خون زنان فرانسوي از بازداشتي هاي ايراني رنگين تر نيست

شبکه جنبش راه سبز (جرس): تا كنون 3 جلسه از دادگاه متهمان ناآرامي هاي اخير در كشور برگزار شده است و جلسه روز چهارشنبه اين دادگاه هم بنا به دلايلي به تعويق افتاده است .


به گزارش سايت عصر ايران در هفته جاري دو تن از متهمان اين پرونده به نامهاي « نازك افشار » كارمند سفارت فرانسه و « كلوتيد ريس » استاد فرانسوي دانشگاه اصفهان با قرار وثيقه از زندان آزاد شدند.


حال با توجه به اينكه بنا به اعلام مقامات دادگاه بيشتر متهمان اين پرونده تفهيم اتهام شده اند و نيز كيفر خواست دادستان درباره متهمان تقريبا به طور كامل به اطلاع افكار عمومي رسيده است مسئولان قضايي كشور فكري هم به حال متهمان ايراني اين پرونده بكنند و آنها را نيز همانند دو متهم مرتبط با دولت فرانسه با قرارهاي وثيقه يا كفالت از زندان آزاد كنند .


بديهي است كه روند دادرسي مي تواند با حضور اين متهمان در كنار خانواده هايشان هم پيگيري شود (همان طور كه در ارتباط با اين دو زن آزاد شده ميسر است ) . به هر حال بسياري از متهمان با قرارهاي بازداشت 60 روزه دستگير شده اند و در اين مدت بازجويي هاي آنها قاعدتا مي بايست تمام شده باشد.
در آستانه ماه رمضان كه ماه رحمت خداست چه خوب است كه ساير متهمان وقايع اخير نيز تا زمان دادگاه و صدور حكم قطعي با قرار موقت آزاد شده و در كنار خانواده هاي نگران خود باشند و بدين سان نشان داده شود كه براي دستگاه قضايي ايران تنها عدالت و حقيقت حكم فرماست و شهروند يا تبعه خارجي بودن و فشار يك دولت خارجي در تصميمات دستگاه قضا موثر نيست .


قطعا همان اتهاماتي كه متوجه شهروند فرانسوي متهم پرونده بوده است بر ديگر متهمان ايراني نيز ساري و جاري است و كم و بيش اتهام دستگير شدگان از يك جنس است . بنابراين يك بام و دو هوا در آزادي شهروند فرانسوي و ادامه حبس شهروندان ايراني مي تواند به نوعي برتر دانستن خارجي هابر هموطنان ايراني و رسميت دادن به اين تبعيض قلمداد شود و اين گمانه را به وجود آورد كه چون آن دو زن بازداشتي از سوي دولت فرانسه حمايت مي شدند به قيد وثيقه آزاد شدند ولي از آنجايي كه كسي هواي ايراني ها را ندارد بايد آنان همچنان در بازداشت بمانند حتي اگر اينها افرادي باشند كه در كارنامه شان خدمت به نظام و انقلاب را هم دارند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر