دستکم 16 دانشجو همچنان در بازداشت هستند

شبکه جنبش راه سبز(جرس):یک عضو کمیته ویژه مجلس خبر داد که دستکم 16 دانشجو در زندان اوین در بازداشت به سر می برند.
محمد حسن دوگانی از نمایندگان هوادار جناح حاکم در مجلس گفت که به دنبال درخواست كميته ويژه بررسي وضعيت بازداشت‌شدگان براي دريافت اطلاعات در مورد وضعيت دانشجويان و دانشگاهيان در بند،اطلاعاتی به ما رسيده که 16 نفر دانشجو همچنان پس از وقايع اخير در بازداشت به سر مي‌برند.
فعالان دانشجویی تعداد دانشجویانی که در بازداشت به سر می برند را بیشتر از آمار اعلام شده از سوی نماینده فسا می دانند،و مقام های قضایی نیز از ارائه آمار رسمی در این مورد خودداری می کنند. محمد حسن دوگانی عضو کمیته ویژه مجلس همچنین در مورد سرنوشت دیگر دانشجویان بازداشتی به خبرگزاری ایلنا گفت که ديگر دانشجويان بازداشت شده طي هفته‌هاي اخير آزاد شده‌اند و بر اساس اطلاعاتي كه به ما داده‌اند در حال حاضر اساتيد هيچ‌يك از دانشگاه‌ها در زندان نيستند.
انکار بازداشت استادان دانشگاه در حالی صورت می گیرد که برخی از مشهورترین بازداشت شدگان از جمله دکتر عبدالله رمضان زاده و دکتر محسن میردامادی از اساتید علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هستند.و هنوز از آزادی 5 استاد دانشگاه در قزوین،و همچنین آزادی دکتر علی کرمانشاه استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف که پیشتر بازداشت شده بودند خبر رسمی انتشار نیافته است.
دکتر صادق زیبا کلام استادعلوم سیاسی دانشگاه تهران چندی پیش در نامه ای به رییس قوه قضائیه خواستار آزادی، دکتر عبدالله رمضان‌زاده و دکتر محسن میردامادی دو تن دیگر از اساتید دانشگاه تهران شد.
زیبا کلام در این نامه به هاشمی شاهرودی نوشته است «در دانشکده ای که رسالت آن آموزش و تربیت ارکان قضائی و حقوقی کشور است، چگونه می‌توان بازداشت اساتید آن را برای دانشجویانش تبیین نمود؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر