سخنگوی قوه قضائیه بعد از 2 ماه سکوت؛بازداشت 4000 نفر در هفته اول اعتراضات

شبکه جنبش راه سبز(جرس):سخنگوی قوه قضائیه پس ازدو ماه سکوت در قبال کودتای انتخاباتی صبح سه شنبه شمار بازداشت شدگان در هفته اول اعتراض به کودتای انتخاباتی را 4 هزار نفر اعلام کرد.
علیرضا جمشیدی در عین حال ادعا کرد که از میان 4000 نفر بازداشتی نزدیک به 3700 نفر در همان هفته اول اعتراضات آزاد شده اند.
پیشتر فرمانده نیروی انتظامی تعداد بازداشت شدگان را 1034 نفر اعلام کرده بود و فرمانده سپاه ویژه تهران بزرگ نیز از بازداشت یک هزار نفر تا 30 خرداد خبر داده بود.
سخنگوی قوه قضائیه به عنوان مرجع رسمی این قوه از زمان آغاز کودتای انتخاباتی تاکنون همه نشست های خبری خود را لغو و از ارائه هر گونه اظهار نظری در این مورد خودداری کرده بود.
بر خلاف سکوت علیرضا جمشیدی و همچنین رئیس قوه قضائیه که کمتر از یک هفته دیگر به پایان ریاست 10 ساله اش بر قوه قضائیه باقی است،بخش هایی از قوه قضائیه که در گذشته نیز سوابق همکاری تنگاتنگ با نهادهای نظامی و امنیتی بر علیه اصلاح طلبان را دارند و از جمله سعید مرتضوی دادستان تهران و همکارانش که با صدور احکام فله ای بازداشت مردم،روزنامه نگاران و چهره های شاخص اصلاح طلب، فعالان سیاسی و اجتماعی همکاری نزدیکی با کودتاگران برای سرکوب جنبش سبز داشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر