خبر ایلنا درباره نهضت فراگیر «راه سبز امید» (رسا)

خبرگزاری ایلنا نوشت: نهضت فراگیر”راه سبز امید“ که روز گذشته از سوی نخست وزیر دوران امام، به‌طوررسمی‌به عنوان تشکیلاتی که وی خواهان تاسیس آن شده است‏، تلویحا اعلام موجودیت کردواحتمالا تا پیش از ماه مبارک رمضان بیانیه آغاز بکار خود را منتشر می کند. موسوی در این بیانیه دیدگاهش‌را نسبت به تشکیل نهضت فراگیر”راه سبز امید” اعلام‌خواهدکرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم در جلسه عصر روز گذشته با مشاوران خود‏، در مورد چگونگی تدوین این بیانیه بحث و تبادل نظر کرد. در این جلسه‌ دو راهکار برای تشکیل جبهه‌های سیاسی موردبحث‌و بررسی قرار گرفت؛ نخست تشکیل چنین تشکل‌هایی بر مبنای وضعیت موجود جوامع که به‌عنوان جنبش‌های اجتماعی، مشخصات آنها و شعارهایش ممکن می‌شود و جبهه سیاسی به سامان‌دهی و سازمان‌دهی آن می‌پردازد. دومین نوع از چنین تشکل‌هایی‌باتدوین اهداف، راهکارها‏، اساسنامه و مرامنامه شکل‌می‌گیرندو سپس به عضوگیری می‌پردازند.

اما مهندس موسوی آنچنان‌که در دیدارش با اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی گفته بود، خواستار تشکیل نهضتی فراگیر برای اجرای بدون تنازل قانون اساسی است که شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه را شامل شود. از این رو تشکیل نهضت فراگیر”راه سبز امید” بر اساس مدل اول یعنی سامان‌دهی جنبش اجتماعی بوجود آمده در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم‏، شکل خواهد گرفت.

آن‌گونه که از دست‌اندرکاران تشکیل این نهضت شنیده شده است، این تشکیلات، ساختاری کمپینی دارد و متشکل از هسته‌های حزبی‏، NGOها و شبکه‌های اجتماعی است. البته برخی فعالان سیاسی معتقدند که شروع به‌کار نهضت فراگیر “راه سبز امید” در مقطع فعلی چندان مناسب نیست و با توجه به محدودیت‌های سیاسی موجود برای فعالیت احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب که اغلب اعضای آنها بنا بر اتهاماتی در بند به سر می‌برند، بهتر است به زمان دیگری موکول شود.

همچنین فعالان تشکیل نهضت فراگیر”راه سبز امید” پیشنهاد داده‌اند تا نام این نهضت به شکل مخفف “رسا” نامیده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر