آیت الله بیات زنجانی : هرچه زودتر کسانی که خون عزیزان این ملت را ریخته اند محاکمه شوند

شبکه جنبش راه سبز (جرس) : آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید شیعه گفت«حوادث بعد از انتخابات در خور اين مردم بزرگوار نبوده است و بايد از توهين‌هايى که به ملت عزيز ايران شد عذرخواهى شود و هر چه زودتر کسانى که آگاهانه يا ناآگاهانه خون عزیزان اين سرزمين را ريخته‌اند، محاکمه شوند.»



آیت الله بیات زنجانی که غروب پنجشنبه بیست و نهم مردادماه برای حضور درمراسم دعاى کميل ‌در دارالزهراى تهران حاضر شده بود با اشاره به برخى روايات و لزوم بازخوانى مفاهيم اصيل دينى خطاب به حاضران گفت« سنت الهی این است که اگر کسى به ناحق ادعا کند که نائب امام عصر (عج) است، خداوند او را مفتضح می گرداند. همين‌طور است کسى که ادعاى اجتهاد در دين کند وليکن مجتهد نباشد، چراکه او مرتکب دو گناه شده يکى اينکه دروغ گفته و جایگاهش این نبوده و ديگرى آنکه با مفاهيم دينى بازى کرده است.»



این مرجع تقلید شیعه تصريح کرد« اگر کسی با مفاهیم دینی بازی کند، محجوب به حجابهائی خواهد شد که بدترین آنها يکى حجاب دين است و ديگرى حجاب علم و حجاب دين به مراتب خطرناک‌تر از حجاب علم است. یک عالم و دانشمند چه به عنوان یک شخصیت علمی و چه به عنوان یک عالم دینی بايد مراقب حجاب و پرده‌هايى که در مقابلش قرار مى‌گيرد، باشد تا بتواند عالم را آنگونه که هست ببیند.»



آیت الله بیات زنجانی با اشاره به رواج فرهنگ تظاهر، دروغ و تهمت در جامعه اسلامى آن را از آفات بزرگ جامعه برشمردند و تاکيد کرد مگر نه آنکه حرمت انسان بالاتر از حرمت خانه کعبه است؟ پس چطور است که ما به خود اجازه هتک حرمت انسان‌هاى شريف جامعه را مى‌دهيم. اين بلاها و مصيبت‌هايى که بر سرمان مى‌آيد در اثر رواج همين بى‌اخلاقى‌ها و هتک حرمت هاست. در کشوری که ادعای امام زمانی بودن دارد، چرا اجازه مى‌دهيم که به راحتى آبروى انسان‌ها و افراد جامعه ريخته شود؟



وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات، با اشاره به نام برخی زندانیان و سوابق بعضی از آنان افزودند : حوادث بعد از انتخابات در خور اين مردم بزرگوار نبوده است و بايد از توهين‌هايى که به ملت عزيز ايران شد عذرخواهى شود و هر چه زودتر کسانى که آگاهانه يا ناآگاهانه خون عزیزان اين سرزمين را ريخته‌اند، محاکمه شوند. من در پاسخ برخی سئوالات هم اشاره داشته ام که اگر کسی مستقیماً و مباشرتاً در این قتل ها دست داشته باشد، باید قصاص شود مگر اینکه خانواده های داغ دیده رضایت دهند، که در اینصورت فرد خاطی باید از اموال خودش دیه مرحومین را پرداخت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر