تجمع اعتراضی خانواده ها و لیست جدیدی از دستگیر شدگان

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده ،خانواده های دستگیر شدگان قیام مردم ایران صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار اطلاع یافتن وآزادی عزیزانشان شدند.
روز دوشنبه ۱۹ مرداد ماه بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده های بازداشت شده ها در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند.عده ای از خانواده ها منتظر تایید نام عزیزشان توسط دادگاه انقلاب بودند تا مطمئن شوند عزیزشان در بین بازداشت شده هاست. اگرچه بعد از تایید دادگاه انقلاب نگرانی از وضعیت سلامتی عزیزانشان و اینکه آیا آنها را زنده تحویل می گیرند همچنان وجود دارد.عده ای نیز منتظر اعلام اسامی افرادی بودند که قرار کفالت و وثیقه برای آنها تعیین شده.

اما در بین این خانواده ها هنوز پدران و مادرانی نگران به چشم می خورند که در این مدت ۲ ماه هیچ گونه خبری از وضعیت فرزندانشان ندارند و نمی دانند آیا زنده هستند یا نه .پدری ۶۲ ساله با گریه می گفت از ۳۰ خرداد هیچ گونه اطلاعی از پسر۲۷ ساله خود ندارد و در این مدت به زندان اوین ، دادگاه انقلاب ،‌پزشکی قانونی ،‌مراجعه کرده اما هیچ گونه خبری ازپسرش بدست نیاورده و مسئولین دادگاه انقلاب و زندان اوین و قوه قضاییه در این مدت هیچ گونه رسیدگی نکرده اند. این پدر در حالیکه به شدت نگران وضعیت فرزندش بود در بین صحبت هایش خامنه ای را نفرین می کرد و دائم او را لعنت می کرد می گفت خامنه ای جنایتکار پستی است که دستور قتل آنها را صادر کرده مطمئنم پسرم را سالم و زنده تحویل نمی گیرم اما این خامنه ای اینقدر پست است که حتی اجازه تحویل جنازه ها را نمی دهد. اکثر خانوادها که صحبت این پدر ۶۲ ساله را می شنیدند همراه با او خامنه ای و احمدی نژاد را نفرین می کردند و در جنایتکار بودن خامنه ای تردیدی نداشتند.

در مقابل زندان اوین نیز حدود ۶۰ نفر از خانواده ها در گرما به انتظار تایید اسامی عزیزانشان و ملاقات با آنها ایستاده بودند.اما همانند روزهای قبل نه تنها کسی جوابگوی آنها نیست بلکه مامورین در مقابل زندان اوین آنها را تهدید می کردند که اگر بیشتر بایستند آنها نیز بازداشت می شوند. خانواده ها در مقابل آنها می ایستادند و می گفتند فرزندانمان را که گرفته اید ما را هم بگیرید شما که از گرفتن مردم ابایی ندارید.

از طرفی دیگر هر روز بر لیست اسامی دستگیر شدگان افزوده می شود ولی رژیم برای مخفی نگه داشتن و تحت فشار قرار دادن خانواده ها و شکنجه کردن زندانیان بی دفاع از انتشار آمار دستگیر شدگان و اسامی آنها خوداری می کنند. در زیر اسامی تعدادی از دستگیر شدگان اخیر جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم منتشر می گردد.

۱- محمد میرزایی ۲۶ ساله شغل ازاد چهارشنبه ۱۴ مرداد در حوالی بهارستان بازداشت و مکان نگهداری وی نامشخص
۲- احمدرضا کابلی۳۷ ساله شغل ازاد و متاهل چهارشنبه ۱۴ مرداد در خیابان سیروس بازداشت و به اوین منتقل شده
۳- سینا مولایی ۲۱ ساله دیپلم چهارشنبه ۱۴ مرداد در حوالی بهارستان بازداشت و به کلانتری ۱۶۰ منتقل و اکنون مکان نگهداری وی نامشخص
۴- فرهاد آقاجانی ۲۳ ساله دانشجوی حسابداری چهارشنبه ۱۴ مرداد جلوی درب مترو سعدی بازداشت و به اوین منتقل شده
۵- علیرضا کاشانی ۲۵ ساله دانشجوی عمران چهارشنبه ۱۴ مرداد در بهارستان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت و به کلانتری ۱۶۰ و سپس به اوین منتقل شده
۶- آرمان کیانی ۲۷ ساله چهارشنبه ۱۴ مرداد حوالی بهارستان بازداشت و به اوین منتقل شده

۷- کاظم معصومی ۳۱ ساله تکنسین آزمایشگاه دوشنبه ۱۲ مرداد در ولی عصر بازداشت و مکان نگهداری وی نامشخص
۸- هادی جمشیدی مبارکه ۲۶ ساله دوشنبه ۱۲ مرداد در ونک بازداشت و مکان نگهداری وی نامشخص
۹- بهروز جلیلوند ۲۵ ساله فوق دیپلم عمران دوشنبه ۱۲ مرداد در ولی عصر بازداشت و به اوین منتقل شده
۱۰- افشین صادقی ۲۰ ساله دانشجوی علوم اجتماعی دوشنبه ۱۲ مرداد در ونک بازداشت و مکان نگهداری وی نامشخص

۱۲- محمد حسین آذری ۲۸ ساله لیسانس حقوق پنجشنبه ۸ مرداد در هفت تیر بازداشت و به کلانتری ۱۴۸ منتقل و سپس به بند ۲۴۰ اوین منتقل شده
۱۳- امین حسینی هاشم آبادی ۲۷ ساله فوق لیسانس حسابداری پنجشنبه ۸ مرداد در تخت طاووس بازداشت و به اوین منتقل شده
۱۴- پیمان احمدی ۲۰ ساله دانشجو پنجشنبه ۸ مرداد بازداشت و به اوین منتقل شده
۱۵- حامد عباسی ۲۹ ساله لیسانس زبان پنجشنبه ۸ مرداد در وتخت طاووس بازداشت و به اوین منتقل شده
۱۶- کیوان ابراهیم زاده ۳۰ ساله لیسانس فیزیک پنجشنبه ۸ مرداد حوالی مصلی توسط نیروهای بسیج بازداشت و به اوین منتقل شده

۱۷- مهدی سالکی پور جمعه ۲۶ تیر بازداشت و به اوین منتقل شده
۱۸- امیر ناظریان ۲۲ ساله جمعه ۲۶ تیر در انقلاب بازداشت و به اوین منتقل شده
۱۹- امیر عباس زاده ۲۳ ساله لیسانس مدیریت جمعه ۲۶ خرداد در انقلاب مورد ضرب و شتم لباس شخصی ها قرار گرفته و بازداشت و به کلانتری ۱۴۸ منتقل و سپس به اوین منتقل شده

۲۰- منصور خورشیدی ۲۸ ساله فوق دیپلم برق پنجشنبه ۱۸ تیر در امیر آباد بازداشت و به اوین منتقل شده
۲۱- حسن غفاری ۲۴ ساله لیسانس جامعه شناسی پنجشنبه ۱۸ تیر بازداشت و به اوین منتقل شده
۲۲- یوسف کرمی ۲۹ ساله شغل آزاد پنجشنه ۱۸ تیر در ولی عصر بازداشت و به اوین منتقل شده

۲۳- کامران تقی پور ۲۹ ساله لیسانس کامپیوتر پنجشنبه ۱۸ تیر در امیر اباد بازداشت و به اوین منتقل شده

در پی بر ملا شدن جنایتهای هولناک ضد بشری در اردوگاه مرگ کهریزک و افشای نام مجریان این جنایت که در راس آن احمدرضا رادان و با دستورات قضائی سعید مرتضوی جنایتکار علیه بشریت به این نقاط انتقال داده می شدند و زندانیان بی دفاع در زیر شکنجه های ضد بشری به قتل می رسیدند. هر دو ارگان انتظامی و قضائی زیر نظر ولی فقیه رژیم علی خامنه ای عمل می کند .پس از افشا شدن جنایاتهای هولناک، خامنه ای شتاب زده شخصا دستور بستن آن را تحت عنوان غیر استاندارد بودن داد تا آثار جرم محو و دامنگیر آنها نشود. دستگاه تبلیغاتی رژیم از چند روز پیش از دادستان کل کشور تا ارکانهای دیگر سعی در فریب افکار عمومی دارند و قصد دارد این جنایت را در حد احمدی مقدم و زندان کهریزک حفظ کنند. در حالی که جنایتهای ضد بشری محدود به اردوگاه مرگ کهریزک نمی شود. جنایتها که بطور سیستماتیک و مستمر در بند ۲۰۹ ،۲۴۰، ۲۴۱ زیر زمین بند ۷ زندان اوین ، زیر زمین وزارت کشور، زندان گوهردشت کرج،آگاهی شاپور تهران که اعمال ضد بشری در آنجا بدون ذره ای وقفه ادامه دارد،کلانتری ۱۴۸،بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران، ستاد پیگیری وزارت اطلاعات ،زندان قزل حصار ،بند الف –ط اصفهان و صدها محل دیگر که در کشور بدون لحظه ای وقفه شکنجه و قتل ادامه دارد.برای روشن شدن حقایق، لازم است که یک هیئت تحقیق بین المللی جهت تحقیق و بررسی جنایتهای انجام شده و مشخص کردن آمرین و عاملین آن تشکیل و اعزام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر