تصفیه بی سابقه وزارت اطلاعات زیر نظر حسین طائب و احمد سالک

شبکه جنبش راه سبز(جرس):تصفیه وزارت اطلاعات با برکناری برخی دیگر از معاونان این وزارتخانه ابعاد بی سابقه ای به خود گرفته است.
به فاصله چند روز پس از برکناری غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات ، محمود احمدی نژاد خود راسا سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده گرفت و در اولین اقدام حاج حبیب الله معاون فرهنگی و خزایی معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات را از سمت های شان برکنار کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره روز یک شنبه 18 مرداد خبر داد که احمدی نژاد برخی از معاونان وزارت اطلاعات را برکنار کرده است.
به نوشته این روزنامه مراسم تودیع فیروزآبادی معاون فن آوری اطلاعات و ای تی وزارت اطلاعات برگزار شده و منصوری زاده معاون پارلمانی و معین معاون حفاظت وزارت اطلاعات نیز در روزهای آینده برکنار می شوند.

حسن یونسی فرزند حجت الاسلام علی یونسی نیز طی یادداشتی در وبلاگش این خبر را تائید کرده و نوشته در ادامه بی سابقه ترین تصفیه درونی وزارت اطلاعات نوبت به فیروز آبادی معاون فنی و منصوری معاون پارلمانی وزارت اطلاعات رسیده و برکناری معین معاونت حفاظت وزارت اطلاعات نیز قطعی شده است.
اوهمچنین با اشاره اختصاری به اسامی حسین طائب فرمانده فعلی بسیج و احمد سالک که از وی به عنوان بازجویان ارشد برخی از اصلاح طلبان نامبرده می شود،نوشته « تیم امنیتی با مدیریت ح.ط و ا.س و مشورت ... ( که خود سابقه طولانی در این وزارتخانه داشته است) در حال اجرای این پروژه هستند و درصددند به آرزوی دیرینه برخی افراد و جریان ها جامه عمل بپوشانند. »
این آرزو به گفته حسن یونسی« تبعیت وزارت اطلاعات و بدنه کارشناسی آن از جریان های تند بیرونی » است که «در دوره مدیریت یونسی بر این وزارتخانه و موفقیت در استقلال این نهاد با مانع جدی روبرو شده بود. »
به نوشته وی « این جریان معتقد است با وجود روی کار آمدن اصولگرایان محسنی اژه ای نتوانست تغییرات لازمه را ایجاد نماید و عملا مدیران مستقل دوره اصلاحات کماکان نبض این وزارتخانه را در دست داشتند.»

به گفته حسن یونسی این تصفیه به دنبال عدم همراهی بدنه وزارت اطلاعات با سناریوی کودتای مخملی آغاز شده و هدف اصلی از تصفیه گسترده وزارت اطلاعات «پروژه مشت سازی» است و تاکید کرده که در این صورت « نهادی که باید چشم نظام باشد به مشت تبدیل می شود آنهم مشتی به فرمان گروهی خاص.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر