دستگیری و مجروح شدن تعدادی از معترضان در بازار تهران

شبکه جنبش راه سبز ( جرس): بنا برگفته یک همراه جنبش سبز به جرس ، از ساعاتی پیش تعداد زيادی از مردم در جلوی بازار سر پوشيده تهران در خيابان ۱۵ خرداد و مقابل مترو تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند . مردم با سردادن شعارهایی مثل شعارهای «مرگ بر ديکتاتور» ، «این دولت بیچاره ،مشروعیت نداره» و.. اعتراض خود را آغاز کرده و در خیابان ها و پياده روهای بازار رو در روی نيروهای سرکوبگر امنیتی و لباس شخصی ايستاده اند.
آغاز اعتراضات مردم در بازار تهران در حالی است که نیروهای امنیتی ، لباس شخصی و یگان ویژه نیروی انتظامی در خیابان های ناصر خسرو، بوذرجمهوری و چند خيابان ديگر منتهی به بازار مستقر شده و در حال سرکوب و ضرب و شتم مردم معترض و برخی از مردم عادی هستند.
بنا بر گزارش یکی از همراهان جنبش سبز مردم معترض امروز بدون واهمه به رویارویی با نیروهای سرکوبگر پرداخته و در بسیاری از درگیرهای پراکنده آنها را هو می کنند و با نشان دادن نشان پیروزی خشم نیروهای امنیتی را به اوج خود می رسانند، اما نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه نیروی انتظامی(با لباس های سیاه و سوار بر موتور سیکلت) با هجوم به سمت گروه های معترضان آنها را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
بنا بر این گزارش نیروهای سرکوبگر در درگیری های امروز هم تعدادی از معترضان را پس از مضروب کردن بازداشت کرده اند که هنوز اطلاع دقیقی از این دستگیر شدگان در دست نیست.
بنا بر گفته این همراه جنبش سبز که در بازار تهران حضور داشته نیروهای سرکوب گر در مضروب کردن معترضان از هیچ وحشی گری و قصاوتی پرهیز نمی کنند و این شاهد عینی امروز خود شاهد مجروح شدن بیش تر از 3 نفر به شکل بسیار وخیمی بوده که این مجروحان با همراهی و کمک مردم به مراکز درمانی منتقل شده اند.
همچنین امروز تعداد زیادی از بازاریان هم به نشانه همدلی با مردم و شروع اعتراضات به تعطیل کردن مغازه های خود اقدام کرده اند و در بخشی دیگر از بازار بسیاری از بازاریان به معترضان شربت و آب خوردن تعارف می کردند که در برخی موارد حتا نیروهای سرکوبگر بازاریان را نیز به دلیل همراهی با مردم مورد ضرب و شتم و تهدید قرار داده اند.
در حالی که مردم معترض در تمام نقاط بازار تهران حضور دارند تعداد قابل توجهی از نیروهای سرکوبگر امنیتی و لباس شخصی بیشتر در مقابل خروجی ها و معابر اصلی بازار بخصوص در خیابان 15 خرداد و در مقابل دادستانی مستقر شده اند و از آن جا به نقاط دیگر بازار و مردم معترض هجوم می برند و بخش دیگری از این نیروهای سرکوبگر نیز در قسمت ابتدایی خیابان ناصر خسرو و حتی در میدان بهارستان حضور دارند .
به گفته این همراه جنبش سبز اعتراض در بازار تهران همچنان ادامه داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر