دادگاه نمایشی: محاکمه مهران دست طلا به اتهام عضویت در ستاد موسوی!

شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که از ورود خبرنگاران رسانه های مستقل به دادگاه نمایشی سوم نیز چون دو جلسه قبلی ممانعت به عمل آمد تنها چند خبرگزاری رسمی با صحنه گردانی خبرگزاری فارس وابسته سپاه پاسداران در حال انتشار جزئیاتی از اتهامات وارده به برخی از بازداشت شدگان هستند.
اولین کسی که به اتهاماتش رسیدگی شد شخصی به نام حسین اعزامی است که خبرگزاری فارس از وی به عنوان«مهران دست طلا» نامبرد.
به ادعای کیفر خواست وی متهم به «اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي، فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق شركت در تجمعات غيرقانوني و ايراد شعارهايي عليه مسئولين و نظام جمهوري اسلامي، ايجاد شبهه جعل و تقلب در انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و مراجع رسمي كشور، اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب و حركات غيرمتعارف و ايجاد ترس و وحشت در جامعه، مشاركت در تخريب و احتراق اموال دولتي، عمومي و خصوصي» شد.
معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت كه حسين اعزامي 24 خردادماه در فلكه اول تهرانپارس از سوي رابطين قضايي و مامورين امنيتي شناسايي و سپس دستگير شد. وی مدعی شد که«گزارش مامورين و ضابطين انتظامي و امنيتي، شناسايي و دستگيري متهم به عنوان عوامل اصلي اغتشاشات در ضمن ارتكاب جرم توسط مامورين، اقرار صريح متهم به اخذ دستور براي ايجاد بلوا و آشوب در تهران به طور هدايت شده از سوي احدي از كانديداهاي رياست جمهوري، اقرار صريح متهم به ايجاد هماهنگي در جهت ايجاد تجمعات غيرقانوني و انتقال شعارها به آنان و جمع نمودن مردم در فلكه اول تهرانپارس،‌ اقرار متهم به اخذ دستور از شخصي به نام مهران جهت برهم زدن نظم عمومي و هركاري كه ايجاد جو مي‌كند و ساير قرائن و امارات موجود و ساير اظهارات متهم از جمله دلايل اتهامات وارده به حسين اعزامي است.
وي «با توجه به اتهامات وارده به وي همچون همسويي با رسانه‌هاي بيگانه در راستاي اخلال در نظم عمومي محاكمه و اشد مجازات متهم را درخواست كرد.»
حسین اعزامی در دفاع از خود گفت«تخريب اموال عمومي را همچنان كه در بازجويي‌هايم نيز گفتم قبول ندارم» و « اتهام فعاليت و تبليغات عليه نظام را رد كرد و گفت که من هيچ تبليغي عليه نظام نكرده‌ام تنها فعاليت من در ستاد آقاي موسوي در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه قبل از انتخابات بوده است.»
وي همچنين با رد اتهام تشويش اذهان عمومي گفت« در بازجويي‌هايم اعلام كرده‌ام كه در ستاد موسوي بوده‌ام و در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه قبل از انتخابات از سوي ستاد وي پخش پوستر مي‌كردم.»
حسين اعزامي با اشاره به بازداشت خود در فلكه تهرانپارس از سوي مامورين گفت«من اشتباه كردم كه در ستاد موسوي بودم و آنرا نيز قبول دارم.»
رئيس دادگاه نمایشی از وي درباره متن بازجويي‌هايش در آن در ازاي گرفتن مبلغ 700 الي 800 هزار تومان شعار عليه نظام و مسئولين را قبول كرده است اشاره كرد اما این متهم در پاسخ گفت«اين‌ها ساخته ذهن من بوده است تا بتوانم خود را تبرئه كنم.»
رئيس دادگاه در ادامه به اعترافات حسين اعزامي مبني بر اينكه براي ايجاد درگيري و تخريب اموال عمومي در ميدان آزادي و نيز دانشگاه اميركبير مبالغي از سوي فردي به وي پيشنهاد شده است، اشاره كرد كه اين متهم در پاسخ گفت: زماني كه در ستاد موسوي بوده‌ام در آنجا گفته‌اند كه در انتخابات تقلب خواهد شد.
وي با بيان اينكه پس از اين اظهارات دلايل تقلب در انتخابات را از ستاد موسوي جويا شدم گفت:«آنها در جواب به من گفتند كه يا راي‌ها جابجا مي‌شود و يا در شمارش آن كم و كسري‌هايي را ايجاد مي‌كنند.در ستاد موسوي به من گفتند كه در اين ستاد مي‌توانيد هر كاري را انجام دهيد از جمله تخريب اموال عمومي و يا جمع كردن مردم در خيابان‌ها؛ من اين كارها را انجام ندادم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر