آغاز موج آفرینی‌های سبز ماه مبارک رمضان، با موج‌آفرینی شانزدهم

شهدای جنبش سبز، نماد مظلومیت، زنده بودن و ماندگاری این نهضت مردمی هستند. یاد آنها، امید ما را پررنگ می‌کند و نام آنها شعله‌ای در جان همه حق‌طلبان امروز ایران می‌افکند که در راه مبارزه با استبداد و خودکامگی، هیچ‌گاه ناامید نشوند. ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای احیای یاد و نام این شهداست. از آغاز این ماه، قصد داریم هر روز را به نام حداقل یک شهید نامگذاری کنیم و برای رسیدن به این هدف، نیازمند کمک همه دوستان و علاقه‌مندان هستیم.


ماه مبارک رمضان در پیش است؛ ماهی که شاید اهمیت مفهوم عدالت و قربانی شدن در راه احیای آن، نزد شیعیان بیش از هر وقت و زمان دیگری آشکار می‌شود. قرار است این ماه مبارک را با حضور و همراهی شما سبزتر از هر ماه رمضان دیگری کنیم. قرار است در دعاها و مناجات‌هایمان در این ماه، دو چیز را مدنظر قرار دهیم: اول: استخلاص اسرای دربند، دوم: تلاش برای زنده نگاه داشتن فریاد عدالت‌خواهی جنبش سبز در ماهی که متعلق به علی‌(ع)، مولای عدل و انصاف است؛ وجود مقدسی که کناره‌گیری از حکومت را بر دروغ و ظلم ترجیح داد. شگفت آنکه این روزها به نام عدالت علوی‌ که مدت زیادی است به ستم اموی بدل شده، مظلومان را به بند می‌کشند، شکنجه می‌کنند و به شهادت می‌رسانند.

برای این ماه، موج‌آفرینی‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که از طریق همین پایگاه با شما در میان خواهیم گذاشت. همه این حرکت‌های اعتقادی و در عین حال اعتراضی، بی‌شک تنها با همراهی و هم‌قدمی شما ممکن خواهد بود. طرح‌ها و ایده‌های زیادی برای موج آفرینان سبز در ماه مبارک در نظر داشتیم. اما با توجه به لزوم رعایت حال روزه‌داران عزیز، از میان دهها طرح پیشنهادی شما برای ماه میهمانی سبز خدا، ایده‌هایی را که به نظر اجرایی‌تر و آسان‌تر می‌رسید، انتخاب کرده‌ایم که به تدریج با شما در میان می‌گذاریم.

اولین موردی که خارج از نوبت و زودتر از بقیه مطرح می‌کنیم، شانزدهمین موج آفرینی سبز با عنوان «سی روز، سی شهید» است. در این طرح، قصد داریم هر روز ماه مبارک رمضان را به نام یکی (و اگر شد شاید دو نفر) از شهدای جنبش سبز نامگذاری کنیم. در یافتن اسامی شهدایی که هویت آنها مورد تایید قرار گرفته، و نیز گردآوری عکس و مشخصات تایید شده‌ی آنها، نیاز به کمک شما داریم.

انتشار اسم و عکس شهید و دعوت از وبلاگ‌ها و وب‌نگارها و افراد مطلع و دوستان شهید برای نوشتن درباره‌ی او و به یاد او، از جمله کارهایی است که در هر روز و برای هر شهید می‌توان انجام داد؛ یا می‌توان در صورت امکان در هر روز با خانواده‌ی شهید آن روز دیدار کرد و یا کارهای دیگری که شما پیشنهاد می‌دهید. اجرای جزئیات این طرح، بسته به پیشنهاد و همکاری شماست.

منتظر موج آفرینی‌های سبز بعدی هم باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر