فرهنگنامه سبز( 23) قوه قضائیه

قوه قضائیه( Ghovveh Ghazaeiyeh ): یک نوع قوه. یکی از قوای سه گانه. محلی که قرار بود در آن عدالت اجرا شود. یک باشگاه برای کم کردن وزن از طریق رژیم سخت. محلی که مردم ایستاده به آن وارد شده و خوابیده از آن خارج می شوند. رئیس قوه قضائیه: یکی از کارکنان قاضی مرتضوی. هاشمی شاهرودی: یک آقایی که هر شش ماه یک بار عدالت را به مدت 24 ساعت اجرا می کند و تا شش ماه بعد کارکنانش عدالت را نقض می کنند. رئیس این قوه هر پنج سال تغییر می کند و هیچ اتفاقی نمی افتد. کاربرد در جمله: " مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضائیه برگزار نخواهد شد."

وسایل لازم: ترازو. چکش. دستبند. پابند. چشم بند. دیوار. قفل. هواخوری. بازجو. زندانبان. سلول انفرادی برای درک حقایق. سلول غیرانفرادی برای کم شدن فشار درک حقیقت. وثیقه برای به یاد ماندن حقیقت. تعدادی قاضی. تعدادی پوشه برای بایگانی کردن حقایق. تعدادی عضو هیات منصفه برای کمک کردن به قاضی در مواقعی که تعداد قضات برای حمله به متهم کم است. تعدادی وکیل که وکالت سایر وکلای دستگیر شده را بعهده دارند.

کرونولوژی قضایی
قوه عزائیه( 1358 تا 1363): تبدیل متهم به جسد و در نتیجه عزاداری، تبدیل زندانی به تواب و در نتیجه گریه و زاری، تبدیل موجود به معدوم با کتک و خفت و خواری.
قوه قضائیه( 1363 تا 1367): تبدیل کفار به مسلمین با چکش، تبدیل عناصر سنگین سیاسی به عناصر سبک اجتماعی با ترازو، تبدیل متهم حساس به محکوم بی حس با انفرادی.
قوه کذائیه( 1367): تبدیل زندانی به جسد.
قوه جزائیه( 1367 تا 1378): تبدیل متهم به پول وثیقه، تبدیل ملت به متهم، تبدیل خوش تیپ به متهم
قوه فضائیه( 1378 تا 1379): ارائه طرح های شهروندی فضایی، تبدیل قاضی مرتضوی به رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه به منتقد نیمه وقت.
قوه غذائیه( 1379 تا 1388): تبدیل چاق به لاغر با حفظ رژیم، تبدیل چپ به راست، تبدیل ایستاده به نشسته با استفاده از رژیم.

قوه قضائیه در نظام های سیاسی
دموکراسی هندی: متهم می کند، محاکمه می کند، رشوه می گیرد، آزاد می کند.
دموکراسی غربی: متهم می کند، محاکمه می کند، مجازات می کند.
دموکراسی پاکستانی: متهم را محاکمه می کند، کودتا می شود، متهم رئیس جمهور می شود.
فاشیسم استالینی: دستگیر و بازجویی و اعدام می کند، بعدا به خانواده اش تفهیم اتهام می کنند.
عراق صدام حسین: اعدام می کنند، بعدا خانواده اعدام شده را محاکمه و زندانی می کنند.
دموکراسی کوبایی: متهم یک شب قبل از دستگیری متوجه می شود و خودکشی می کند.
دموکراسی ایرانی: دستگیر می کنند، مجازات می کنند، در حین مجازات فرد دستگیر شده به جرائمش اعتراف کرده و خودش خودش را متهم می کند.
سید ابراهیم نبوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر