طرح ساده خاموشی سبز 26 تا 28 مرداد

ایلنا:

به گفته يك عضو كميته حقيقت‌ياب مجلس تشر زدن به دو نفر نمي‌تواند پاسخگوي حوادث اخير باشد و شخص فرمانده ناجا مسوول وقايعي است كه در كهريزك رخ داده است.



حميدرضا كاتوزيان نماينده تهران با حضور در جمع خبرنگاران پارلماني با اشاره به وقايعي كه در بازداشتگاه كهريزك رخ داده است گفت: متاسفانه مسائلي در آنجا رخ داده كه منجر به از ميان رفتن برخي جوان‌هاي كشور و قتل شده است.


وي با تاكيد بر اينكه شخص فرمانده ناجا را مسوول اين مسائل مي‌داند بر لزوم پاسخگويي وي تاكيد كرد و افزود: اينكه مي‌گويند ما اطلاعي از اين مسائل نداشته‌ايم درست نيست. براساس بررسي‌هاي ما گزارش‌هاي روزانه‌اي به اين مسوولان داده مي‌شده است از اين رو رفتارهاي خودسرانه در بازداشتگاه‌ها را خيلي بعيد مي‌دانم.


كاتوزيان تاكيد كرد: در آينده اگر چنين اتفاقاتي تكرار شود به معني دهن‌كجي به مردم و عدم اجراي دستورات رهبري است كه صراحتا خواستار توقف اينگونه رفتارها شده‌اند. اگر چنين رفتارهايي ادامه يابد بايد ديد كه وقتي خلاف نظر رهبري عمل مي‌شود، ديگر چه كارهايي ممكن است رخ دهد.


عضو كميته حقيقت‌ياب مجلس با تاكيد بر اينكه مسوولان مربوطه تاكنون پاسخ مشخصي به سوالات نمايندگان نداده‌اند، تشر زدن به دو نفر مامور جزء را كافي ندانست و گفت: پدر آقاي روح‌الاميني خواستار قصاص شده‌اند چون جنايتي صورت گرفته كه منجر به مرگ شده است. با جاني بايد مطابق قوانين جزايي و كيفري عمل شود. تشر زدن به دو نفر، نه فرزندان كسي را زنده مي‌كند و نه توهين‌هايي كه به نظام زده شده را پاك مي‌كند.


نماينده تهران با تاكيد بر اينكه دستگاه‌هاي پليسي و امنيتي بايد نشان دهند كه با حساسيت، با اين موضوعات برخورد مي‌كنند ادامه داد: متاسفانه در جريان مسائل اخير نظام جمهوري اسلامي در افكار عمومي زير سوال رفته و اعتمادسازي مورد تاكيد رهبري مخدوش شده است و لازم است تا به بازسازي اين اعتماد با اقداماتي سريع و جدي پرداخته شود.


وي در پاسخ به سوالي كه به نقش سردار رادان در اتفاقات اخير اشاره داشت گفت: معتقدم كه بايد در اين زمينه مطالعه شود تا افرادي كه در اين مسائل نقش موثري نداشته‌اند، بيخود هتك حرمت نشوند. اما متاسفانه اطلاعات مستقيم و شفافي به ما داده نمي‌شود.


كاتوزيان با بيان اينكه فعلا به قوه قضائيه و نيروي انتظامي اعتماد مي‌كنيم ادامه داد: اميدواريم مسوولان اين دستگاه‌ها با كساني كه مستقيما در وقايع اخير دست داشته‌اند يا مباشرتي داشته و دستوراتي داده‌اند برخورد متناسب همراه با قانون و شرع انجام شود تا اعتماد مردم به اين نيروها برگردد.


وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، يادآور شد كه هنوز پرونده پزشكي كشته‌شدگان بازداشت‌هاي اخير به مجلس ارائه نشده است.


منبع: ایلنا

آزار و اذیت فیزیکی شبنم مددزاده،

با گذشت بیش از 170 روز از بازداشت موقت شبنم مددزاده، مسئولین شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران کماکان از تعیین وقت دقیق دادرسی سرباز می زنند.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در آخرین تماس تلفنی شبنم مددزاده وی از انواع جدید آزارهای فیزیکی به روش های مختلف خبر داد. مسئولین بند 209 زندان اوین با سهمیه بندی زمان استفاده از سرویس بهداشتی برای شبنم مددزاده وی را در شرایط وخیم جسمی قرار داده اند. مددزاده که از ناراحتی دستگاه گوارشی رنج می برد نسبت به این وضعیت معترض شده است که مسئولین جواب قانع کننده ای به وی نداده اند.


اگرچه بیش از 70 روز از پایان بازجویی های نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم می گذرد، اما مسئولین دادگاه بدون ارائه پاسخ و یا دلیل قانونی از صدور قرار وثیقه برای وی سر باز می زنند.


لازم به ذکر است که پیش از این در اردیبهشت ماه بازپرس ویژه ی 3 امنیت دادگاه انقلاب با صدور قرار کفالت 50 میلیون تومانی موافقت کرده بود که این امر با مخالفت شدید معاونت امنیت دادستان، قاضی حداد روبه رو شد.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر شبنم مددزاده که در حال حاضر به مراقبت شدید پزشکی نیازمند است در وضعیت بد روحی و جسمانی در زندان به سر می برد.


شبنم مددزاده در روز یکم اسفندماه به شکل نامعلومی بازداشت شد. برادر وی، فرزاد مددزاده نیز که در همان روز جهت پیگیری وضعیت خواهرش به نهادهای امنیتی مراجعه کرده بود، بازداشت شد.

برگزاری بیدادگاه کودتا؛نمايش علنی کينه‌توزي حاکمان مستبد و کودتاچيان نظامي عليه اراده ملت



شبکه جنبش راه سبز(جرس):سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم وحدت) به دنبال برگزاری دومین جلسه دادگاه نمایشی که در آن احمد زیدآبادی دبیر کل بازداشت شده این سازمان نیز در حالی حضور داشت که علائم شکنجه در چهره اش آشکار بود،با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری بیدادگاه کودتا،خود نمايش علني کينه‌توزي حاکمان مستبد و کودتاچيان نظامي عليه اراده ملت است
متن کامل بیانیه سازمان دانش آموختگان چنین است:


مجموعه تلويزيوني و نمايش مضحک «بيدادگاه کودتا» روز گذشته نيز از سوي کودتاچيان و متمردان از قانون در قوه قضاييه اجرا شد و تعداد ديگري از فعالان احزاب اصلاح طلب از جمله دبيرکل سازمان دانش آموختگان ايران، دکتر احمد زيدآبادي به اين جلسه آورده‌ شدند.

البته نقد حقوقي جلسه‌اي که بر آن نام دادگاه گذاشته اما در واقع چيزي نيست جز نمايش علني کينه‌توزي حاکمان مستبد و کودتاچيان نظامي عليه اراده ملت، امري عبث است. دادگاهي که در آن پرده از ماهيت ناقض حقوق بشر حاکميت کنار زده مي‌شود و در کيفرخواست قرائت شده رسما اعلام مي‌گردد که «افشاي موارد نقض حقوق بشر» يکي از شيوه‌هاي دشمنان آن بوده است.

در چنين دادگاهي که خود نماد بارز حکومت اسلحه و بي قانوني در کشور است به غيرقانوني بودن سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) اشاره رفته و شگفتا ادعايي که تا پيش از اين تنها در ستون‌‌هاي روزنامه کيهان تکرار مي‌شد علنا و در کمال وقاحت در کيفرخواست نيز مطرح مي‌شود بدون آنکه هيچ دادگاهي تاکنون حتي اتهامي را نسبت به اين سازمان مطرح کرده يا پرونده آن به واسطه تخلفي در کميسيون احزاب وزارت کشور مورد بررسي قرار گرفته باشد.

چنين اتهام و ادعايي البته براي ما نگران کننده نيست؛ هنگامي که محاکم دادگستري چشم بر اعمال مجرمانه قاتلان و کودتاگراني که خون ده‌ها شهروند بي‌گناه را به زمين ريخته‌اند بسته‌ و عوامل خود را براي اخلال در مراسم يادبود شهدا گسيل مي‌دارند و در مقابل، آموزش زبان‌هاي خارجي و تعبيه نرم‌افزارهاي ترجمه را جرمي نابخشودني مي‌دانند، ديگر چه جاي سخن گفتن از قانون و استدلال‌هاي حقوقي است.

در پاسخ به اتهام غيرقانوني بودن آيا بايد به اسناد موجود در وزارت کشور، پروانه فعاليت قانوني و ... استناد کنيم يا اينکه بجاست بار ديگر اين اعتقاد خود را در گوش‌هاي ناشنواي مدعيان عدالت و شجاعت فرياد کنيم که اين دولت برآمده از تقلب و کودتاست که «غيرقانوني» است، حتي اگر بخواهند خون‌هاي به ناحق ريخته را جوهر تاييد حکم انتصاب آن کنند.

امروز مساله ما پاسخ به ادعاي قانوني بودن يا نبودن سازمان ادوار تحکيم وحدت نيست، مساله اصلي نگراني از حيات و تماميت جسمي آقايان احمد زيدآبادي و عبدالله مومني دبيرکل و سخنگوي دربند اين سازمان در کنار ساير بازداشت‌شدگان است.

اعلام مي‌کنيم که به باور ما همچنان که در بيانيه پيشين نيز اشاره شد، اين زندانيان که خارج از بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌هاي رسمي کشور و خارج از حوزه اقتدار قوه قضاييه، وزارت اطلاعات يا نيروي انتظامي در مکاني نامعلوم و در اختيار نيروهاي «سپاه پاسداران» مي‌باشند، در واقع گروگان‌هايي هستند که بيش از 50 روز از تاريخ ربوده‌شدن آنها مي‌گذرد و تماس‌هاي تلفني و قرارهاي ملاقات آنان نيز مطابق روال آدم‌ربايان بوده و جز ايجاد ترس و واهمه در خانواده‌ها و به رخ کشيدن قدرت پوشالي گروگانگيران هدف ديگري ندارد.

ما اينک نگران جسم نيمه‌جان عبدالله مومني هستيم که بر اساس مشاهدات همسرش در جريان ملاقاتي کوتاه با وي، به شدت نحيف شده و بر اثر شکنجه‌هاي جسمي و روحي توان ايستادن را نيز از دست داده است و تاکيد مي‌کنيم که تلاش مذبوحانه گروگانگيران براي اعتراف‌گيري از عبدالله مومني و عليه او از ساير بازداشت شدگان، پروژه‌اي از پيش شکست خورده است.

ما اينک نگران احمد زيدآبادي هستيم که بار ديگر جايزه محبوبيت و اعجاز قلم‌اش را در روز خبرنگار از سوي کينه توزاني که از سالها پيش در کمين اين قلم آزاده هستند، دريافت کرد.

تماشاي تصاوير دبيرکل دربند سازمان، در محکمه‌اي که او را به عنوان تماشاگر به آن آورده و البته در «رسانه‌هاي دروغ» عنوان متهم به او مي‌دهند، اين واقعيت را پيش روي جهانيان گذارد که در کارگاه‌هاي اعتراف‌گيري حاکميت و در خلوت سلولهاي انفرادي که عبارت سياه‌چاله توصيف مناسب‌تري براي آنهاست،‌ با چشمان نگران حقوق انسانها و منافع ملي ميهن چه مي‌رود.

سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) يکبار ديگر بر بي ارزش بودن اتهامات وارده و اعترافات منتشر شده تاکيد کرده و با صراحت اعلام مي‌دارد مسئوليت حفظ جان زندانيان مستقيما بر عهده فرماندهان اين گروگانگيري بوده و هشدار مي‌دهيم که مسئوليت جان زنداني امري نيست که بتوان مانند خون‌هاي ريخته شده مردم معترض در خيابان بر عهده خود آنان گذارد و بدون شک اعضاي اين سازمان در جهت احقاق حقوق و آزادي آقايان احمد زيدآبادي و عبدالله مومني از هيچ کوششي فروگذار نخواهند کرد.

کمیته ویژه مجلس هم از بازداشتگاه و محل نگهداری مصطفی تاج زاده خبر ندارد



رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم می گوید که حتی کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان پس از کودتای انتخاباتی نیز از محل نگهداری و وضعیت مصطفی تاج زاده خبر ندارد.



علاء الدین بروجردی امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی در مجلس گفت که برخی از اعضای کمیته 30 نفره مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان دو ماه اخیر قرار است از یک بازداشتگاه بازدید خواهند کرد.
این عضو محافظه کار مجلس به اسم این بازداشتگاه و اینکه تحت نظر چه دستگاهی است اشاره ای نکرد.



در حالی که برخی از نمایندگان اقلیت اصلاح طلب مجلس به رغم عضویت در کمیته ویژه مجلس حتی اجازه نیافته اند در کنار سایر اعضای این کمیته از بخش هایی از زندان اوین بازدید کنند،علاء الدین بروجردی در قبال پرسش خبرنگاران در این خصوص گفت« فکر می‌کنم برای اطلاع از وضعیت یک زندان، حضور 4 نفر از یک تیم 30 نفره کم نیست.»



وی همچنین ادعا کرد که سعید حجاریان در یه خانه استخر دار در بازداشت به سر می برد اما وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که« این استخر برای استفاده حجاریان است یا بازجوهایش» گفت که «نگاه کردن به استخر هم خودش صفا دارد.»



مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی احزاب مشارکت و مجاهدین انقلاب و معاون سیاسی وزارت کشور در دوره اول ریاست جمهوری خاتمی از نیمه شب یک شنبه 24 خرداد در منزلش واقع در تهران بازداشت شده و در طی 56 روز گذشته از دسترسی به وکیل و ملاقات با اعضای خانواده اش محروم بوده است.
تاج زاده تنها یک بار در روزهای اخیر اجازه یافته که تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش داشته باشد.
سعید حجاریان نیز روز 26 خرداد در منزلش بازداشت شد و با وجود بیماری و عوارض جراحات ناشی از ترور و هشدار پزشک معالج اش مبنی بر ضرورت آزادی حجاریان برای ادامه معالجات،همچنان در بازداشت نگهداری می شود.

بدون شرح...

کاریکاتور معنی دار گاردین در مورد وقایع اخیر ایران

.ده دلیل برای لزوم شرکت ملیونی در نمازجمعه این هفته



اثبات زنده و پاینده بودن حرکت سبزمان

2-حمایت از چهره هایی که در صورت حمایت مردم ،از در غلتیدن کامل کشور در دست کودتاچیان و ایجاد حکومت نظامی کامل جلوگیری می کنند.

3-اثبات بی تاثیری دادگاهای نمایشی در عزم سبزاندیشان

4-دمیدن روحی جدید در حرکت سبزمان و کسب انرژی از یکدیگر

5-خنثی کردن توطئه حاکمیت در عادی جلوه دادن شرایط کشور

6-حمایت ملیونی از قهرمانان دربازداشت و تحت شکنجمان

7-ایجاد رعب و وحشتی دوباره در دل کودتاچیان

8-فرسایش بیش از پیش نیروهای ذوب در .....؟

9-اعمال فشار بر مراجع و عناصر مخالف کودتا در علنی کردن مخالفتشان

10-برقراری ارتباط مجدد با حامیان مذهبی و ساده دل حاکمیت

خبر حضور آقای رفسنجانی در نماز جمعه 23 مرداد از سایت ایشان پاک شده برای برگشت این خبر کمک کنید.

از طریق این آدرس به آیت الله رفسنجانی پیام خود را برسانید و حضور ایشان را در نماز جمعه درخواست نمایید.
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=contact〈=1&id=43

حماسه ای دیگر ..........



شركت در نماز ۲۳ مرداد به امامت آيت الله هاشمي رفسنجاني و تظاهرات مسالمت آميز در قبل و بعد نماز جمعه و دادن شعار هاي حمايتي در خطبه ها همه با حماسه ايي ديگر مي آفرينيم

قنبری:فراکسیون خط امام(ره)مجلس قطعا در مورد وزاری پیشنهادی احمدی‌نژاد



پارلمان‌نیوز: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت:«وزرای پیشنهادی احمدی‌نژاد در کمیته های تخصصی فراکسیون خط امام بررسی و در نهایت مجمع عمومی درمورد آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در خصوص جلسه امروز فراکسیون خط امام(ره)مجلس اظهار داشت:«در جلسه امروز راجع به مسائل روز تحلیف صحبت‌هایی مطرح و اخبار مربوط به این روز میان اعضا رد و بدل شد.»

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد:«سه نفر از اعضای فراکسیون در مورد رای اعتماد به وزرای دولت دهم وارد بحث شدند و ارزیابی اعضا این شد که قطعا فراکسیون در مورد وزرای پیشنهادی تصمیم‌گیری داشته باشد.»

وی یادآور شد:«فراکسیون خط امام منتظر می‌ماند تا احمدی‌نژاد وزرای پیشنهادی خود را معرفی کند، آنگاه سوابق و برنامه‌های پیشنهادی این وزرا به کمیته‌های شش‌گانه تخصصی فراکسیون ارجاع داده می‌شود تا در مورد آنها اظهار نظر شود.»

قنبری خاطر نشان کرد:«نظر کمیته‌های تخصصی در مورد وزرا در مجمع عمومی فراکسیون به اطلاع اعضا خواهد رسید اما تصمیم‌گیری نهایی با مجمع عمومی است.»

مکارم هم به نوعی سبز شد!

در پی انتشار خبر تبریک آیت‌الله مکارم شیرازی به احمدی‌نژاد به عنوان «رئیس‌جمهور»، دفتر این مرجع تقلید صدور هرگونه پیامی را در این باره به شدت تکذیب کرد و مسئول مربوط در این دفتر، در پاسخ به خبرنگار «موج سبز آزادی» گفت: «آقا به احمدی‌نژاد تبریک نگفته‌اند و نخواهد گفت. اینها هم اکاذیب کسانی است که تا الان فشار می‌آوردند و الان مجبور شده‌اند به دروغ‌پردازی.»

بیانیه سازمان ادوار تحکیم:

سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) با صدور بیانیه شدیداللحنی به دادگاه نمایشی روز شنبه اعتراض کرد و مسئولیت جان زندانیان را برعهده فرماندهان و گروگانگیران دانست. متن کامل این بیانیه را بخوانید:



مجموعه تلویزیونی و نمایش مضحک «بیدادگاه کودتا» روز گذشته نیز از سوی کودتاچیان و متمردان از قانون در قوه قضاییه اجرا شد و تعداد دیگری از فعالان احزاب اصلاح طلب از جمله دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران، دکتر احمد زیدآبادی به این جلسه آورده‌ شدند.


البته نقد حقوقی جلسه‌ای که بر آن نام دادگاه گذاشته اما در واقع چیزی نیست جز نمایش علنی کینه‌توزی حاکمان مستبد و کودتاچیان نظامی علیه اراده ملت، امری عبث است. دادگاهی که در آن پرده از ماهیت ناقض حقوق بشر حاکمیت کنار زده می‌شود و در کیفرخواست قرائت شده رسما اعلام می‌گردد که «افشای موارد نقض حقوق بشر» یکی از شیوه‌های دشمنان آن بوده است.


در چنین دادگاهی که خود نماد بارز حکومت اسلحه و بی قانونی در کشور است به غیرقانونی بودن سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) اشاره رفته و شگفتا ادعایی که تا پیش از این تنها در ستون‌‌های روزنامه کیهان تکرار می‌شد علنا و در کمال وقاحت در کیفرخواست نیز مطرح می‌شود بدون آنکه هیچ دادگاهی تاکنون حتی اتهامی را نسبت به این سازمان مطرح کرده یا پرونده آن به واسطه تخلفی در کمیسیون احزاب وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته باشد.


چنین اتهام و ادعایی البته برای ما نگران کننده نیست؛ هنگامی که محاکم دادگستری چشم بر اعمال مجرمانه قاتلان و کودتاگرانی که خون ده‌ها شهروند بی‌گناه را به زمین ریخته‌اند بسته‌ و عوامل خود را برای اخلال در مراسم یادبود شهدا گسیل می‌دارند و در مقابل، آموزش زبان‌های خارجی و تعبیه نرم‌افزارهای ترجمه را جرمی نابخشودنی می‌دانند، دیگر چه جای سخن گفتن از قانون و استدلال‌های حقوقی است.


در پاسخ به اتهام غیرقانونی بودن آیا باید به اسناد موجود در وزارت کشور، پروانه فعالیت قانونی و ... استناد کنیم یا اینکه بجاست بار دیگر این اعتقاد خود را در گوش‌های ناشنوای مدعیان عدالت و شجاعت فریاد کنیم که این دولت برآمده از تقلب و کودتاست که «غیرقانونی» است، حتی اگر بخواهند خون‌های به ناحق ریخته را جوهر تایید حکم انتصاب آن کنند.


امروز مساله ما پاسخ به ادعای قانونی بودن یا نبودن سازمان ادوار تحکیم وحدت نیست، مساله اصلی نگرانی از حیات و تمامیت جسمی آقایان احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی دربند این سازمان در کنار سایر بازداشت‌شدگان است.


اعلام می‌کنیم که به باور ما همچنان که در بیانیه پیشین نیز اشاره شد، این زندانیان که خارج از بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های رسمی کشور و خارج از حوزه اقتدار قوه قضاییه، وزارت اطلاعات یا نیروی انتظامی در مکانی نامعلوم و در اختیار نیروهای «سپاه پاسداران» می‌باشند، در واقع گروگان‌هایی هستند که بیش از 50 روز از تاریخ ربوده‌شدن آنها می‌گذرد و تماس‌های تلفنی و قرارهای ملاقات آنان نیز مطابق روال آدم‌ربایان بوده و جز ایجاد ترس و واهمه در خانواده‌ها و به رخ کشیدن قدرت پوشالی گروگانگیران هدف دیگری ندارد.


ما اینک نگران جسم نیمه‌جان عبدالله مومنی هستیم که بر اساس مشاهدات همسرش در جریان ملاقاتی کوتاه با وی، به شدت نحیف شده و بر اثر شکنجه‌های جسمی و روحی توان ایستادن را نیز از دست داده است و تاکید می‌کنیم که تلاش مذبوحانه گروگانگیران برای اعتراف‌گیری از عبدالله مومنی و علیه او از سایر بازداشت شدگان، پروژه‌ای از پیش شکست خورده است.


ما اینک نگران احمد زیدآبادی هستیم که بار دیگر جایزه محبوبیت و اعجاز قلم‌اش را در روز خبرنگار از سوی کینه توزانی که از سالها پیش در کمین این قلم آزاده هستند، دریافت کرد.


تماشای تصاویر دبیرکل دربند سازمان، در محکمه‌ای که او را به عنوان تماشاگر به آن آورده و البته در «رسانه‌های دروغ» عنوان متهم به او می‌دهند، این واقعیت را پیش روی جهانیان گذارد که در کارگاه‌های اعتراف‌گیری حاکمیت و در خلوت سلولهای انفرادی که عبارت سیاه‌چاله توصیف مناسب‌تری برای آنهاست،‌ با چشمان نگران حقوق انسانها و منافع ملی میهن چه می‌رود.


سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) یکبار دیگر بر بی ارزش بودن اتهامات وارده و اعترافات منتشر شده تاکید کرده و با صراحت اعلام می‌دارد مسئولیت حفظ جان زندانیان مستقیما بر عهده فرماندهان این گروگانگیری بوده و هشدار می‌دهیم که مسئولیت جان زندانی امری نیست که بتوان مانند خون‌های ریخته شده مردم معترض در خیابان بر عهده خود آنان گذارد و بدون شک اعضای این سازمان در جهت احقاق حقوق و آزادی آقایان احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.


سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)

18/5/88

توضیح وبسایت آیت الله هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر " ثبات و اعتدال " و رعایت ضوابط حرکت جمعی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان معتقدند که انجام هرگونه حرکتی را در تخطی از این مسیر بر نمی تابند و این مهم" استثنایی" برای ایشان ندارد چرا که رعایت " تقوا و پرهیز از هرگونه تندروی " آموزه اصلی وهمیشگی معظم له برای نسل دیروز ، امروز و فردای انقلاب است . از این رو وقتی خبر موثق " اقامه نماز جمعه این هفته تهران " به جهت پاسخ به مطالبات انبوه کاربران و علاقه مندان بیشمار ایشان بر روی سایت قرار گرفت ، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قدیمی ترین خطیب نماز جمعه که در آستانه ورود به دهه چهارم تصدی امامت جمعه موقت تهران قرار دارند ، به حذف خبر و رعایت مراتب همیشگی اعلام نام" امام جمعه نماز تهران "از سوی مرجع مرتبط دستور فرمودند تا جملگی ما بار دیگر در محضر " تجربه ، تعهد و کیاست " ایشان آموزه ای دیگر بیاموزیم .

وقتی گوگل هم اغتشاشگر میشود




بخشی از کیفرخواست ناشیانه و مضحک در دادگاه نمایشی اعتراف دیروز :

كشورهاي غربي علاوه بر فعاليت در حوزه شبكه هاي تلويزيوني در عرصه اينترنت نيز سرويسهايي را به اغتشاشگران ارائه دادند كه بخشي از آنها به شرح ذيل مي باشد:
1. قرار دادن نرم افزار ترجمه انگليسي به فارسي (در گوگل) و بالعكس براي استفاده عمومي .


2. ارائه نرم افزارهاي پيشرفته براي ديدن فيلم هاي مربوط به اغتشاشات با اينترنت سرعت پايين.


3. ارائه برنامه هاي فيلتر شكن متناسب با ساختار شبكه ايران.


4. سرويس دهي از سوي شركت Twitter براي مخاطبان ايراني (اين شركت امريكايي به روز رساني سرويس خود را كه مستلزم قطع چند روزه در مورخه 20/6/2009 بود را با هدف حمايت و سرويس دهي به آشوبگران به تاخير انداخت) .


5. فعال كردن شركت امريكايي فيس بوك در راستاي تسهيل ارتباطات ميان كاربران ايراني و ساير كشورها. اين شركت در مقطع اغتشاشات نسخه آزمايشي فارسي خود را ارائه كرد تا آشوبگران بهتر بتوانند از آن استفاده كنند.

نماز جمعه هفته آینده تهران، به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی

برخي محافل غير رسمي صحبت از اين است كه به خاطر فشارها از طرف گروهي خاص و تندرو بر ستاد ائمه ي جمعه ، نوبت آيت الله هاشمي رفسنجاني به تعويق بيفتد. ولي طبق روالي كه در اين ساليان وجود داشته است ، نوبت اين هفته متعلق به آيت الله هاشمي رفسنجاني است. فقط در صورت موافقت آيت الله هاشمي رفسنجاني ، جاي ايشان شخصي جايگزين خواهد شد. طبق روال گذشته ستاد نماز جمعه تهران ، نماز جمعه ٢٣/۵/٨٨ به امامت آیه الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسولین اقامه خواهد شد.
نماز عقیدتی - سیاسی جمعه ، حاوی نكات عقیدتی جدی برای رستگاری دنیوی و اخروی بوده و نیز دارای تاثیرات ژرف و غیر قابل انكار در امور حكومتی و كشور داري می باشد. همانگونه كه مقام معظم رهبری بر سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر دلجویی از آسیب دیدگان حوادث اخیر مهر تایید زدند امیدواریم در این هفته نیز مردم و مسولین از سخنان پر فیض آیت الله هاشمی رفسنجانی بهره برده و از نصایح ایشان برای برون رفت از مشكلات فعلی استفاده نمایند.

اما در برخي محافل غير رسمي صحبت از اين است كه به خاطر فشارها از طرف گروهي خاص و تندرو بر ستاد ائمه ي جمعه ، نوبت آيت الله هاشمي رفسنجاني به تعويق بيفتد. ولي طبق روالي كه در اين ساليان وجود داشته است ، نوبت اين هفته متعلق به آيت الله هاشمي رفسنجاني است. فقط در صورت موافقت آيت الله هاشمي رفسنجاني ، جاي ايشان شخصي جايگزين خواهد شد.

قابل ذكر است كه نماز جمعه ي ٢٦ تير ماه با حضور ميليوني مردم و به امامت آيت الله هاشمي برگزار شد و از اين رو اين احتمال وجود دارد كه نماز جمعه ي اين هفته نيز با حضور گسترده ي مردم مواجه شود.

اصلاح طلبان را گرگان گرفته اند تا کسی اعتراض نکند



سلام:آنچه در مدت اخیر اتفاق افتاد نه تنها جنایت بر علیه اصول انسانی بلکه جنایت بر علیه اصول مذهبی و اخلاقی بوده است و امروز می بینیم که با عبارت غیر استاندارد می خواهند اين جنایات را توجیه کنند.

عضو شورای مرکزی مجاهدین انقلاب، فعالان سیاسی بازداشت شده پس از انتخابات ۲۲ خرداد را گروگان های کودتای انجام شده بر علیه رای و اراده ملت دانست و گفت:شیوه بازداشت و نحوه برخورد با فعالان سیاسی بازداشت شده از حالت یک حرکت خودسرانه و یا مخالف قانون فراتر رفته و یک نوع گروگان گیری سیاسی است.

به گزارش سلام هاشم آقاجری که در منزل مهندس بهزاد نبوی و در جمع اعضای کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و خانواده زندانیان سیاسی حوادث اخیر سخن می گفت، سخنان خود را با طرح این سوال آغاز کرد که فعالان سیاسی اصلاح طلب به چه دلیل بازداشت شده اند؟

عضو شورای مرکزی مجاهدین انقلاب در تشریح دلایل بازداشت ها گفت: ظاهر قضیه این است که مطابق با اعلان رسمی،فردی با ۲۴ میلیون رای بی سابقه ملت در انتخابات پیروز شده است و با شرکت ۴۰ میلیونی مردم، یک حماسه عظیم خلق شده است. اما درست در فردای این روز کسانی که به قول آقایان در خلق این حماسه شریک بوده اند و برای به پای صندوق آوردن مردم تلاش کرده اند دسته جمعی بازداشت شده اند.

آقاجری ادامه داد: این یک پارادوکس رسوا برای کارگردانان این دستگیری ها و مجریان این شوهای محکمه ای است که اگر این انتخابات کاملا دموکراتیک بوده و از همه مهم تر فرد پیروز حمایت بیش از ۲۴ میلیون نفر از شهروندان را با خود دارد دیگر چه نیازی به این بگیر و ببندها و این خونریزی ها و این جنایت ها و شوهای محکمه ای بود؟

هاشم آقاجری گفت: آنچه در مدت اخیر اتفاق افتاد نه تنها جنایت بر علیه اصول انسانی بلکه جنایت بر علیه اصول مذهبی و اخلاقی بوده است و امروز می بینیم که با عبارت غیر استاندارد می خواهند اين جنایات را توجیه کنند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در زندان های جمهوری اسلامی در سال های گذشته گفت:شکی نیست که در زندان ها جنایات زیادی انجام شده است. اما کجا ما در این سی سال سراغ داشتیم که زندانیان را چنان مجروح کنند که در زندان بمیرند و بعد مدعی شوند که آنها مننژیت داشتند و بازداشتگاه غیراستاندارد بوده است.؟

آقاجری هدف اصلی از بازداشت فعالان سیاسی را گروگان گیری برای تحت الشعاع قرار دادن اصل موضوع تقلب دانست و گفت: منطق گروگان گیری منطق بده بستان است. گروگان گیران با به گروگان گرفتن یک فرد یا گروه،جان او را وجه المصالحه برای چانه زنی و حل موضوع اصلی می کنند تا صورت مسئله فراموش شود و ما در قضیه بازداشت ملوان ها و همچنین بازرگانان و اتباع خارجی این نوع گروگان گیری را به عینه شاهد بوده ایم.

عضو شورای مرکزی مجاهدین انقلاب ادامه داد: گروگان گرفتن فعالان سیاسی بعد از انتخابات در واقع برای آن است که افکار عمومی و رسانه ها و مردم را از مسئله اصلی یعنی کودتا در ۲۲ خرداد منحرف سازند و ذهن آنها را مشغول به قضیه بازداشت ها کرده و خواسته اصلی یعنی بازگرداندن رای ملت را به خواسته برای آزادی گروگان ها تغییر دهند و بدینوسیله آزادی فعالان سیاسی اصلاح طلب وجه المصالحه حل مسئله اصلی یعنی تقلب در انتخابات شود.

هاشم آقاجری گفت: مسئله اصلی ما این است که در ۲۲ خرداد ۸۸ یک اراده در داخل حاکمیت بر علیه رای ملت کودتا کرده است و به همین دلیل مردم خواهان پس گرفته شدن رای خود هستند. اما آقایان می خواهند که ما مسئله اصلی را کنار بگذاریم و با آزادی زندانیان مسئله تقلب در رای ملت را فراموش کنیم.

آقاجری، عدم اجازه به خانواده ها برای اطلاع از وضعیت فرزندان و همسرانشان را از دیگر مصادیق گروگان گیری دانست و افزود فارغ از ایرادات قانونی و اساسی به این بازداشت ها کار به جایی رسیده است که اجازه یک تماس تلفنی چند دقیقه ای با خانواده را نیز سلب کرده اند.

عضو شورای مرکزی مجاهدین انقلاب با تاکید بر بی فایده بودن گروگان گیری گفت: ۲۲ خرداد و حوادث بعد از آن یک تغییر فاز اساسی و کیفی است چرا که در بسیاری از اعتراضات قبلی توده های مردمی شرکت عمده نداشتند اما در این قضایا میلیون ها نفر از مردم که به فردی به جز فرد پیروز اعلام شده رای داده اند به دنبال سرنوشت رای خود هستند و پخش کردن اعترافات چند نفر مشکلی را حل نخواهد کرد و حاکمیت باید برای قانع کردن میلیون ها نفر فکری بکند.

آقاجری با اشاره به پخش اعترافات تلویزیونی حجت الاسلام ابطحی و محمد عطریانفر گفت: اگر آقایان برهان های قاطع و استدلال های منطقی دارند که بر اساس آنها توانسته اند آقایان ابطحی و عطریانفر را در زندان قانع کنند که در انتخابات تقلبی نشده است،چه خوب است که همان برادرانی که زندانیان سیاسی را قانع می کنند و امروز معلوم شده است که بسیار متدین و خوش رفتار هستند و به زندانیان خود میوه هم می دهند! به تلویزیون آمده و استدلال ها ی خود را برای میلیون ها ایرانی هم توضیح دهند چرا که توده میلیونی مردم را نمی توان به درون سلول انفرادی برد و مانند آقای ابطحی و آقای عطریانفر قانع کرد.

آقاجری که خود در سال ۸۱ ماه ها در انفرادی به سر برده است در ادامه با تشریح شگردهای اطلاعاتی که برای نادم کردن و تواب سازی زندانیان سیاسی انجام می شود پرداخت و گفت:در ابتدا سعی می کنند تا هویت زندانی را از طریق ایزوله کردن او تغییر دهند و برای او یک هویت کاذب بسازند و سپس با تحریک حساسیت های مذهبی و ایجاد حس گناه در فعالان سیاسی آنها را مجبور به تغییر موضع کنند.

دکتر آقاجری افزود:شاید بنده به دلیل سال ها آشنایی با مهندس بهزاد نبوی و سایر دوستان زندانی صحیح نباشد که به تعریف از ویژگی های آنها بپردازم اما شهادت می دهم که بهزاد نبوی ملی ترین فرد سیستم جمهوری اسلامی است.

آقاجری با اشاره به اتهاماتی که بر علیه روسای جمهور سابق و فعالان سیاسی اصلاح طلب وارد شده است خطاب به حاکمیت گفت: در این نظام دور تسویه فعالان سیاسی مرتبا اتفاق افتاده است و اگر در ابتدا جنبه ای نا آگاهانه داشت امروز کاملا آگاهانه است.اگر افرادی که ۸ سال رییس جمهور و رییس مجلس بوده اند و یا امروز رییس خبرگان هستند همه و همه وابسته و مزدورند پس چه تضمینی است که شما مزدور نباشید؟چه تضمینی است که فردا روز خود شما را به وابستگی متهم نسازند؟ من مطمئن هستم که اگر شخصیت های خدومی چون بهزاد نبوی وابسته به دشمن هستند قطعا خود شما نیز وابسته و مزدورید. نمی دانید که بر سر شاخه نشسته اید و بن می برید چه تضمینی است که فردا روز گروه دیگری نیایند و شما را به وابستگی متهم نکنند؟

آقاجری در پایان گفت: این اعترافات اگر چه برای شارژ روحیه مریدان مفید است اما تاثیری در ملت ندارد. آقایان باید فکری به حال میلیون ها ایرانی بکنند که در مسایل اخیر لا اقل خودشان رای داده اند و خودشان می دانند که به چه کسی رای داده اند. اگر تمام افراد بازداشت شده بیایند و امضا بدهند که در انتخابات تقلبی نشده است این توده میلیونی حرف آنها را باور نخواهد کرد.

واکنش شدیداللحن مجتهد شبستری به برگزاری دادگاه‌های نمایشی اخیر

محمد مجتهد شبستری، روشنفکر دینی و اندیشمند برجسته ایرانی در یادداشتی کوتاه، ضمن ابراز تاسف از برگزاری دادگاه‌های فاقد اعتبار و متون مضحک کیفرخواست نوشت: « این دادگاه‌ها آن چنان صالح و عادل‌اند که برای جمهوری اسلامی ایران افتخار جاودان خواهند آفرید!!!». متن کامل این یادداشت که در سایت آینده منتشر شده است را در زیر می‌خوانید:


نویسندگان کیفر خواست دادگاه مضحک، تلخ، تأسف بار و فاقد اعتبار دو روز قبل که با هدف جُرم‌سازی علیه عدّه‌ای از رجال سیاسی شریف این کشور تهیّه دیده در کنار آسمان و ریسمان بر هم بافتن‌های متعدد، از سفر یورگن هابرماس فیلسوف نامدار آلمانی به ایران نیز سخن به میان آورده‌اند و پای افرادی را به میان کشیده‌اند و چنین گفته‌اند:

دعوت از هابرماس به ایران در سال ۸۱ نیز با همین هدف (حاکم کردن سکولاریسم در ایران) صورت می‌پذیرد و در جلسه‌ای محرمانه در منزل آقای کدیور با حضور افرادی مانند حجّاریان و محمد مجتهد شبستری تشکیل شد به دقّت روند سکولاریزاسیون در ایران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای جدید ارائه می‌شود…»[۱].

در خبر فوق سه کذب محض وجود دارد. اوّلاً جلسه منزل دوست گرامی‌ام آقای کدیور بهیچوجه محرمانه نبود. آقای هابرماس اظهار علاقه کرده بود با پاره‌ای از نواندیشان دینی ایران دیدار و گفتگو کند و آقای کدیور هم محل این ملاقات را منزل خودشان قرار دادند. ثانیاً در آن جلسه ما به آقای هابرماس توضیح دادیم که ما هم به مدرنیته انتقاد داریم و هم به ایدئولوژی و عملکرد حکومت در ایران ولی نمی‌خواهیم فرهنگ غربی یکسره بر ایران مسلط گردد. من به ایشان گفتم کوشش من این است که با طرح مسائل هرمنوتیک قاعده‌مند فلسفی تفسیرهای بی‌ضابطه و سلیقه‌ای از متون نخستین دینی اسلامی کنار گذاشته شود و تفسیرهای این متون با روش‌های عقلانی قابل دفاع انجام گیرد و کثرت قرائت‌های ممکن به رسمیّت شناخته شود. موضوع آن جلسه بهیچوجه بررسی روند سکولاریزاسیون در ایران نبود. ثالثاً درباره هیچ راهکار جدیدی سخنی به میان نیامد و گفتگوئی صورت نگرفت.

این یادداشت را نه از این بابت می‌نویسم که خود را از جرمی تبرئه کنم. اگر در آن جلسه درباره روند سکولاریزاسیون در ایران هم صحبت شده بود هیچ جرمی اتفاق نیفتاده بود. اهل نظر حق دارند درباره هر موضوع نظری با یکدیگر تبادل نظر کنند و به گفتگو بنشینند. این یادداشت را می‌نویسم تا شهادت دهم که فرازهای گوناگون این کیفرخواست چنان براساس صدق و حقیقت کامل تنظیم شده که ذرّه‌ای گرد تشکیک و تردید بر دامن پاک آن نمی‌نشیند و این دادگاه‌ها آن چنان صالح و عادل‌اند که برای جمهوری اسلامی ایران افتخار جاودان خواهند آفرید!!!

فرانسه خواستار آزادی دو تبعۀ خود در ایران شد

رادیو فرانسه : فرانسه، شنبه شب، از دولت ایران خواست هر چه سریعتر، دو تبعۀ این کشور را آزاد کند. کلوتیلد ریس، دختر دانشجوی فرانسوی و نازک افشار، کارمند ایرانی سفارت فرانسه در تهران روز شنبه، در میان محاکمه شوندگان دادگاه جریانات اخیر بودند. دولت فرانسه اتهامات مطرح شده علیه کلوتیلد ریس را بی پایه و اساس خواند.

در بیانیۀ منتشر شده، وزارت امور خارجۀ فرانسه همچنین اتهامات نسبت داده شده به نازک افشار، کارمند ایرانی سفارت فرانسه در ایران را “غیر قابل موجود” خوانده است. وزارت امور خارجۀ فرانسه همچنین به شرایط حقوقی برگزاری این دادگاه و عدم اطلاع قبلی به سفارت این کشور از زمان برگزاری دادگاه و همچنین عدم اجازه به شرکت نمایندۀ سفارت در دادگاه اعتراض کرده است. کلوتیلد ریس و نازک افشار بدون حضور وکیل مدافع محاکمه شدند.

همزمان با اعتراض دولت فرانسه، رئیس جمهوری سوئد که ریاست دوره ای اتحادیۀ اروپا را نیز بعهده دارد، به محاکمۀ این دو و حسین رسام، کارمند سفارت انگلستان که در دادگاه روز شنبه صورت گرفت، اعتراض کرد و خواستار آزادی سریع آنان شد.

بر اساس گزارش ها از دادگاه، کلوتیلد ریس به نوشتن گزارشی برای یک موسسۀ وابسته به سفارت فرانسه اشاره کرده و گفته است که گزارشی در یک صفحه را برای یک موسسۀ تحقیقاتی در مورد ایران وابسته به سفارت فرانسه در ایران نوشته است. بر مبنای همین گزارش یک صفحه ای، این دانشجوی فرانسوی که در دانشگاه تهران به تدریس زبان فرانسه مشغول بود، متهم شده است که اطلاعات مربوط به تظاهرات بازار و دانشگاه اصفهان را جمع آوری کرده و تظاهرکنندگان را به تظاهرات تشویق می کرده است.

ادوارنیوز: آسیب دیدگی مشهود چشم چپ احمد زید آبادی در تصاویر منتشره از دادگاه

ادوارنیوز: دکتر احمد زید آبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران و روزنامه نگار با سابقه کشور،امروز و در دومین جلسه به اصطلاح دادگاه متهمان انقلاب مخملی به جلسه دادگاه آورده شد.
به گزارش ادوارنیوز حضور احمد زید آبادی در جلسه دادگاه در شرایطی بود که وی سخنی را در دادگاه بیان نکرد و در متن کیفرخواست نیز نامی از وی برده نشده بود اگرچه در این کیفرخواست از سازمان ادوار تحکیم با عبارت غیرقانونی یاد شده بود.
عکس های منتشر شده توسط خبرگزاری فارس از دادگاه و چهره زید آبادی،آسیب دیدگی مشهود چشم چپ او را نشان می دهند.
احمد زید آبادی در نیمه شب ۲۳ خرداد و در برابر منزل مسکونی خود بازداشت و تاکنون خانواده وی موفق به ملاقات با او نشده اند. او در آخرین تماس تلفنی با همسرش کماکان از محل نگهداری خود ابراز بی اطلاعی کرده بود.
در جلسه دادگاه همچنین علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی مشارکت و عضو موسس سازمان ادوار تحکیم نیز حضور داشت. اقای تاجرنیا که عضو فراکسیون دانشجویی مجلس ششم بوده است در جلسه دادگاه با ریش انبوهی حضور داشت. گزارش ها از بازاشت همسر تاجرینا در برابر دادگاه خبر می دهند.
در این جلسه همچنین هدایت اقایی عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی،شهاب طباطبایی عضو شورای مرکزی مشارکت و جواد امام عضو سازمان مجاهدین و یک تبعه فرانسوی حاضر بودند.

مرگ یک نوجوان ۱۲ ساله : یک خبر مشکوک و لزوم شفافیت

موج سبز آزادی : چندی پیش خبری در فضای اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه یک نوجوان ۱۲ ساله در مراسم چهلم شهدای جنبش سبز در بهشت زهرا کشته شده است. «موج سبز آزادی» اگرچه در همان روز این خبر را دریافت کرده بود، ولی با توجه به قرائن مختلف و نبودن هیچ منبع دیگری که این خبر را تایید کند، خبر مذکور را منتشر نکرد. اما خبر مذکور به علت تکرار پیاپی، باورپذیر و واقعی به نظر آمد. حال امشب بخش خبری «بیست و سی» شبکه دو صداوسیما که خود در دروغ گفتن سابقه‌ی طولانی دارد، با دو نفر به عنوان خانواده‌ی این نوجوان مصاحبه کرد و آنها تاکید کردند که فرزندشان در دهه اول تیر ماه در یک تصادف کشته شده است. حال جا دارد منتشرکنندگان این خبر، یا خبر صداوسیما را تکذیب و یا منشأ خبر را بررسی و نتیجه را به صراحت کنند.

«موج سبز آزادی» و بسیاری از دلسوزان جنبش سبز مردم ایران پیش از این هشدار داده بود که تیم‌های هدایت خبری یک نهاد نظامی مشغول جعل و خبرپراکنی و درآمیختن اخبار درست و نادرست به منظور مشکوک و غیر قابل اعتماد نشان دادن فضای خبررسانی بانیان و حامیان جنبش سبز هستند.

این اقدامات ناجوانمردانه در شرایطی صورت می‌گیرد که اصلاح طلبان و هواداران این جنبش از بسیاری از امکانات رسانه‌ای محروم‌اند و در مقابل کودتاچیان با پول و تجهیزات گسترده بر صداوسیما و رسانه‌های حکومتی و یا به ظاهر مستقل، سیطره دارند.

در چنین شرایطی، ناپرهیزی و کمبود حساسیت در کسانی که در سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … به انتشار خبر می‌پردازند و یا خبرهای موجود را پخش و گسترش می‌دهند، گناهی نابخشودنی است. از کسانی که دستی در کار خبر دارند، هیچ کس حق کاهلی و کوتاهی در تحقیق و بررسی درباره خبرهایی که می‌خواهند منتشر کنند، ندارند و ما همه از این بابت مسئولیم.

«موج سبز آزادی» به صراحت و بی‌تعارف از همه سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که خبر کشته شدن این نوجوان ۱۲ ساله در بهشت زهرا را منتشر کرده‌اند، می‌خواهد منبع خود را در این خصوص ذکر کنند و صحت و سقم خبر و اطلاعات بیشتر در این باره را جویا شوند؛ تا اگر صداوسیما مثل همیشه دروغ می‌گفت، مثل همیشه رسوا شود و یا اگر کسی در بین فعالان عرصه خبری نفوذ کرده و یا کسی در انتشار این خبر کوتاهی کرده، همه نسبت به ضرورت دقت مضاعف در شرایط فعلی، هوشیار باشند.

بررسی‌های ابتدایی ما نشان می دهد که این خبر برای اولین بار در دو آدرس زیر منتشر شده که لازم است دارندگان این دو وبلاگ درباره منبع خبر خود توضیح دهند:

http://nafeeran.blogspot.com/2009/08/12.html

http://personline.wordpress.com/2009/08/04

متن خبری هم که در این دو آدرس منتشر شده و بعدا در جاهای دیگر شرح و بسط داده شده، این پاراگراف است:

پنجشنبه گذشته علیرضا همراه با پدرش برای شرکت در چهلم شهدای سرکوب اخیر به بهشت ندا رفته بودن در هنگام بازگشت لحظه ای دست علیرضا از دست پدرش جدا می شود ، در این هنگام دست او از زندگی کوتاه می شود علیرضا بر اثر اصابت ضربه ی باتوم که به سرش خورد دچار خونریزی مغزی شد و به شهادت رسید روحش شاد علیرضا فقط ۱۲ سال سن داشت. خانواده علیرضا بعد از ۴ روز بالاخره دیروز توانستند جنازه او را از پزشک قانونی تحویل بگیرند.

عکس : مقایسه عکسی از هدایت الله آقایی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی قبل و بعد از دستگیری

“هاشمی رفسنجانی و جنگ نماز جمعه”

رادیو فرانسه : روز شنبه، سایت رسمی هاشمی رفسنجانی با قاطعیت اعلام کرد که در روز بیست و سوم مرداد، نماز جمعۀ تهران به امامت وی برگزار خواهد شد. اما در حالی که طرفداران جنبش سبز بلافاصله تشویق مردم را برای شرکت در آن مراسم آغاز کردند، خبر مذکور به سرعت از سایت رفسنجانی حذف شد.

بعد از ظهر شنبه هفدهم مرداد، سایت هاشمی رفسنجانی خبر داد که روز ٢٣ مرداد، نماز جمعه توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی اقامه خواهد شد. اما حدود یک ساعت بعد، این خبر از سایت حذف شد و به جای آن، سخنان رفسنجانی در نماز جمعۀ سه هفته قبل تکرار شده است.
بدین ترتیب، تیتر اصلی سایت رفسنجانی چنین تهیه شده:
“تکرار - پیشنهادات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رفع مشکلات جاری کشور: رفع نگرانیهای مراجع /حرکت در چهارچوب قانون/ خاتمه حرکت یک جانبه صدا و سیما و برخی از رسانه ها / ایجاد فرصت ابراز دیگر دیدگاه ها/ آزادی دستگیرشدگان /دلجویی از خانواده های آسیب دیده حوادث اخیر و خاتمه برخورد امنیتی با رسانه ها “…

در عین حال، به گفتۀ مسئولان ستاد نماز جمعه، دفتر رهبری هنوز اسم امام جمعه را برای روز بیست و سوم اعلام نکرده است.
حجت الاسلام مسعود مرادی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران گفت: “انتخاب ائمه جمعه یک روالی دارد و این روال را دفتر رهبری تعیین می کند”. او توضیح داد که این دفتر معمولاً روزهای دوشنبه و سه‌شنبه “به خود امام جمعه اعلام می‌کند که این هفته نوبت شما است و به ستاد نماز جمعه هم اطلاع می‌دهند” تا از این طریق به رسانه ها ابلاغ شود.

حجت الاسلام مرادی در بارۀ خبری که سایت رفسنجانی منتشر کرده، گفت: “شاید دفتر مقام رهبری به ایشان اعلام کرده‌اند ولی ما خبر نداریم”…
سایت های طرفدار میرحسین موسوی نیز می نویسند که سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تهران، گفته است: «حضور آیت​الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه آینده هنوز مشخص نیست و بستگی به صحت و سلامت و نوبت ایشان دارد. حضور خطیب جمعه یک هفته زودتر و توسط مقام معظم رهبری تعیین می​شود.»

اما خبری که بیش از چند ساعت روی سایت رفسنجانی عمر نکرد، خیلی زود واکنش مثبت سایت های مخالف دولت را برانگیخت. سایت موج سبز آزادی با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم نماز، نوشت: “پس سجاده‌ها، چادرنمازها و تسبیح‌های سبزتان را برای یک نمازجمعه سبز دیگر آماده کنید و گوش به زنگ باشید! اگر بگذارند و مانع‌تراشی نکنند، ٢٣ مرداد نمازجمعه تهران را بار دیگر سراسر سبز خواهیم کرد”.

به عقیدۀ ابوالحسن بنی صدر، به نظر می رسد که خامنه ای اجازۀ امامت جمعۀ هفتۀ دیگر را به هاشمی رفسنجانی نداده است.
او سپس اختلافات موجود میان دو روحانی را بررسی می کند و می گوید از نظر رفسنجانی، اینک رهبری به “کاسۀ شکسته ای” تبدیل شده است. در حالی که خامنه ای انتظار دارد که انتخابات اخیر و رهبری او از سوی همه پذیرفته شود.

بیانیه جدید و مهم موسوی درباره افق آینده جنبش سبز، به زودی منتشر می‌شود



موج سبز آزادی» مطلع شده که میرحسین موسوی به زودی بیانیه جدید خود را درباره آینده فعالیت‌های جنبش سبز و چگونگی سازمان‌یابی آن منتشر می‌کند.



در این بیانیه تفصیلی، موسوی الگوی سازمانی سبزها را نه یک حزب یا حتی جبهه سیاسی، بلکه یک شبکه گسترده اجتماعی ترسیم کرده که احزاب و جبهه‌های سیاسی، نهادهای مدنی، فعالیت‌های اجتماعی و توده‌های مردمی، همگی در آن می‌گنجند.


به زعم صاحبنظران، الگوی شبکه‌ای به جای بدیل‌های حزبی و جبهه‌ای، نشانگر بستر به مراتب گسترده‌تری است که میرحسین برای آینده این حرکت متصور است.


به گزارش «موج سبز آزادی» موسوی این بیانیه را با دهها صاحبنظر سیاسی، اجتماعی، مذهبی و علمی به مشورت گذاشته و به نوعی برآیند نظر گروه کثیری از نخبگان را در این بیانیه گنجانده است.


پیش‌بینی می‌شود انتشار این بیانیه مهم، با افق‌نمایی متفاوتی که نسبت به آینده سیاسی و اجتماعی کشور دارد، خونی تازه در رگ‌های جنبش سبز جاری کند و امید را همچنان در دل همه کسانی که در روزهای قبل از انتخابات با آرزوی تغییر و تحول وارد صحنه شدند، زنده نگه دارد.

کودتاچیان بنیادگرا، حجاب را هم به لجن کشیدند



در بیدادگاه‌های مضحکی که کودتاچیان به راه انداخته‌اند، نه فقط شرف و آبروی انسان‌ها، که والاترین ارزش‌های دینی و اخلاقی هم به مفتضح‌ترین وضع ممکن قربانی می‌شود. عکس‌هایی که از متهمان زن بیدادگاه دوم منتشر شد، یکی از دردناک‌ترین تجلی‌های به قدرت رسیدن حکومتی بنیادگرا و مرتجع در نگاهش به مسائل مربوط به زنان بود. از چادر رنگی کهنه‌ای که به زور بر سر نازک افشاری، کارمند سفارت فرانسه کرده بودند تا حجاب اجباری که بر تن و موهای ریس، شهروند فرانسوی مقیم ایران؛ حکایت از نگاهی واپس‌گرایانه و بنیادگرایانه به مساله حق انتخاب زن به عنوان یک انسان و شهروند آزاد در وهله نخست و حکم حجاب در وهله دوم دارد. هیچ زن مسلمانی نیست که دلش از دیدن صحنه‌های مضحک و در عین حال دردآور زنان حاضر در بیدادگاه امروز، به خاطر برباد رفتن زیباترین و والاترین ارزش‌های دین اسلام نلرزد. شرمتان باد که نه فقط شرف و انسانیت و اخلاق، که حتی دین خدا را هم با کودتای ننگین‌تان نشانه رفته‌اید!

تفاوت جهات پهلوان تختی با رضا زاده



حسین رضا زاده

کسی که به قول خودش می خواست جای جهان پهلوان تختی را برای ما ایرانی ها بگیره

الان سوال من ازش اینه که در حال حاضر چقدر با تختی شدن فاصله داره؟؟؟

جهان پهلوان تختی علاوه بر اینکه 3 مدال المپیک کسب کرد تونست خودش رو تو قلب مردم جاوداته کنه

واقعا راز ماندگاری تختی چه بوده؟

راجع به این می خوام صحبت کنم که پهلوان شدن خیلی فرق داره با قهرمان شدن.

صرفه اینکه تلویزیون دولتی یه کشور دیکتاتوری به یه نفر بگه پهلوان باعث پهلوون شدن اون بین مردم نمیشه.

جهان پهلوان تختی بین حکومت و مردم مردم رو انتخاب کرد.

وقتی از جهان پهلوان تختی خواسته میشه که ئر یک فیلم تبلیغاتی بازی کنه و تبلیغ تیغی رئ بکنه که شرکت سازنده تیغ برای حکومته

تختی زیر بار این تبلیغ و اون پول هنگفتی که از این تبلیغ بهش می رسید و حمایت شاه نمیره.

و در یک جمله می که من مردم ایران رو گول نمی زنم و من مردم رو با هیچ قدرتی عوض نمی کنم.

ولی حسین رضا زاده دقیقا اون کاری رو که جهان پهلوان تختی انجام نداد رو انجام داد.

اون با سو استفاده از اسم ابوالفضل مثل حکومت فاسد ایران از اعتقادات مردم سو استفاده کرد و برای خودش محبوبیت درست کرد

و با پذیرفتن تبلیغات سبک مایه و با بالا بردن عکس مقام عظما... و شرکت در مراسم تنفیذی که با خون جوانان ملت برپا شده بود به همه مردم ایران جهان ثابت کرد که یک عروسک تبلیغاتی برای حکومت فاسد ایرانه.

این تفاوت بین جهان پهلوان تختی و رضا زادست.

تختی 50 سال اسمش مونده ولی رضا زاده اسمش به شیشه عمر این حکومت فاسد وصله

شاید 6 ماه شاید 1 سال

سحر نزدیک است.

تصفیه بی سابقه وزارت اطلاعات زیر نظر حسین طائب و احمد سالک

شبکه جنبش راه سبز(جرس):تصفیه وزارت اطلاعات با برکناری برخی دیگر از معاونان این وزارتخانه ابعاد بی سابقه ای به خود گرفته است.
به فاصله چند روز پس از برکناری غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات ، محمود احمدی نژاد خود راسا سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده گرفت و در اولین اقدام حاج حبیب الله معاون فرهنگی و خزایی معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات را از سمت های شان برکنار کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره روز یک شنبه 18 مرداد خبر داد که احمدی نژاد برخی از معاونان وزارت اطلاعات را برکنار کرده است.
به نوشته این روزنامه مراسم تودیع فیروزآبادی معاون فن آوری اطلاعات و ای تی وزارت اطلاعات برگزار شده و منصوری زاده معاون پارلمانی و معین معاون حفاظت وزارت اطلاعات نیز در روزهای آینده برکنار می شوند.

حسن یونسی فرزند حجت الاسلام علی یونسی نیز طی یادداشتی در وبلاگش این خبر را تائید کرده و نوشته در ادامه بی سابقه ترین تصفیه درونی وزارت اطلاعات نوبت به فیروز آبادی معاون فنی و منصوری معاون پارلمانی وزارت اطلاعات رسیده و برکناری معین معاونت حفاظت وزارت اطلاعات نیز قطعی شده است.
اوهمچنین با اشاره اختصاری به اسامی حسین طائب فرمانده فعلی بسیج و احمد سالک که از وی به عنوان بازجویان ارشد برخی از اصلاح طلبان نامبرده می شود،نوشته « تیم امنیتی با مدیریت ح.ط و ا.س و مشورت ... ( که خود سابقه طولانی در این وزارتخانه داشته است) در حال اجرای این پروژه هستند و درصددند به آرزوی دیرینه برخی افراد و جریان ها جامه عمل بپوشانند. »
این آرزو به گفته حسن یونسی« تبعیت وزارت اطلاعات و بدنه کارشناسی آن از جریان های تند بیرونی » است که «در دوره مدیریت یونسی بر این وزارتخانه و موفقیت در استقلال این نهاد با مانع جدی روبرو شده بود. »
به نوشته وی « این جریان معتقد است با وجود روی کار آمدن اصولگرایان محسنی اژه ای نتوانست تغییرات لازمه را ایجاد نماید و عملا مدیران مستقل دوره اصلاحات کماکان نبض این وزارتخانه را در دست داشتند.»

به گفته حسن یونسی این تصفیه به دنبال عدم همراهی بدنه وزارت اطلاعات با سناریوی کودتای مخملی آغاز شده و هدف اصلی از تصفیه گسترده وزارت اطلاعات «پروژه مشت سازی» است و تاکید کرده که در این صورت « نهادی که باید چشم نظام باشد به مشت تبدیل می شود آنهم مشتی به فرمان گروهی خاص.»

ابعاد جنایات بازداشتگاه کهریزک،گسترده تر از ادعای فرمانده نیروی انتظامی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گوید«بيانيه‌ احمدي‌مقدم فرمانده‌ نيروي انتظامي درمورد وقايع بازداشتگاه كهريزك را قانع كننده نیست و وی را در اين زمينه مسئول است.»

حمیدرضا کاتوزیان روز یک شنبه 18 مرداد با تاکید « ابعاد ماجرای بازداشتگاه کهریزک وسيع‌تر است» به خبرنگاران گفت که «در بازداشتگاه کهریزک جنایت رخ داده است.»
وی اظهارات و بیانیه های فرمانده نیروی انتظامی در این مورد را کافی ندانست و گفت«درمورد وقايع كهريزك يك بخش‌ قتل‌هايي است كه رخ داده و منجر به از بين رفتن تعدادي از جوانان اين كشور شده است كه در اين موضوع قانون روشن و شفاف است و صرف‌نظر از بحث سياسي بايد مورد بررسي قرار گيرد.»

کاتوزیان درباره‌ پاسخ‌هايی كه مسوولان در مورد وقايع كهريزك به نمايندگان مجلس داده‌اند، گفت «پاسخ‌ها براي ما قانع كننده نبوده است، ضمن اينكه دكتر روح‌الاميني كه فرزندش فوت كرده صراحتا گفته است كه قصاص كساني كه منجر به فوت فرزندش شده‌اند را مي‌خواهد و در كهريزك جنايت صورت گرفته و يا اقدامي شده كه منجر به مرگ شده است.»

فرمانده نیروی انتظامی اما همزمان با اعلام رسمی وقوع جنایت در بازداشتگاه کهریزک با این ادعا که « از ابتدا تاكيد كردم كه دانشجويان نبايد به اين بازداشتگاه رفته و افرادی كه به این بازداشتگاه مي‌روند، نبايد در كنار اراذل و اوباش نگهداري شوند » گفت «افرادی كه به اين بازداشتگاه فرستاده شدند، با احكام دادسرا به اين محل اعزام شده‌اند.»
احمدی مقدم مرگ چندین نفر در این بازداشتگاه را تائید کرد اما در اظهارات جدیدش ادعا کرد که کشته شدگان این بازداشتگاه بر اثر ویروسی کشته شدند که پزشکی قانونی در حال شناسایی منشاء این ویروس است.
با وجود چنین ادعایی،فرمانده نیروی انتظامی برای تبرئه خود و سایر فرماندهان ارشد نیروی انتظامی مدعی شد که «مسوولان ارشد ناجا نقشي در مشكلات ايجاد شده در اين بازداشتگاه نداشتند و يك مسوول حفاظتي و نظارتي كه بايد تخلفات را گزارش مي‌كرد،به همراه مسئول اردوگاه برکنار و بازداشت شده اند.»

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از بازداشت 3 تن دیگر از ماموران تحت امر خودش خبر داد و گفت که اینها «به صورت خودسرانه نسبت به تنبيه بدني شديد تعدادي از بازداشت شدگان اقدام كرده بودند.»
احمدی مقدم توضیحی در این خصوص که مموران تحت امرش چگونه به « جنایات و قتل ها »یی مورد اشاره حمیدرضا توزیان را در بازداشتگاه کهریزک منجر شده ارائه نکرد.

بر خلاف رمانده نیروی انتظامی، حمیدرضا کاتوزیان به خبرگزاری ایسنا گفته است«اين كاري كه افراد(ماموران نیروی انتظامی) در بازداشتگاه‌ها كرده‌اند، تنها از بين بردن يك جوان و داغدار كردن خانواده‌هايشان نيست، بلكه به نوعي نظام جمهوري اسلامي را در افكار عمومي زير سوال بردند.»

همسر تاجرنیا پس از 4 ساعت بازداشت آزاد شد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): زهرا میر یونسی همسر علی تاجرنیا که امروز در جریان اعتراض به برگزاری دادگاه همسرش دستگیر شده بود آزاد شد.

علی تاجرنیا نماینده مجلس ششم و عضو حزب مشارکت است که در جریان حوادث پس از انتخابات دستگیر شده بود، امروز در جلسه دوم دادگاهی که آن را نمایشی خوانده اند حاضر بود.

میریونسی ساعتی پس از آزادی در گفتگو به خبرنگار "جرس" گفت: صبح به همراه برادر و خواهر علی تاجرنیا به دادگاه رفتیم ولی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدیم.

او با توضیح اینکه حدود 4 ساعت در بازداشت بوده است گفت: مهمترین سوال آنها این بود که ما از کجا خبر داشته ایم که علی تاجرنیا امروز در میان حاضرین در جلسه دادگاه است، و ما پاسخ دادیم که تنها حدس زدیم ولی آنها ما را به دروغ گویی متهم کردند.

این درحالی است که شعبه 15 دادگاه انقلاب اعلام کرده بود این دادگاه علنی است ولی نه تنها خانواده های حاضران در دادگاه را نیز به دادگاه راه ندادند، بلکه خانواده یکی از بازداشت شدگان را نیز دستگیر کردند.

میر یونسی تاکید کرد که هر سه ما با قرار کفالت آزاد شدیم و از ما تعهد گرفتند که در هیچ تجمعی شرکت نکنیم.

میریونسی گفت هنگام بردن علی تاجرنیا از ماشین به داخل ساختمان برای سی ثانیه علی را دیده و برای او دست تکان دادم و او با لبخندی پاسخ داد.

او که دارای چهار فرزند است، روحیه فرزندانش را خوب توصیف کرد و گفت در تماس قبلی که علی با ما داشت، پسر 13 ساله ام به پدرش گفت: نگران ما نباش، محکم بایست، ما به تو افتخار می کنیم.

بازداشت همسر علی تاجرنیا و شماری از تجمع کنندگان در مقابل دادگاه نمایشی

شبکه جنبش راه سبز(جرس):در جریان برگزاری دومین دادگاه نمایشی برای بازداشت شدگان از سوی مجریان کودتای انتخاباتی،همسر علی تاجرنیا و برخی از تجمع کنندگان در مقابل دادگستری بازداشت شدند.

گزارش ها حاکی است که زهرا ميريونسي همسر و برخي ديگر از اعضاي خانواده دکتر علي تاجرنيا عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی ساعتی پیش در جلوي دادگاه از سوی نيروي انتظامي بازداشت شدند.

بازداشت زهرا میر یونسی همسر علی تاجرنیا و مادر چهار فرزند در حالی صورت گرفت که وی به همراه برادر و همسر برادرش از صبح امروز در مقابل دادگاه نمایشی حاضر شده بود تا شاید لحظاتی بتواند آقای تاجرنیا را پس از نزدیک به دو ماه ببیند یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی صبح امروز گروهی از مردم و شماری از خانواده های بازداشت شدگان را که همزمان با برگزاری دومین دادگاه نمایشی در مقابل مجتمع امام خمینی تجمع کرده اند، مورد هجوم قرار دادند.

خانواده های بازداشت شدگان که به شدت نسبت به برگزاری دادگاه نمایشی از سوی کودتاچیان بر علیه بستگان شان اعتراض داشتند از صبح شنبه با تجمع مقابل دادگستری ضمن اعتراض به بازداشت غیر قانونی، بلند مدت و اعمال فشار به بستگان شان برای اخذ اعترافات اجباری،به سر دادن شعار الله اکبر پرداختند که با هجوم و برخورد شدید یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی مواجه شدند.

دادستانی خواهان تبدیل منزل سعید حجاریان به زندان وی شد



شبکه جنبش راه سبز (جرس): دری نجف آبادی از پیشنهاد هیات دادستانی برای تبدیل منزل سعید حجاریان به زندان او خبر داده و گفته پیشنهاد این هیات این است که حجاریان در منزل خودش نگهداری و کنترل شود.

حجاریان در سال 1379 در مقابل ساختمان شورای شهر تهران ترور شد و از آن پس او را جانباز اصلاحات می خوانند. خانواده سعید حجاریان پس از بازداشت وی در اخبار متعدد نسبت به وضعیت جسمانی سعید ابراز نگرانی کرده اند ولی دادستان کل کشور وضعیت سعید را خوب ارزیابی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دری نجف آبادی روز شنبه در حاشیه نشست روسای کل دادگستری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت سعید حجاریان گفت: هیئت دادستان توصیه به آزادی وی کرده است و خواستار کنترل وی در منزل خود شده اند اما در مورد وضعیت جسمانی او باید گفت پزشک حجاریان به خاطر وضعیت جسمانی اش خواستار آزادی اش شده است. با این همه شرایط جسمانی او در حال حاضر خوب است. گرچه توصیه ما بر آزادی وی و کنترل او در منزل است.

این مقام ارشد قضایی درباره بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: در حدود 100 نفر از بازداشت شدگان با اخذ وثیقه آزاد شده اند که ممکن است جهت ارائه برخی توضیحات مجدد به دادگاه فرا خوانده شوند، اما در حال حاضر کمتر از 200 نفر در بازداشت به سر می برند.

وی در مورد نتایج بررسی هیئت دادستانی از زندانها گفت: نتیجه این بررسی از قبل نیز مشخص بود. اما در مورد بازداشتگاه کهریزک باید گفت پیش از این تذکراتی داده شده بود که فردی را به این مکان نفرستند، اما متاسفانه تخلف برخی برادران باعث شد حادثه کهریزک به وجود بیاید و حوادث دیگر که قابل دفاع نیست اما به طور حتم طبق مقررات باید جوابگو باشید.


دری نجف آبادی تصریح کرد: بنا نبوده بازداشتیهای حوادث پس از انتخابات به بازداشتگاه کهریزک منتقل شوند و بارها تاکید شده که اگر بناست به این مکان ببرند باید شرایط و حداقل ها مناسب باشد و به همین علت با مسئولان متخلف بازداشتگاه کهریزک برخورد شده و با دیگر مسئولان متخلف نیز برخورد خواهد شد.اگر قاضی نیز مقصر باشد پیگیری خواهد شد.

دادستان کل کشور در ادامه تصریح کرد: ممکن است در روزهای ابتدایی پس از انتخابات به خاطر ازدحام بازداشتیها در یک مرحله امکانات لازم وجود نداشته است، اما از زمانی که این افراد در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته اند سعی شده مقررات درباره آنها رعایت گردد.

دری نجف آبادی در مورد دستور آیت الله هاشمی شاهرودی مبنی بر تعیین تکلیف کردن بازداشت شدگان گفت: روند رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان به سرعت انجام شده و این روند ادامه دارد.

یک عضو ستاد حامی میرحسین موسوی به جاسوسی متهم شد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): شعبه 15 دادگاه انقلاب، در دومین جلسه رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، محاکمه یک عضو ستاد 88، متعلق به احزاب اصلاح طلب که در حمایت از کاندیداتوری میرحسین موسوی فعالیت می کرد را به اتهام جاسوسی آغاز کرد.

ستاد 88 متعلق به جوانان حامی خاتمی- موسوی بود که بصورت شبکه ای در کشور فعالیت می کرد. این ستاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به منظور حمایت از کاندیداتوری آقای خاتمی تشکیل شد.

دادستان دادگاه انقلاب، رضا رفيعي فروشاني را عضو فعال ستاد 88 معرفی و او را به جاسوسي براي سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا و امارات متحد عربي متهم کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از کیفرخواست وی، گزارش داده که رفیعی فروشانی با دفتر ويژه امور ايرانيان در دبي و خانم جيليان برنز به عنوان افسر اطلاعاتي آمريكا ارتباط داشته و با ارسال اخبار و گزارشات مربوط به اغتشاشات از طريق سايت‌هاي اينترنتي و با سرويس اطلاعاتي يكي از كشورهاي عربي منطقه همکاری داشته است.

این گزارش می افزاید: همچنين نامبرده ضمن برقراري ارتباط با مؤسسات رسانه‌اي آمريكايي؛ مبادرت به اخذ تحليل‌هاي متناسب با رويكرد بيگانگان و مغاير با اصول انقلاب از برخي مسئولين سابق كشور نموده و اطلاعاتي در خصوص تاثيرات تحريم‌ها از مسائل مربوط به جريانات انتخاباتي را در اختيارخانم نازي بيگلري از صداي آمريكا (VOA) قرار داده است.

ساعاتی پیش همچنین به اتهام دو بازداشت شده ای که دادستان آنها را عضو انجمن پادشاهی معرفی کرد و یک نفر که او نیز عضو سازمان مجاهدی خلق معرفی شد، رسیدگی شد.

هجوم یگان ویژه و لباس شخصی ها به خانواده ها و مردم معترض به برگزاری دادگاه نمایشی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی صبح امروز گروهی از مردم و شماری از خانواده های بازداشت شدگان را که همزمان با برگزاری دومین دادگاه نمایشی در مقابل مجتمع امام خمینی تجمع کرده اند، مورد هجوم قرار دادند.

به گفته شاهدان عینی خانواده های بازداشت شدگان که به شدت نسبت به برگزاری دادگاه نمایشی از سوی کودتاچیان،خشمگین اند در تجمع مقابل دادگستری به سر دادن شعار الله اکبر پرداختند که با هجوم ماموران مواجه شدند.

گزارش ها حاکی است که با افزایش شمار تجمع کنندگان در مقابل دادگستری تهران علاوه بر ماموران یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی،ده ها مامور موتورسوار نیز در حوالی محل برگزاری این دادگاه نمایشی حضور دارند.

ماموران یگان های ویژه همچنین ساختمان دادگستری را در محاصره خود گرفته و تلاش می کنند با ضرب و شتم،تهدید،و ایجاد وحشت خانواده ها و مردم تجمع کننده را متفرق کنند.

دادگاه نمایشی، یک گروه جدید تروریستی معرفی کرد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): جلسه دوم دادگاه نمایشی، با پایان یافتن قرائت کیفر خواست، وارد رسیدگی به اتهام محمد رضا علی زمانی شد.
خبرگزاری فارس ادعا کرده، محمد رضا علی زمانی، عضو گروهك تروريستي انجمن پادشاهي است که کیفرخواست اش به عنوان اولين متهم دادگاه امروز با حضور وكيل وي قرائت مي‌شود و سپس شخص متهم و نيز وكيلش به دفاع خواهند پرداخت.
پیش از این مطلبی در خصوص این گروه، که دادستان آن را گروهک تروریستی انجمن پادشاهی خوانده است عنوان نشده بود.
در جلسه اول دادگاه به اتهامات، محمد علی ابطحی و محمد عطریانفر رسیدگی شده بود.

کمک های آموزشی امریکا به ایرانیان، محور دوم کیفرخواست دادگاه نمایشی (2)



قسمت دوم:

شبکه جنبش راه سبز (جرس): قسمت دوم کیفرخواست بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، به تشریح پروژه تبادل افراد و گروهها که در دولت دوم بوش رئیس جمهور وقت امریکا، به زعم دادستان دادگاه انقلاب، اجرا شده، اشاره دارد.

در این کیفر خواست آمده است: آموزش خبرنگاران با هدف جمع‌آوري اطلاعات،‌ ايجاد وب‌سايت‌ و آموزش درباره نحوه برگزاري انتخابات،‌ اعزام هنرمندان و مشاغل حرفه‌اي با هدف كادرسازي و ارائه كمك به سازمان‌هاي غيردولتي از جمله تلاش‌هاي آمريكا و غرب براي اجراي پروژه براندازي نرم بوده است.



معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران متن كيفرخواست را به اين شرح ادامه داد: بر اساس استنادات موجود؛ پروژه براندازي نرم يا به قول خودشان ديپلماسي عمومي با توجه به شرايط داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي جمهوري اسلامي به طرق مختلف در دستور كار دولتمردان غربي قرار گرفته است كه مهم‌ترين آنها عبارتند از:
1) ارائه كمك وآموزش به سازمان هاي غيردولتي و انتشار جزوات فارسي درباره ارزش هاي دمكراتيك و فعاليت‌هاي مدني هم جهت با آن .
2) آموزش خبرنگاران براي ايجاد شبكه منابع خبري با هدف جمع‌آوري اطلاعات و تحليل؛
3) آموزش و سازماندهي فعالان حقوق بشر در ايران جهت ترسيم چهره نامطلوب از نظام؛
4) ايجاد وب‌سايت‌ها و آموزش درباره نحوه برگزاري انتخابات و ارائه اطلاعات كامل از كانديداهاي انتخاباتي سال 1388؛
5) اعزام دانشجويان، هنرمندان و مشاغل حرفه‌اي و آموزش آنها جهت كادرسازي براي پست‌هاي كليدي و مناصب حساس در آينده؛


در پي تاسيس دفتر امور ايران در دوبي(مستقر در كنسولگري آمريكا) از سوي وزارت امور خارجه آمريكا كه از پايگاه ريگا در لتوني درزمان جنگ سرد با هدف فروپاشي شوروي سابق نسخه برداري شده است. اين دفتر فعاليتهايي در خصوص جذب نخبگان ايراني و تاثيرگذاري بر انديشه‌ها و برداشتهاي آنان به منظور ترغيب آنها به اقدام عليه منافع ملي جمهوري اسلامي ايران .در دستور كارخود قرار داده است . در همين راستا سخنگوي وقت وزارت امور خارجه آمريكا اظهار مي دارد:
"دولت آمريكا از طريق سفارتخانه هاي خود در كشورهاي حاشيه خليج فارس و ساير كشورهاي همسايه‌ي ايران ، با سازمانهاي غير دولتي و رسانه هاي ايران همكاري و تعامل خواهد داشت . آژانسهاي مسافرتي بين ايران و آمريكا را افزايش خواهيم داد و مبلغ پنج ميليون دلار براي بازديد استادان و معلمان و حرفه هاي ديگر از آمريكا پرداخت خواهيم كرد "


بر همين اساس دفتر امور ايران در دوبي طي 2 سال اخير در قالب برگزاري دوره‌هاي آموزشي و اعزام گروههاي متعدد از اقشار مختلف به آمريكا؛ مبادرت به ايجاد زمينه هاي لازم جهت برقراري ارتباط با لايه هاي مختلف اجتماعي و نخبگان جامعه نموده و دعوت شوندگان بدون طي مراحل معمول اخذ ويزا و مساعدت مسؤل امور ايران در كنسولگري آمريكا در دوبي آقايان جيليان برنز، رامين عسگرد، تيموتي‌ريچاردسون) به آمريكا مسافرت نموده‌اند كه عمدتا "تحت تاثير قرار گرفته و پس از بازگشت نيز به عنوان مسئول تشكيل گروههاي جديد و اعزام آنها به آمريكا فعال شده‌اند.


شكست طرحهاي آمريكا عليه ايران كه با دستگيري برخي عوامل داخلي آنها صورت گرفت، آمريكاييان را بر آن داشت تا طرح و ايده جديدي تحت عنوان "پروژه EXCHANGE " (تبادل افراد و گروهها) را اجرايي نمايند كه در چارچوب آن اعزام افراد و گروهها به آمريكا با صرف هزينه‌هاي گزاف از طريق پايگاههاي ايجاد شده عليه ايران (دبي، استانبول، باكو، لندن و فرانكفورت) با محوريت دبي كليد خورد.
مراحل اقدامات آمريكا در چارچوب ديپلماسي عمومي آمريكا در ايران عبارتند از:
1. اجراي طرح ابتكار منطقه‌اي بنياد سوروس؛
2. پروژه EXCHANGE.
3. مبادلات دوجانبه.


در اين پروژه مسافرت افراد و نخبگان از لايه‌هاي مختلف جامعه در قالب گروههاي 15 نفره به ايالات‌هاي مختلف آمريكا طراحي گرديد؛ كليه مراحل اخذ ويزا، پرداخت كليه هزينه‌ها (هواپيما، هتل، بازديدها و خريد)، برنامه‌هاي حضور در آمريكا و ... با هدايت، مديريت و برنامه‌ريزي‌ وزارت خارجه اين كشور و تحت پوشش مؤسساتي چون مريدين، صلح، آسپن و ... اجرايي شد.(يادآوري مي گردد اين پروژه با ضربه اي كه وزارت اطلاعات در سال 87 بر عوامل آن وارد نمود ناكام ماند).
از جمله شاخص‌هاي مورد نظر جهت انتخاب اين افراد مي‌توان به؛ "جوان بودن "، "مؤثر بودن "، "بازگشت حتمي به ايران "، "تحصيلات عالي "، "ارتباط با نهادها و مراكز دولتي "، "افراد داراي عدم سوءسابقه سياسي " و ... اشاره كرد.
اهداف سياسي و اطلاعاتي پروژه EXCHANGE آمريكا عبارتند از:
1- برقراري رابطه با گروههاي مختلف جامعه و ايجاد ارتباط مؤثر با متخصصين.
2- تغيير نگرش و ديدگاه شركت‌كنندگان نسبت به آمريكا.
3- تغيير نگرش در جامعه ايران با هدف لزوم برقراري رابطه دولت ايران با آمريكا از طريق فشار توسط لايه‌هاي زيرين جامعه.
4- دستيابي به تحليل و نقطه‌نظرات شركت‌كنندگان در پروژه EXCHANGE.
5- نفوذ در لايه‌هاي اجتماعي و برنامه‌ريزي جهت احياي منافع از دست رفته آمريكا در ايران.
6- فشار به دولت براي تغيير رفتار.
7- سست شدن پايه‌هاي دولت، تضعيف و در نهايت فروپاشي نظام.
8- معرفي آمريكا به عنوان تنها منجي ايران.
9- تشديد شكاف ميان ملت و حاكميت.
10- اخلال در نظام تصميم‌گيري كشور.
11- جريان‌سازي و تاثيرگذاري در قالب ميتينگ‌ها و تجمعات اعتراض‌آميز.
12- سوء‌استفاده امنيتي از نخبگان جامعه.
13- تحريك جريانات قومي.
14- تغييرات حقوقي مورد نظر در راستاي نظام حقوقي غرب.
15- ايجاد تغييرات در نظام انتخاباتي كشور به بهانه لزوم وجود نظارت‌هاي بين‌المللي در عرصه انتخاباتي.


دولت‌هاي غربي با مقايسه شرايط حاكم بر كشور ايران و كشورهايي چون اكراين و گرجستان انتخابات را بستر مناسبي جهت پيشبرد اهداف پليد خود و ابجاد تغييرات مورد نظر ارزشيابي نموده و با بهره برداري از پتانسيل مردمي بدون دخالت مستقيم خارجي و فشار از بيرون و با شيوه مبارزه عاري از خشونت و تبديل مطالبات اجتماعي به سياسي و فضاي رسانه و سايت اينترنتي به عنوان مهمترين ابزار و مؤلفه هاي به ظاهر قانوني اقدام به اجراي برنامه هاي خود نمودند .
براساس نتايج حاصل از تحقيقات بعمل آمده و اعترافات متهمين ، عمده اقدامات بيگانگان؛ به ويژه آمريكا و انگليس؛ جهت فعاليت عليه جمهوري اسلامي ايران در اين عرصه مبتني بر روش‌هاي ذيل مي‌باشد:
1- برگزاري دوره‌هاي آموزشي در خارج از كشور.
2- فعال شدن سايت‌هاي اينترنتي و رسانه‌اي با هدف اطلاع رساني و ساماندهي افكار بر اساس اهداف و برنامه‌هاي موردنظر. (در همين راستا وزارت امورخارجه آمريكا با تاسيس دفتري به نام گروه فرارسي ديجيتال وارد چت رومها و وبلاگ ها شده و بصورت مستقيم با مردم ارتباط برقرار نموده و به نوعي تنظيم رابطه ميان مردم ايران و دولت آمريكا را برعهده دارد. بنابراين محافل سياسي آمريكا از طريق ديپلماسي اينترنتي به دنبال پيشبرد راهبرد ايجاد شكاف ميان دولت و مردم ايران و ايجاد تاكتيك‌هاي همسو با علايق جوانان ايراني برآمدند.)
3- فعال شدن شبكه‌هاي ماهواره اي (به ويژه فارسي زبان).
4-انتخاب گروههايي از لايه‌هاي مختلف اجتماعي (گروه‌هاي حقوقي، پزشكي، هنرمندان، دانشجويان، اساتيد، روحانيون و...)جهت عزيمت به آمريكا و شركت در برنامه‌هاي بازديدي و آموزشي.
5- برنامه‌ريزي جهت تغيير افكار و تغيير رفتار با هدف تغيير در ساختار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران .
6- بسترسازي جهت افزايش نااميدي نسبت به آينده وبرنامه‌هاي اجرايي دركشور و تقويت گرايش و نگرش نسبت به آمريكا.
7- فعال شدن مؤسسات مطالعاتي و تحقيقاتي اروپايي جهت برقراري ارتباط با افراد موردنظر و ايجاد ارتباط با مراكز داخلي در قالب پروژه نهادسازي.
8- ارائه بورسيه‌هاي تحصيلي به افراد موردنظر و بازگشت آنها پس از تاثيرپذيري فكري.
9- فعال نمودن انگليس در قالب شناسايي و جذب نخبگان، راه‌اندازي سازمان هاي غيردولتي و اعزام افراد موردنظر به داخل كشور.
10- برگزاري دوره‌هاي آموزشي خبرنگاري در هلند و انگليس.
11- بهره‌برداري از كارمندان محلي جهت برقراري ارتباطات غيررسمي.
12- تبادل و همكاري اطلاعاتي با ساير سازمان هاي جاسوسي جهت بهره‌برداري از اطلاعات و امكانات آنها.
13- تحريك و هدايت مردم جهت گسترش دامنه اعتراضات

سوژه تکراری”انقلاب مخملی” محور کیفرخواست دادگاه نمایشی (1)



قسمت اول:

شبکه جنبش راه سبز (جرس): به رغم مخالفت جمعی از مراجع، علما، وکلای دادگستری، چهره های سیاسی و مردم، دومین جلسه دادگاه نمایشی، بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، برگزار و کیفر خواست آنها با متنی تکراری مبنی بر انقلاب مخملی به هدایت عوامل خارجی قرائت شد.

پیش از این رسانه ها از جمله "جرس" اعلام کرده بودند که کیفر خواست بازداشت شدگان، متنی سیاسی است که پیشتر تحت عنوان گزارش تحلیلی به قلم حسین درخشان و پیام فضلی نژاد در خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان و وبلاگ این نویسندگان منتشر شده بود.



متن کیفر خواست که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده به این شرح است:
((رب بما انعمت عليّ فلن اكون ظهيراً للمجرمين ))
رياست محترم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران

همانگونه كه استحضار داريد پس از حضور حداكثري مردم خدادوست و پرافتخار ايران اسلامي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و لبيك به دعوت مقام معظم رهبري((مدظله العالي )) در تجديد ميثاق مجدد با آرمانهاي امام راحل ((رحمة اله عليه )) در سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي كه برگ زريني در مردم سالاري ديني و ركوردي بي سابقه از حضور مردم در جهان به ثبت رسانيد جرياني معاند با افتخارات نظام اسلامي در داخل و خارج از كشور درصدد ايجاد فتنه و سياه نمايي اين افتخار عظيم و اخلال در نظم و امنيت جامعه و تشويش اذهان عمومي برآمد و با بهره گيري از رسانه هاي مخالف و افراد فرصت طلب و ارتباط با بيگانگان و استفاده از همه ظرفيت گروههاي ضد انقلاب كه از سالها قبل درصدد فرصتي براي ضربه زدن به امنيت ميهن اسلامي ما بودند با طراحي توطئه و سناريوي فريب كارانه ادعاي تقلب و جعل درانتخابات سعي در تبديل نمودن يكي از بزرگترين افتخارات سياسي نظام جمهوري اسلامي ايران به چالش امنيتي و حربه تبليغاتي براندازانه عليه نظام داشتند .


در جلسه گذشته در مقدمه اول ادعانامه دادستاني تهران دلايل طراحي قبلي اين آشوبها و مستندات اثبات جرم سازمان يافته و برنامه ريزي شده اخير به استحضار رسيد . در اين جلسه در دو بخش برنامه ريزي و طراحي كشورهاي بيگانه و مخالف جمهوري اسلامي ايران به منظور فروپاشي و براندازي نرم در كشور و دخالت آنان در حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري اقدامات گروهكهاي ضدانقلاب و تروريستي و نقش آنها در حوادث پس از انتخابات و آشوبهاي اخير به استحضار مي رساند :
الف ) برنامه ريزي و طراحي كشورهاي بيگانه و مخالف جمهوري اسلامي ايران به منظور فروپاشي و براندازي نرم در كشور و نقش آنان در حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري
پيروزي انقلاب اسلامي و به خطر افتادن منافع استعماري بيگانگان در داخل كشور و منطقه استراتژيك خليج فارس منجر به افزايش خصومت و دشمني غرب عليه جمهوري اسلامي ايران گرديده و برهمين اساس و در دوره‌هاي مختلف؛اجراي طرحهاي متعدد سياسي و اطلاعاتي جهت مقابله با نظام ،در دستور كار آنها قرار گرفته است.


از سوي ديگر؛گرفتاري غرب به سركردگي آمريكا در باتلاق عراق و افغانستان و شكست رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه با حزب ا... و جنگ 22 روزه غزه؛احتمال و امكان بكارگيري گزينه نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران را به حداقل كاهش داده و برهمين اساس ايجاد تغييرات ساختاري در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با رويكردهاي نوين اطلاعاتي و اقدامات پنهان و نرم در دستور كار غرب قرار گرفته است.در همين راستا؛ فضاي مجازي، رسانه ،شبكه‌هاي ماهواره‌اي و....به عنوان ابزاري كارآمد و نوين جهت تغيير افكار، مورد بهره‌برداري بيگانگان قرار گرفته و براساس ادبيات جاسوسي غرب؛تغيير افكار؛زيربناي تغيير رفتار و نهايتا "‌تغيير ساختار كشور را در پي خواهد داشت.


در همين راستا؛ سياستهاي جديد غرب و به ويژه آمريكا و انگليسي جهت مقابله با جمهوري اسلامي ايران بر سه اصل:

1- دموكراسي‌سازي (دموكراسي متناسب با اهداف و منافع غرب).
2- مشغول‌سازي نظام در داخل با ايجاد ناامني‌هاي داخلي و تشديد اختلاف‌ها
3- مهار اقتدار منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران


استوار گرديده كه جهت تحقق اين اهداف استفاده از رسانه، ديپلماسي عمومي، ايجاد سازمان‌هاي مردم‌نهاد و شبكه ارتباطي و سازماندهي مخالفان با هدف نافرماني مدني و راه‌اندازي پروژه مبارزه عاري از خشونت از مهمترين نقش و كاركرد برخوردار بوده و بودجه هاي كلان و ابزار نوين ارتباطي نيز بدان تخصيص يافته است. از سوي ديگر؛سازمان هاي جاسوسي غرب نسبت به بهره برداري از تمامي فرصت ها و امكانات داخلي معارض و اپوزيسيون كه به عنوان بازوهاي اجرايي و عملياتي آنها محسوب مي‌گردند ؛غفلت ننموده وگروههاي مذكور از قبيل گروه غيرقانوني نهضت آزادي جهت جريان سازي،ايجاد ناامني و به چالش كشاندن نظام و در قالب پياده نظام و ستون پنجم دشمنان به ايفاي نقش مي پردازند.


درهمين راستا؛گروهك منافقين،تندر و جريانات تجزيه طلب و قوم گرا با هدايت و حمايت بيگانگان ودر قالب بمب گذاري،ترور،ايجاد اختلافات سياسي و قوميتي و بحران سازي؛مبادرت به اجراي برنامه هاي ضدامنيتي در ايام انتخابات رياست جمهوري نمودندكه تلاش جهت ترور يكي از كانديداهاي رياست جمهوري و انتساب آن به نظام در راستاي ايراد اتهام عليه مسئولين نظام،گسترش اختلافات و ايجاد ابهام و توهم در لايه هاي مختلف اجتماعي؛يكي از نمونه هاي اهداف و اقدامات آنها محسوب مي گردد.
راهكارهاي فروپاشي جمهوري اسلامي ايران :
دشمنان نظام ( مقدس جمهوري اسلامي ايران ) جهت پيشبرد سياست‌هاي مذكور؛ محورهايي را به عنوان راهكارهاي فروپاشي جمهوري اسلامي ايران طراحي، ترسيم و جهت اجرا در اختيار دستگاههاي اطلاعاتي و مؤسسات وابسته قرار داده‌اند كه برخي از آنها عبارتند از:
1) تبليغ و ترويج ضرورت تغيير سياسي نظام؛
2) حمايت‌هاي بين‌المللي از اتحاديه‌هاي كارگري ، اصناف، گروههاي باصطلاح مدافع حقوق بشر و تشكل‌هاي مدني مخالف جمهوري اسلامي ايران.
3) اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران.
4) تقويت مالي نيروهاي مخالف داخل نظام؛ بصورت پنهان
5) شناسايي، جذب و توانمندسازي مراكز و افراد و اقشار مؤثر در جامعه مانند زنان، جوانان، NGOها و ... در جهت نيل به اهداف معين .
با توجه به جدول ترسيمي در تقويم كشور جهت برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال 1388؛ برنامه اجرايي اهداف فوق توسط بيگانگان با فرصت‌طلبي از آزادي‌هاي موجود ؛در راستاي براندازي نرم جمهوري اسلامي ايران و در قالب پروژه ديپلماسي عمومي (Public diplomacy) و اقدامات پنهان (Covert Action) به مرحله اجرا درآمده است.


براندازي نرم و اقدامات پنهان:
براندازي نرم كه با ظاهري آراسته و براي عادي سازي در نزد افكار عمومي از آن با عنوان ديپلماسي عمومي ياد نمودند داراي مفاهيم و ويژگي هاي ذيل مي باشد:
از منظريكي از دستگاههاي اطلاعاتي غرب :
"ديپلماسي عمومي به دنبال اين هدف است كه منافع و امنيت ملي ما را از طريق درك، آگاهي و تاثير بر مردم كشورهاي ديگر حفظ كرده و از گفتگو بين شهروندان ما و موسسات و همتايان آنها در خارج نيز بهره ببرد. "


براندازي نرم از ديدگاه غرب همانا تحميل ارزش‌ها و چهارچوب‌هاي فكري حاكم بر جوامع غربي به ديگر جوامع است تا از اين طريق و به صورت خودكار سيستم آن كشور هدف متاثر و همراه با سياست‌هاي نظام سلطه گردد.
o هدف ديپلماسي عمومي غرب "ملت‌‌ها " و مسير و غايت نهايي آن تاثيرگذاري با هدف تسهيل در سياست‌هاي معطوف به اقدامات پنهان و براندازانه است بنابراين اقدامات پنهان در چارچوب ديپلماسي عمومي؛ مستلزم بكار بستن پيچيده‌ترين شيوه‌هاي عمليات رواني تهاجمي مي باشد


مهم‌ترين اهداف اين پروژه از ديدگاه نظريه پردازان عبارتند از:
1- وادار نمودن دولت به جهت‌گيري‌هاي مورد نظر آنان از طريق فشارهاي مردمي.
2- ايجاد فضاي عدم اعتماد نسبت به مسئولان نظام و اختلال در فرايند تصميم‌گيري.
3- انحراف افكار عمومي جامعه از منافع و اصول نظام و ترويج شيوه‌هاي موردنظر در جامعه از طريق تشكيك در ارزش‌هاي نظام.
4- ايجاد اختلاف در گرايش‌هاي مختلف جامعه و تفرقه و جدايي ميان مردم و حاكميت از طريق متهم كردن سران نظام و نسبت كذب دادن به مسئولان.
5- انشقاق در گروههاي فكري، قومي، مذهبي و ...با هدف اختلال در وحدت ملي.
درتبيين اهميت اين بخش از اقدامات پنهان ؛يكي از وزراي خارجه كشورهاي غربي اظهار مي‌دارد: "در زمان حاضر، تلاش‌هاي ما در زمينه ديپلماسي عمومي در مقايسه با ديگر اقدامات بسيار مهم‌تر است به نحوي كه اين تلاش‌ها جزءلاينفك سياست خارجي ما در برابر دولت‌هاي مخالف مي‌باشد. "


استراتژي امنيت ملي غرب پس از فروپاشي شوروي سابق كه براي انطباق با شرايط متحول بين‌المللي طراحي و بازسازي گرديد، وظايفي را براي دستگاههاي مختلف امنيتي آن كشورها در راستاي اجراي مؤثر اين استراتژي تعيين و مشخص كرده و در همين راستا گزارشات راهبردي_امنيتي را تدوين نموده است .
نكته قابل توجه در دستورالعمل‌هاي گزارشات مذكور؛ جهت‌گيري‌هاي اقدامات آنها در راستاي اقدامات پنهان بوده و با منتفي دانستن جنگ نظامي، "جنگ نرم " و "فروپاشي از درون " را در برابر جمهوري اسلامي پيشنهاد مي‌‌كنند.


راهكارهاي تدوين شده در تقابل با ايران گوياي استراتژي غرب عليه جمهوري اسلامي و در چارچوب ديپلماسي عمومي بوده و اهميت راهكارهاي كاربردي آن به اندازه‌اي است كه اين گزارشات را مي‌توان "مانيفست اقدامات پنهان " غرب عليه جمهوري اسلامي قلمداد كرد.
يكي از مقامات ارشد امنيتي غرب در بيان اهميت بكارگيري استراتژي‌هاي معطوف به ديپلماسي عمومي در برابر ايران، اظهار مي‌دارد: "ايران به لحاظ وسعت سرزميني، كميت جمعيت، كيفيت نيروي انساني، امكانات نظامي، منابع طبيعي سرشار و موقعيت جغرافيايي ممتاز در خاورميانه و هارتلند منطقه، به قدرتي بي ‌بديل تبديل شده كه ديگر نمي‌توان با يورش نظامي آن را سرنگون كرد. "


محورهاي مهم گزارشاتي كه بر ضرورت بكارگيري تاكتيك‌هاي ديپلماسي عمومي تاكيد دارند، گوياي برنامه‌هايي است كه دولتمردان غرب تحت عنوان ديپلماسي عمومي عليه جمهوري اسلامي در سر دارند:
1* بهره‌برداري از اختلافات دروني ايران.
2* بكارگيري براندازي نرم بجاي اقدام نظامي .
3* دامن زدن به نافرماني‌هاي مدني در تشكل‌هاي دانشجويي و نهادهاي غيردولتي و صنفي به عنوان ابزارهاي مهم فشار بر ايران.
4* ضرورت تاكيد بر وجود نظارت بين‌المللي بر انتخابات.
5* حمايت رياكارانه از حقوق‌بشر و دموكراسي در ايران .
6* راه‌اندازي و تقويت شبكه‌هاي متعدد راديو و تلويزيوني به منظور سياه نمايي و فريب مردم
7* حمايت از اپوزيسيون‌ داخلي.
8* تسهيل در فعاليت NGOهاي همسو با غرب.
9* تسهيل در صدور ويزا براي افرادمستعد و همسو با اهداف غرب .
10* دعوت از فعالان جوان ايراني بمنظور شركت در سمينارهاي خارج از كشور براي جذب و آموزش هدفمند مانند آنچه كه در كشورهايي مثل صربستان، فيليپين، اندونزي، شيلي،اوكراين و....
اتفاق افتاد .


از سوي ديگر؛ در بخشي از دكترين هاي امنيتي خود آورده اند:
"ما ممكن است با چالشي جدي‌تر از هيچ كشوري جز ايران مواجه نشويم. نگراني‌هاي ديگري در مورد ايران داريم كه به اندازه مسائل هسته‌اي مهم هستند. نگراني‌هاي ما در نهايت هنگامي حل خواهند شد كه حكومت ايران با اتخاذ تصميمي راهبردي، سياست‌هاي خود را تغيير داده و نظام سياسي خود را باز نمايد و به مردم خود آزادي بدهد. اين مساله هدف غايي ماست. راهبرد ما گسترش تعامل با مردم ايران است. ما در راستاي نابودي استبداد و ارتقاي دموكراسي كارآمد، از تمامي ابزارهاي سياسي، اقتصادي و ديپلماتيك و ابزارهاي ديگري كه در اختيار داريم استفاده خواهيم كرد كه از آن جمله عبارتند از:
o افشاي موارد نقض حقوق‌بشر.
o حمايت از اصلاح‌طلبان از طريق برگزاري نشست‌هايي در وزارت خارجه و سفارت‌خانه‌هاي خود.
تخصيص بودجه در جهت حمايت مالي از فعاليت هاي مورد نظر غرب در داخل ايران
o اعمال تحريم‌هايي با هدف ايجاد شكاف بين مردم و حاكميت.

انتشار سئوال بازجویی از اعضای بازداشت شده حزب مشارکت در سرمقاله کیهان



شبکه جنبش راه سبز (جرس): روزنامه کیهان در سرمقاله روز شنبه خود از ادامه فعالیت حزب مشارکت ایران اسلامی با وجود بازداشت اغلب اعضای شورای مرکزی آن ابراز تعجب کرد و فاش کرد که بازداشت اعضای حزب مشارکت با هدف عدم اعتراض این حزب به تقلب انتخاباتی صورت گرفته است.

حسین شریعتمداری نماینده علی خامنه ای در روزنامه کیهان، که از مهره های بخش رسانه ای کودتای انتخاباتی به شمار می رود، در این سرمقاله با عنوان «او کیست» تاکید کرده که به رغم آنکه « دبيركل، قائم مقام، معاونان و تقريباً تمامي اعضاي شوراي مركزي حزب مشارکت از مدتها قبل بازداشت شده و در زندان به سر مي برند» اما هنوز حزب مشارکت به فعالیت خود ادامه می دهد و بیانیه های اعتراض آمیز از سوی این حزب ادامه دارد.
وی در عین حال یکی از سئوالات اصلی بازجویی های اخیر از اعضای بازداشت شده جبهه مشارکت را به صراحت در سرمقاله کیهان مطرح کرده و نوشته « بيانيه حزب مشاركت را چه كسي نوشته است؟!»

حزب مشارکت در بیانیه اخیر خود «از اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بدین جا رسیده است که برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات و دولت باید به برگزاری دادگاهی ،که به لحاظ شکلی و محتوایی هیچگونه انطباقی با قوانین و موازین حقوقی جاری مورد قبول حاکمان ندارد و خود مظهر بیداد است ، تمسک و مبادرت کند تا از زبان زندانیانی دربند برصحت انتخابات و عدم تقلب اقرار و اعتراف بگیرد » اظهار تاسف کرده است.
این حزب اصلاح طلب همچنین تاکید کرده که همچنان « با اعلام انزجار و محکومیت نسبت به همه رفتارهای سرکوبگرانه و خلاف قانون انجام شده در روزهای پس از انتخابات به ویژه بازداشت فعالان سیاسی و افراد معترض و برگزاری دادگاههای نمایشی، بر مواضع قبلی اعلام شده خود در انتخابات مبنی بر انجام تقلب گسترده و عدم مشروعیت دولت برآمده از آن پافشاری می نماید.»

تاکید حزب مشارکت بر عدم مشروعیت دولت بر آمده از تقلب گسترده در انتخابات با وجود بازداشت محسن میردامادی،عبدالله رضمان زاده،محسن صفایی فراهانی،سعید حجاریان، مصطفی تاج زاده و بسیاری از اعضای ارشد مشارکت برای نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان تا آن حد حیرت انگیز بوده که از رهبران بازداشت شده مشارکت خواسته پس از رسیدن این یادداشت به دست شان در بازداشتگاه وی را مورد اعتراض قرار ندهند و در عوض به این فکر کنند که « بيانيه حزب مشاركت را چه كسی نوشته است.»

نماینده علی خامنه ای در کیهان خطاب به بازداشت شدگان حزب مشارکت با این ادعا که « نگارنده ترديدي ندارد كه همه شما مي دانيد و يقين داريد كه انتخابات در سلامتي كامل برگزار شده است » نوشته که اكثر اعضاي حزب مشاركت و نيز موسوي و خاتمي که در بیرون از زندان به تقلب انتخاباتی اعتراض می کنند « هويت و شخصيت قابل قبولي ندارند » اما تاکید کرده که «برخی از بازداشت شدگان» با آن ها فرق دارند و «هیچ آدم عاقل و آگاه از گردشکار» تقلب در انتخابات را باور نمی کند.

حسین شریعتمداری به شهادت بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی از طراحان بازداشت های غیرقانونی و یکی از اعضای دستگاه اعتراف سازی تحت فشار و در بازداشتگاه های مخفی است.

سرمقاله روز شنبه کیهان که وی آن را خطاب به اعضای ارشد بازداشت شده جبهه مشارکت نوشته و به رسیدن آن به دست بازداشت شدگان نیز تاکید کرده،در حالی منتشر می شود که اغلب فعالان سیاسی بازداشت شده از جمله اعضای حزب مشارکت در تماس های کوتاه و پس از هفته ها بی خبری،به خانوادهای شان گفته اند که در سلول های انفرادی و بازداشتگاه های نامعلوم نگهداری می شوند.اغلب اعضای خانواده و حتی وکلای چهره های شاخص جبهه مشارکت نیز به رغم پیگیری های حقوقی و قانونی اجازه ملاقات با موکلان خود را نیافته اند.

نامه دختر محسن صفايي فراهاني به پدرش



پریسا صفایی فراهانی دختر محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی و رئیس هیات اجرایی جبهه مشارکت ایران اسلامی که از شامگاه جمعه 29 خرداد در جریان کودتای انتخاباتی بازداشت شد و با گذشت 50 روز همچنان علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی از دسترسی به وکیل،ملاقات با خانواده و کلیه حقوق قانونی خود محروم است در نامه ای به پدرش از دلتنگی هایش،سال ها تلاش پدرش،حاکمیت قدر ناشناس و قدرشناسی مردم ایران نوشته است.

محسن صفایی فرهانی سوابقی چون نمایندگی مردم تهران در مجلس ششم،ریاست فدراسیون فوتبالایران و عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا را در کارنامه خود دارد.



سلام پدر؛
دلم در خلاء بي خبري از تو مثل دل گنجشک شده و براي ديدنت پر پر مي زنه. مامان هر روز پيغام ضبط شده يک دقيقه يي ات را از روي پاسخگوي تلفن گوش ميده که صداي نازنينت را بشنوه و با تمام وجودش مي بلعه و در تنهايي اش پيراهن هايت را بو مي کنه که حس کنه نزديکشي و همين دور و اطرافي. هميشه فکر مي کردم مامان خيلي زن قوي ايه که سال هاي سال در کنار تو همراهت بوده و کار زياد، دير آمدن ها، جلسه هاي پشت سر هم کاري، کار و کار و کار در تمام تعطيلات، ماموريت هاي طولاني... و دوندگي هاي دلسوزانه ات را براي ورزش، دانشجويان در بند، اصلاح و شکوفايي اقتصاد و صنعت وطنت حمايت کرده.
البته بي شک زن قوي ايه اما اين روزها شمع وجودش در التهاب بي خبري و نگراني از وضعيت روحي و جسمي تو جلوي من ذوب ميشه و من ناتوان از کمک به او و اطرافيان، تظاهر به نديدن مي کنم. خانواده مستاصلانه در حال دوندگي براي اثبات بي گناهي و خدمات خالصانه تو در 30 سال گذشته اند اما افسوس که دري گشوده نيست و پشت درهاي بسته روزها در انتظارند و در وطن خود احساس بي کسي و غربت مي کنند.
اين روزها نام سازمان ها و نهادها و مسوولاني را بايد ياد بگيرم و ازشون درخواست ملاقات و رسيدگي کنم که در تمام عمرم نمي شناختم و نيازي به دانستن هم احساس نمي کردم، نام سايت ها و وبلاگ هايي را ياد گرفتم که تا به حال نيازي به مراجعه بهشون نمي ديدم، اما شايد اين روزها جدا از زجري که از نبودنت و شرايط حساست مي کشيم، اما بيشتر تو را و اعتقاداتت را درک مي کنيم و همراهت هستيم و بيش از پيش با هموطنان مان احساس يکدلي مي کنيم.
اين روز ها عشق و همدلي و همبستگي را که تو هميشه آرزويش را داشتي و ما تا به حال شاهدش نبوديم، نظاره گريم و اي کاش تو هم بيايي و ببيني که 30 سال زحمتت به هدر نرفته و به رغم قدر نشناسي برخي دولتمردان، مردمي که برايشان زحمت کشيدي آگاهانه قدر تو را مي دانند و براي خدماتت ارزش قائلند و خدمات 30 ساله شما را به يک کيفرخواست غيرمنصفانه نمي فروشند و صداي بي صداي شما عزيزان در بند را با گوش جان مي شنوند و باورتان دارند.
همه خانواده براي ديدارت ثانيه شماري مي کنيم و از خدا مي خواهيم پشت و پناهت باشد.



دخترت پريسا صفايي فراهاني

تماس تلفنی هنگامه شهیدی با مادرش پس از 40 روز بازداشت

مادر هنگامه شهیدی روزنامه نگار بازداشت شده از تماس تلفنی دخترش پس از 40 روز بازداشت خبر داد.

او می گوید« هنگامه پس از گذشت حدود 40 روز از دستگیری خود دیشب در تماس تلفنی از افت شدید فشار خون خود خبر داد و درخواست کرد آخرین نسخه پزشکی وی به مقامات اوین تحویل داده شود. »
مادر هنگامه شهیدی همچنین گفت که پسورد وبلاگ شخصی و فیس بوک این روزنامه نگار در اختیار خانواده اش نیست و افرادی که در وبلاگ او و صفحه فیس بوک اش اقدام به نوشتن مطلب یا ایجاد رابطه با مخاطبان کردند هیچ گونه نسبتی با خانواده هنگامه شهیدی ندارند.

هنگامه شهیدی روزنامه نگار و از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از 9 تیرماه بازداشت شده است.