گزارشی از صدور حکم یکی از بازداشت شدگان

شهروندی از شیراز:

شبکه جنبش راه سبز (جرس): یکی از چند صد نفر بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در شیراز روز شنبه در مراجعه به دادگاه با حکمی مواجه شده است که بررسی آن خالی از لطف نیست. متن این حکم که به رِؤیت متهم رسیده ولی از تحویل آن خودداری شده، به شرح زیراست:


"اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی. گرچه نامبرده طبق اظهارات و مدارک موجود حضور خود در تجمعات را صرف تماشاچی بودن عنوان کرده است ولی با توجه به این که اقدام به گرفتن فیلم و ارسال آن به دوستان خود کرده است و نیز چون وی عضو شاخه جوانان مشارکت فارس بوده و هست و چون مشارکت از احزابی است که معترض به نتیجه انتخابات است و مردم را دعوت به تجمعات غیرقانونی کرده است، دفاعیات وی با عقل و منطق سازگار نمی باشد" .دادگاه با استناد به این موارد او را به دو سال حبس محکوم کرده که این حکم به مدت 4 سال تعلیق می شود.


بر اساس این حکم می توان نتایج زیر را گرفت:
1. دفاعیات متهم وقتی با عقل و منطق سازگار است که وی عضو حزب یا گروهی نباشد!
2. ارسال فیلم و عکس به دوستان از مصادیق جرم برای متهمان سیاسی محسوب می شود!
3. صرف عضویت در حزب نمی تواند مصداق جرم باشد اما چنانچه حزب از جمله احزابی باشد که به نتیجه ی انتخابات معترض باشد آن حزب می تواند از یک بیگناه مجرم بسازد!
4. بر اساس این حکم، تماشاچی بودن در تجمعات غیرقانونی تخلف از قانون محسوب نمی شود بنابراین دوستان جنبش سبز می¬توانند همه روزه به خیابانها رفته و یکدیگر را با نمادهای سبز تماشا کنند!
5. اگر حتی هیچ بیانیه ای مبنی بر دعوت مردم به حضور در تجمعات غیر قانونی از سوی جبهه¬ی مشارکت صادر نشده باشد، چون این حزب به نتیجه¬ی انتخابات معترض است، به این معنا است که چنین بیانیه¬هایی را صادر کرده است!


جالب تر آنکه منشی دادگاه، متهم را تهدید کرده که چنانچه به حکم دادگاه بدوی اعتراض کند حکم تشدید شده و 4 سال تعلیق از آن حذف خواهند شد. این هم نمونه¬ای دیگر از عدالت در نظام اسلامی است دیگر!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر