یک عضو ستاد حامی میرحسین موسوی به جاسوسی متهم شد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): شعبه 15 دادگاه انقلاب، در دومین جلسه رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، محاکمه یک عضو ستاد 88، متعلق به احزاب اصلاح طلب که در حمایت از کاندیداتوری میرحسین موسوی فعالیت می کرد را به اتهام جاسوسی آغاز کرد.

ستاد 88 متعلق به جوانان حامی خاتمی- موسوی بود که بصورت شبکه ای در کشور فعالیت می کرد. این ستاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به منظور حمایت از کاندیداتوری آقای خاتمی تشکیل شد.

دادستان دادگاه انقلاب، رضا رفيعي فروشاني را عضو فعال ستاد 88 معرفی و او را به جاسوسي براي سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا و امارات متحد عربي متهم کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از کیفرخواست وی، گزارش داده که رفیعی فروشانی با دفتر ويژه امور ايرانيان در دبي و خانم جيليان برنز به عنوان افسر اطلاعاتي آمريكا ارتباط داشته و با ارسال اخبار و گزارشات مربوط به اغتشاشات از طريق سايت‌هاي اينترنتي و با سرويس اطلاعاتي يكي از كشورهاي عربي منطقه همکاری داشته است.

این گزارش می افزاید: همچنين نامبرده ضمن برقراري ارتباط با مؤسسات رسانه‌اي آمريكايي؛ مبادرت به اخذ تحليل‌هاي متناسب با رويكرد بيگانگان و مغاير با اصول انقلاب از برخي مسئولين سابق كشور نموده و اطلاعاتي در خصوص تاثيرات تحريم‌ها از مسائل مربوط به جريانات انتخاباتي را در اختيارخانم نازي بيگلري از صداي آمريكا (VOA) قرار داده است.

ساعاتی پیش همچنین به اتهام دو بازداشت شده ای که دادستان آنها را عضو انجمن پادشاهی معرفی کرد و یک نفر که او نیز عضو سازمان مجاهدی خلق معرفی شد، رسیدگی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر