حمایت قاطع جبهه اصلاحات از کروبی

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه ای از مواضع اخیر مهدی کروبی حمایت کرد.



به گزارش موج سبز آزادی به نقل از روزنامه حیات نو، در این بیانیه آمده است: پس از انتشار نامه مهم و دردمندانه حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين کروبى درباره گرايش‌هاى دريافتى از فجايع ضدانسانى زندان کهريزک يا ديگر بازداشتگاه‌هاى احتمالى و درخواست رسيدگى دقيق و عاجلانه به آن، ايشان از سوى محافل سياسي، مطبوعات و رسانه‌هاى وابسته آماج حملات گسترده و سازمان‌يافته‌اى قرار گرفتند. اين واکنش گسترده و شتابزده که با هتاکى‌ها و جسارت‌هاى کم‌نظيرى همراه است به روشنى از خشم و عصبانيت توام با ترس و وحشت اقتدارگرايان از درخواست شجاعانه مذکور حکايت دارد. دردمندى و ديندارى حقيقى اقتضا مى‌کرد به جاى نفى و انکار شتابزده و ابراز خشم و عصبانيت‌هاى بى‌مورد، هشدار دردمندانه و دلسوزانه آقاى کروبى با وسواس و حساسيت پيگيرى شود.

در ادامه بیانیه آمده است: شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات ضمن تائيد درخواست مسئولانه و دردمندانه جناب آقاى کروبى براى رسيدگى به اين مسائل و تحسين ايستادگى ايشان در برابر حملات و تهاجمات ناجوانمردانه، هشدار مى‌دهيم تعرض عليه چهره‌هاى برجسته و شاخص انقلاب و نظام همچون خاتمي، موسوي، کروبى و هاشمى مى‌تواند عواقب نگران‌کننده و خطيرى براى نظام و انقلاب در پى داشته باشد.

جبهه اصلاحات همچنین تصریح کرده است: ما معتقديم آنان که نگران افشاى چنين موضوعاتى هستند بيش از همه بايد از امکان و احتمال وقوع اين رخدادهاى ضدانسانى نگران باشند و تلاش‌هاى مضاعفى را براى انسداد مجارى و راهکارهاى وقوع و تکرار آن فجايع داشته باشند. اينک نيز پيشنهاد موکد ما اين است که به جاى رد و انکار شتابزده که نتيجه‌اى جز تشديد بى‌اعتمادى‌ها و تجرى عوامل نخواهد داشت، با تشکيل کميته‌اى حقيقت‌ياب مرکب از چهره‌هاى وجيه و قابل اعتماد که دردمندى و نگرش منصفانه آنها در قبال اينگونه رخدادها براى مردم اثبات شده باشد و با رعايت همه جوانب اخلاقى و ملاحظات خاص مربوط به تامين امنيت خاطر و حفظ آبروى آسيب‌ديدگان احتمالي، موضوع را دقيقا بررسى و به نحوى اقناع‌کننده به مردم گزارش دهند.

ما اميدواريم نتيجه اين بررسى دقيق و منصفانه، عمق فجايع را کمتر از تصورات موجود نشان دهد، ولى به هر حال اطمينان داريم رسيدگى دقيق و برخورد قاطع با عوامل اصلى و آخرين تخلفات احتمالي، راهکار مناسب اعتمادآفرينى و حفظ نظام و انقلاب از آسيب‌هاى بيشتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر