از معتادهایی که از قبل توی کهریزک نگه‌داری می‌‌شد، یک روز صدای فریادش بلند شد که زندانبان بیا! هم‌سلولی من مرده و بوی گندش همه جا رو ورداشته. وقتی زندانبان اومد چندتا فحش آبدار نثار معتاده کرد و گفت مرتیکه چرا الان می‌گی؟
کاشف به عمل اومد که چون اونجا غذا در حدی که فقط نمیریم بهمون می‌دادن که معمولا هم سیب‌زمینی بود، مرد معتاد، از مرگ جوونی که ۴ روز قبلش در سلول بر اثر شکنجه‌های شدید جون داده بود و مرده بود، به زندانبانش حرفی نزده بود تا سهم غذای هم‌سلولی‌اش هم نصیب خودش بشه و چند روزی از گرسنگی در امان بمونه، تا اینکه بالاخره بوی جسد اون جوون بی‌گناه بلند شده بود و دیگه نتونسته بود تحمل کنه و مجبور شده بود زندانبانش رو خبر کنه.
من صدای زندانبان رو از اتاقک کناری می‌شنیدم وقتی که اومد، در سلول رو باز کرد و دید که اون جوون مرده و بعد از بد و بیراه گفتن به اون معتاد، بهش گفت که جنازه رو بندازه توی سطل آشغالی که بیرون سلول بود. صدای کشیده شدن جسم سنگینی روی زمین بازداشتگاه رو می‌شنیدم، بوی تعفن توی سرم پیچیده بود، و آخر هم صدای سقوط یک جسم سنگین توی یک بشکه حلبی ... به خودم می‌لرزیدم، اون فقط یک نفر بود، من ۳۶ جسد رو با چشم خودم دیدم که به همین وضع کشته شدند و معلوم نیست به کجا منتقل شدند...

خبرنگار موج سبز آزادی: در اینجا اشک امان این جوان را برید و دیگر دلم نیامد بیش از این خاطرات تلخ آن روزها را در ذهنش زنده کنم، راهم را کشیدم و با بغضی که گلویم را سخت به درد آورده بود و چنگ می‌زد، از دادسرا خارج شدم. در طول راه به این فکر می‌کردم که آن جوان تا کی کابوس آن لحظات را خواهد دید؟ چه کسی مسئول تنش‌های روانی صدها جوان امثال اوست؟ و چه کسی مسئول مرگ دهها جوانی است که هیچ‌کس نام و نشان آنها را نمی‌داند و حتی جنازه آنها را ندیده؟

گزارش لحظه به لحظه از تجمع امروز معترضین در بازار. این گزارش از طریق 4 شاهد عینی در نقاط مختلف بازار که با ما در تماس هستد ارائه میشود

30 : 9 صبح // محوطه سبزه میدان نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش در حال مستقر شدن هستند . ولی تعداد آنها به 50 نفر هم نمیرسد

38 : 9 صبح // نیروهای امنیتی و ضد شورش در خیابانهای اطراف بازار / در بازار هیچ نیروی امنیتی و ضد شورش با یونیفرم دیده نمیشود . همه در حال خرید هستند

44 : 9 صبح // مهم و فوری …….. تعدادی از بازاریان بخصوص صنف طلا فروشان همچنان تعطیل هستند والارقم هشدار موئتلفه برای جلوگیری از تعطیلی امروز نیامدند . به گزارش رسیده از بازار تعدادی از دکانهای بازار هنوز باز نشده اند و احتمال اینکه امروز تعطیل باشند وجود دارد



05 : 10 صبح // اکثر مغازه ها و حجره های بازار نیمه باز هستند . یعنی بر خلاف روزهای دیگر جنسهای خود را از مغازه بصورت آنچنانی خارج نکرده اند و اماده واکنش سریع برای تعطیلی هستند این حرکت در بسیاری از دالانهای بازار مشهود است بخصوص ورودی داخل بازار در سبزه میدان

11 : 10 // ازدحام و شلوغی بیش از حد امروز نشان از حضور چشمگیر سبزها دارد / در بازار بحث تظاهرات داغ است

32 : 10 // فوری !
مهم !
حضور زهرا رهنورد در بازار . همکنون شاهدان عینی اعلام کردند زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی از ورودی خیابان مولوی به بازار وارد شدند

43 : 10 //فوری ! تایید شد . زهرا رهنورد در جنبش خرید سبز شرکت کرد . او همکنون در بازار است . جمعیت در حال شعار دادن است . نیروهای امنیتی از سمت مولوی وارد بازار شدند

01 : 11 // نیروهای امنیتی همسر میر حسین موسوی را به خارج از بازار راهنمایی کردند / جمعیت در حال شعار دادن است .

24 : 11 // درگیری بین ماموران و مردم در بازار فرش فروشان // یازاریان از مردم حمایت میکنند

28 : 11 // اختلال در سیستم آنتن دهی موبایل ها

31 : 11 // مردم در ایستگاه مترو 15 خرداد در حال شعار دادن هستند . جمعیت فوق العاده است ! هنوز مترو در ایستگاه 15 خرداد توقف دارد

39 : 11 // ازدحام جمعیت فوق العاده است ! غیر قابل توصیف ! در بازار امکان راه رفتن به سختی صورت میگیرد ( ورودی سبزه میدان )

44 : 11 //بازار در دست سبزها / صدای الله و اکبر از دالانهای بازار به گوش میرسد

21 :12 // موبایلها انگار قطع شدن . هر چی تماس میگیرم در دسترس نیستند . من هم رفتم بازار . شما هم بیاید . از پای اینترنت بلند بشید . باید همه بریم .