اعتراض ملي به وضعيت شرم آور رفتار با زندانيان سياسي

شيخ اصلاحات در نامه‌اي كه براي رئيس مجلس خبرگان نوشت، پرده از ماجراهاي سياهي در بازداشتگاهها به خصوص بازداشتگاه مخوف كهريزك برداشت، او با اشاره به اينكه اطلاعاتش در اين زمينه را از طريق افرادی "دارای پست‌های حساس در كشور" ... و" نیروهای نام و نشان داری كه تعدادی از آنها نیز از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند،" كسب كرده است، مي‌نويسد:" این افراد اظهار داشته‌اند، اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است كه چنانچه حتی اگر یك مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی كه تاریخ درخشان و سپید روحانیت تشیع را تبدیل به ماجرای سیاه و ننگین می‌كند كه روی بسیاری از حكومت‌های دیكتاتور از جمله رژیم ستمشاهی را سفید خواهد كرد"..»
امير فرهمند:

شبكه جنبش راه سبز (جرس) :در تازه ترين موج حمايتها از مواضع و افشاگري هاي مهدي كروبي ، حزب كارگزاران سازندگي با صدور بيانيه‌اي حمايت خود را از شيخ اصلاحات اعلام كرد، اين تشكل اصلاح طلب ضمن اعلام حمایت از مواضع كروبی، تصریح کرد:«برخورد دلسوزانه توأم با شهامت وشجاعت جناب آقای كروبی، برای ریشه كن كردن پاره ای از مفاسد موجود در بخش هائی از سیستم امنیتی و قضائی كشور نه تنها مورد توجه و استقبال قرار نمی‌گیرد بلكه ایشان مورد تهاجم و تهدیدهای مكرر افراد و نهادهای مختلف به نام دفاع از نظام قرار می‌گیرند. این رفتارها نشان از ادامه نابخردی در مقابله با واقعیت های جامعه است."
اين براي چندمين بار است كه در روزهاي اخير احزاب و گروههاي اصلاح طلب و مستقل از شيخ شجاع اصلاحات حمايت مي كنند، پيش از اين مجمع روحانيون مبارز كه شماري ازبلند پايه ترين روحانيون اصلاح طلب همچون محمد خاتمي، موسوي خوئيني ها، اسدالله بیات، علی اکبر محتشمی پور، عبدالواحد موسوی لاری و محمدعلی ابطحی را در خود جاي داده است در واكنش به حملات هماهنگ ائمه جمعه كشور به انتقادات كروبي خصوصا در نماز جمعه شهرهاي تهران، قم و مشهد به دفاع از كروبي برخاستند و حملات جناح اقتدار گرا را "وقيح و جنايت" توصيف كردند.
در بخشي از بيانيه هفتم مجمع روحانيون مبارز آمده بود كه "اخیرا هیاهو درباره چهره برجسته انقلاب و کشور و شخصیت مورد اعتماد و احترام حضرت امام، حضرت حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای کروبی، دل همه علاقه مندان به امام و سرنوشت کشور را به درد آورده است"

كودتا چيان دست پاچه شده اند
میرحسین موسوی به عنوان يكي از رهبران اصلي جنبش سبز با نگارش نامه ای خطاب به مهدی کروبی ديگر رهبراين جنبش نسبت به اهانت های صورت گرفته به وی در روزهای اخیر به شدت انتقاد کرده و با تاكيد بر اينكه " نامه شما {كروبي} رسانه غيرملي و روزنامه‌هاي كودتاچيان را دستپاچه كرده است "، نوشت:"نامه شما در مورد رفتارهاي زشتي كه در برخي بازداشتگاه‌ها با زندانيان صورت گرفته است ،رسانه غيرملي و روزنامه‌هاي كودتاچيان را دستپاچه كرده است. اين همه دستپاچگي خبر از چه چيز مي‌دهد؟ خبر از خبرهاي وحشتناكي كه ما هنوز اطلاعي از آنها نداريم. خبر از آن كه دروغ چون چركي مسموم روز به روز دامنه خود را گسترش مي‌دهد و به بهانه دفاع از «اصل نظام» غافلان را به حمايت از خود فرامي‌خواند و كسي نمي‌گويد كه «اصل نظام» مردمند.
آب در لانه عنكبوت
جبهه مشاركت نيز كه بسياري از اعضاي آن هم اكنون در زندان به سر مي برند نيز به موج حملاتي كه كروبي را نشانه رفته بود، واكنش نشان داد و در بيانيه خود از جمله "بركات حوادث پس از كودتا را بازشناسي حد و قدر شخصيت ها و گروه ها و رخ نمايي دوباره و بارز چهره هاي شجاع و اصيل و دلسوزي دانست كه در برابر كژي ها سكوت پيشه نمي كنند".
جبهه مشاركت در اين بيانيه با "محكوم كردن هتاكي ها و حدناشناسي هاي صورت گرفته عليه كروبي و توقيف روزنامه اعتماد ملي و اعلام حمايت همه جانبه خود از شيخ اصلاحات در برابر اين حملات" تاكيد كرد: در روزهاي اخير اين هجمه ها با توجه به رشادت و صراحتي كه آقاي كروبي در دفاع از حقوق و كرامت ملت از خود نشان داده اند و در نتيجه آن آب به لانه عنكبوتي اقتدارگرايان ريخته شده، حجم حملات به اين ياور ديرين امام و انقلاب شكل مضاعفي يافته و حدناشناسان، تهديد به حد و تعزير و اتهام زني هاي مختلف به ايشان را در پيش گرفته اند.
هشدار جوانان
سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) و اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) به عنوان ريشه دارترين و پيشروترين تشكل دانشجويي كه برخي از چهره هاي شناخته شده آنها چون احمد زيدآبادي وعبدالله مومني دربند هستند هم در بيانيه‌اي مشترك در اردوگاه كروبي ايستادند و اعلام كردند :" حمايت از اين بزرگوار تنها محدود به دوره تبليغات انتخابات رياست جمهوري و ايام پيروزي و کاميابي نبوده و قطعا در روزهاي سخت و دشواري که اقتدارگرايان نه تنها آراء ملت را به يغما برده، بلکه امنيت، جان و آبروي آنان را نيز در راه غصب حکومت و امحاي جمهوريت نظام ناديده انگاشته‌اند، در کنار اين سياستمدار شجاع و حق‌طلب و نيز ساير راهبران جنبش اصلاحي مردم ايران خواهيم ماند."

آتشي كه همگان را مي سوزاند
آيت الله بيات زنجاني از روحانيون شناخته شده اصلاح طلب نيز در پيامي نوشت:" آرزو دارم که چنین وقایعی رخ نداده باشد و سخنان برادرمان جناب آقای کروبی هیچگاه مصداق واقعی پیدا نکند؛ اما ایشان عالمی است مورد وثوق امام امّت، که شرایط و حدود طرح اینگونه مطالب و تأکید بر آن را می‌داند و پافشاری او بر وقوع وقایع مذکور و اصرار وی بر وجود ادلّه کافی را نمی‌توان و نباید نادیده گرفت و با جنجال و هیاهو و در گاهی اوقات با حذف صورت مساله، به آن جواب داد. اتفاقاً اگر چنین زخمهایی بر پیکره جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، باید آنقدر خارانده و جراحی شود تا تمام عفونت آن خارج شده و اثری از آن در این پیکره باقی نماند. این امر هم میسّر نیست، جز با پی‌گیری شجاعانه، محرم دانستن مردم و برخود قضایی قاطع.
او در ادامه پيامش تاكيد كرد: اگر این روند ادامه پیدا کند و جلوی تندروی‌های کنونی گرفته نشود، آتش آن لاجرم خرمن خودی و غیرخودی را خواهد سوزاند
اذان نيمه شب
هادي بيات فرزند اين آيت الله اصلاح طلب نيز در وبلاگ شخصي خود به يكي از داستان هاي شهید مطهری، در داستان راستان اشاره مي كند، كه در زمان معتصم عباسی، برخی سرداران نظامی به ناموس مردم دست درازي مي كردند ، نیمه شبی مسلمانی می‏بیند که یکی از این سرداران دست زنی را گرفته و به زور با خود می‏برد.
مرد مسلمان چون می‏بیند کاری از دستش بر نمی‏آید بر بام خانه‏ای می‏رود و با صدای بلند اذان می‏گوید. با صدای الله‏اکبر او در نیمه شب، مردم به کوچه و خیابان می‏ریزند که چه شده است و او با فریاد ماوقع را می‏گوید. مردم نیز یورش می‏برند و زن بیچاره را از دست آن سردار خارج می‏کنند. او با ذكر اين داستان مي نويسد: چه قدر این مسلمان شبیه شیخ مهدی کروبی خودمان است که اذان نیمه شبش خواب‏ها را آشفته است. دین‏فروشان او را به ناسزا گرفته‏اند، که چرا خواب خوش‏مان را برآشفتی. مردمان، این بار بیدارند. چون این جا بغداد نیست و ایران است و بسیاری از مردم نیز از خواب برخاسته‏‏اند. این بار شاید بشود برای این تعدی‏ها کاری کرد.


حمايت قاطع
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نيز كه متشكل از 21 تشكل اصلاح‌طلب است با صدور بیانیه ای از نامه مهدی کروبی "درباره گزارش‌هاى دريافتى از فجايع ضدانسانى زندان کهريزک يا ديگر بازداشتگاه‌هاى احتمالى و درخواست رسيدگى دقيق و عاجلانه به آن" حمايت و با اشاره به "حملات گسترده و سازمان‌يافته"‌به او تاكيد كردند: "اين واکنش گسترده و شتابزده که با هتاکى‌ها و جسارت‌هاى کم‌نظيرى همراه است به روشنى از خشم و عصبانيت توام با ترس و وحشت اقتدارگرايان از درخواست شجاعانه مذکور حکايت دارد. دردمندى و ديندارى حقيقى اقتضا مى‌کرد به جاى نفى و انکار شتابزده و ابراز خشم و عصبانيت‌هاى بى‌مورد، هشدار دردمندانه و دلسوزانه آقاى کروبى با وسواس و حساسيت پيگيرى شود"..
در ادامه بیانیه آمده است:" شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات ضمن تائيد درخواست مسئولانه و دردمندانه جناب آقاى کروبى براى رسيدگى به اين مسائل و تحسين ايستادگى ايشان در برابر حملات و تهاجمات ناجوانمردانه، هشدار مى‌دهيم تعرض عليه چهره‌هاى برجسته و شاخص انقلاب و نظام همچون خاتمي، موسوي، کروبى و هاشمى مى‌تواند عواقب نگران‌کننده و خطيرى براى نظام و انقلاب در پى داشته باشد".

تاريخ سپيد روحانيت يا ماجراي سياه و ننگين؟
اما كروبي چه گفت؟ شيخ اصلاحات در نامه‌اي كه براي رئيس مجلس خبرگان نوشت، پرده از ماجراهاي سياهي در بازداشتگاهها به خصوص بازداشتگاه مخوف كهريزك برداشت، او با اشاره به اينكه اطلاعاتش در اين زمينه را از طريق افرادی "دارای پست‌های حساس در كشور" ... و" نیروهای نام و نشان داری كه تعدادی از آنها نیز از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند،" كسب كرده است، مي‌نويسد:" این افراد اظهار داشته‌اند، اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است كه چنانچه حتی اگر یك مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی كه تاریخ درخشان و سپید روحانیت تشیع را تبدیل به ماجرای سیاه و ننگین می‌كند كه روی بسیاری از حكومت‌های دیكتاتور از جمله رژیم ستمشاهی را سفید خواهد كرد"..»
مهدي كروبي در اين نامه آورده بود كه : "عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند كه برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند كه منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز كرده‌اند به طوری‌كه برخی دچار افسردگی و مشكلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در كنج خانه‌های خود خزیده‌اند"
او همچنين چندي بعد و پس از آنكه مورد حمله گسترده و برنامه ريزي شده ائمه جمعه قرار گرفت در گفتگويي با سايت سحام نيوز به افشاي مواردي ديگر از شكنجه و آزار بازداشت شدگان پرداخت:" افراد را در کهریزک لخت می کردند و چهار دست و پا می نشاندند و سوار بر آنها می شدند و به آنها می گفتند که صدای حیوانات را در بیاورید. آخر این مایه تاسف جمهوری اسلامی است و یا اینکه برخی را دستگر کرده و آنها را لخت کرده اند و روی هم خوابانده اند و آب بر روی آنها ریخته اند . حتی شنیده ام که هنگامی که افراد را شکنجه می کردند به آنها می گفتند با صدای بلند بگویید که مادرتان .... است."
اينها در كنار افشاي سناريوي صداو سيماي "ملي" در خصوص واقعيت ماجراي كشته شدن "ترانه موسوي" و نقش "حسين طائب" فرمانده نيروي مقاومت بسيج در اين سناريو، چكيده و عصاره سخنان مهدي كروبي است.
واقعيت آن است كه با كمرنگ شدن اعتراض هاي خياباني كه به علت شدت برخورد نيروهاي سركوبگر است، با آغاز پخش اعترافات بازداشت شدگان از سويي و برنامه هاي خاص صداوسيما و رسانه هاي كودتا از سوي ديگر موج حملات ناجوانمردانه اي متوجه اصلاح طلبان شده بود، حجب و حياي رهبران جنبش سبز در كنار علاقه آنها به حفظ نظام و عدم تمايل آنها به پرداخت هزينه از سوي مردم و نداشتن تريبنوني كه بتوانند صداي خود را به مردم برسانند موجب شد تا لهيب گستاخي و دروغ گويي و وارونه جلوه دادن حقايق هر روز ابعاد بيشتري به خود بگيرد. در اين هنگامه صراحت و شجاعت مهدي كروبي به ياري مردم آمد و علاوه بر آنكه دستان جنايتكار را در پيش چشم مردم عيان كرد؛ كه موجب ضربه اي عظيم به آنها شد كه در برابر آن به دست پاچگي و لكنت زبان دچار آمدند.
آنها در بلندگوهاي خود فرياد زدند كه چنين وصله‌هايي به ما نمي چسبد و كساني كه به ما چنين تهمت‌هايي را وارد مي‌كنند مستوجب عقوبت هستند، گرچه آنها خود سر در برف كرده بودند اما گمان مي كردند ديگران هم چونان هميشه به سخنان آنها باور دارند، غافل از اينكه مردم سياه بازي هاي روزنامه كيهان ، صدا وسيما و بسياري از تريبون ها را به خوبي مي شناسند، كه اگر حق با آنها بود چرا بايد رئيس بازداشتگاه مخوف كهريزك به همراه 12 پرسنل آن اكنون در زندان باشند؟ چرا بايد به دستور عالي ترين مقام نظام تعطيل و گفته شود غير استاندارد است؟ به قول سيد محمد خاتمي "غير استاندارد يعني چه؟ يعني اينكه هواكش آن خراب بود؟ خير! جنايتها رخ داده و خونها ريخته شده است."
اگر مواردي كه كروبي گفته است به "آنها" نمي چسبد چرا هنوز مقام هاي پليس نمي‌خواهند علت اصلي بركناري ناگهاني سردار "رضا زارعي" رئيس پليس تهران، از حاميان اصلي طرح گشت ارشاد در تهران را اعلام كنند؟ و به شايعاتي كه در كوچه و خيابانها مردم مي‌گويند پايان دهند؟
چرا آقاي احمدي مقدم رئيس پليس كشور و باجناق رئيس جمهور يك ماه پس از بازداشت "سردار زارعي" در برابر اصرار خبرنگاران بازهم اصرار به دروغگويي و پنهان كاري از مردم "ولي نعمتان" خود دارند و مي‌گويند: "اگر از ما سوال مي‌كنيد از فرماندهان نيروي انتظامي نه كسي دستگير و نه كسي زنداني شده است. ‏اگر معتقد به ‏اعلا‌م نظر ديگري از سوي قوه قضاييه هستيد از خودشان سوال كنيد".
اين تنها نمونه اي ست كه مي تواند هم ادعاي "تجاوز" و سابقه آنرا نشان دهد و هم "فرافكني و دور نگاه داشتن مردم از حقايق" را از سوي مسئولين نشان دهد و اينكه ادعاي آنها هيچ پشتوانه اي ندارد.
افشاي سناريوي "ترانه موسوي" از سوي مهدي كروبي كه صداوسيما بر روي آن مانور وسيع تبليغاتي داده بود، اندك آبروي صدا و سيما را نيز بر باد داد و اين همه موجب شد تا دائم به تبرئه خود مشغول شوند و جالب آنكه هر حركتشان به ضرر خودشان تمام شد چنانچه، زماني كه شاهمرادي برادر همسر "ترانه موسوي" در روزنامه جام جم ارگان سازمان صداوسيما مقاله‌اي خطاب و عليه كروبي نوشت، آشكارا به كشته شدن "ترانه موسوي" و تفاوت آنكه در كانادا به سر مي‌برد با آنكه در گورستان آرميده پرده برداشت.
كليد پيروزي...
از زماني كه اصلاح طلبان به قدرت رسيدند هر چه از صفحات تاريخ مي‌گذشت اختلافات و شكاف آنها بيشتر مي‌شد، موسم انتخابات هم كه مي شد زمان تسويه حساب ها و جاري شدن اختلافات اصلاح طلبان در ميان همه اقشار كشور بود و رسانه هاي جناح راست كه كانديداهايشان هيچ شانسي براي پيروزي در ميدان رقابتها نداشتند، تنها در صدد شعله ور تر كردن اين اختلافات بودند. انتخابات رياست جمهوري نهم و دهم اوج اين اختلافات بود، از همين رو خوش باوران اقتدارگرا درصدد ريزش نيروها و حاميان اين دو گروه عمده بودند، و حتي اعلام نتيجه انتخابات بدين گونه يكي از شيطنت هاي آنها بود، تيري كه به سنگ خورد و وحدت سريع همه نيروهاي اصلاح طلب و رنگ باختن اختلافات، موجب شد تا وحدت، توان و خشم نيروهاي اصلاح طلب و آزاديخواه دوچندان شود. شجاعت و صراحت مهدي كروبي در كنار ايستادگي ميرحسين موسوي از يكسو و همراهي مردمي كه نمي خواستند رايشان ابزاري براي پز دادن متقلبان باشد، مثلثي را ساخت تا رشته هاي تفكر خام آنان به سرعت برق و باد به پنبه تبديل شود. ‏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر