همسر آیت‏الله قدوسی: خوشحالم قدوسی این روزها را ندید

پس از انتشار اطلاعیه خانواده آیت‏الله قدوسی در اعتراض به وضع موجود و لغو مراسم سالگرد وی به همین منظور، همسر و فرزندان آیت‏الله قدوسی و همچنین جمعی از همکاران و یاران او در دادستانی وقت، یکشنبه هفته جاری در دیدار با آیت‏الله هاشمی رفسنجانی درباره مسائل جاری کشور و به ویژه حوادث بعد از انتخابات گفت وگو کردند.



به گزارش موج سبز آزادی، همسر آیت‏الله قدوسی ضمن اعلام این خبر در گفت وگویی با "روزنامه سرمایه" گفت: "اگر شهید قدوسی و امثال او زنده بودند، قطعاً اجازه نمی‏دادند به بهانه‏هایی چون مصلحت و حفظ نظام این حوادث و جریانات را تحمل کنیم. البته خوشحال هستم که در این شرایط ایشان در بین ما نیستند چون اگر زنده بود، حتماً یا دق می کرد یا برخوردی نظیر برخورد با اصلاح طلبان با وی می‏شد. اگر ایشان زنده بودند نمی‏توانستند آزادانه حرف بزنند و مردم را از مسائلی که در جریان است آگاه کنند."

وی که در عین حال دختر آیت‏الله علامه طباطبایی است، در حالی که بغض گلویش را گرفته بود ادامه داد: "آقا می‏دانید وضعیت کشور آنچنان است که انسان می‏خواهد سرش را در چاه بکند و درد دلش را آنجا بیان کند، حرف‏هایی که حضرت امام، آیت‏الله بهشتی، آیت‏الله قدوسی، رجایی و باهنر و سایر بزرگان در اوایل انقلاب می‏زدند، با این وضعیتی که در آن هستیم جور در نمی‏آید. آن‏ها حرف‏های دیگری می‏زدند اما حالا ما چیز دیگری می‏بینیم. من واقعاً تعجب می‏کنم که بعد از گذشت 30 سال از عمر انقلاب اسلامی به جای اینکه ما هر روز شاهد گسترش ریشه این انقلاب در میان مردم و به ویژه جوانان باشیم، وضعیت دیگری می‏بینیم."

همسر آیت‏الله قدوسی که با ناراحتی سخن می‏گفت، لحظاتی تامل کرد و با صراحت بیشتری اظهار داشت: "آقا اصلاً اگر قدوسی هم زنده بود وضع مردم بهتر از این نبود. اینکه می‏بینیم از اساسش غلط است. خدا را شاهد می‏گیرم که شب و روز در این فکر هستم که پس چه باید بکنیم. ما شرمنده جوانان هستیم. آن‏ها حرف‏های امام خمینی، بهشتی، قدوسی، رجایی، باهنر و شهدا را در اوایل انقلاب می‏بینند و شرایط امروز را هم می‏بینند و برایشان سوال پیش می‏آید. نه فقط جوانان، بلکه همه مردم. شنیدیم که در بازداشتگاه‏ها چه می‏گذرد. ان‏شاءالله که دروغ است!"

دختر آیت‏الله علامه طباطبایی چشمان خود را با دستمالی که در دست دارد، پاک کرد و گفت: "ای کاش من هم مرده بودم و این روزها را نمی‏دیدم. همین است که می‏گویم خوشحالم از اینکه آیت‏الله این روزها را ندید. آنچه می‏گویند و می‏کنند با حقیقت جور درنمی‏آید. عده‏ای از جوانان آمده بودند خانه ما و حرف‏هایی می‏زدند. من واقعاً جوابی برای آن‏ها نداشتم. چه بگویم؟ دروغ بگویم؟ علت رفتن‏مان خدمت آقای رفسنجانی نیز همین مسائل بود. دیگر چه کار باید بکنیم. آدم نمی‏داند با چه کسی درددل کند. آنقدر گله و شکایت است که آدم سردرگم می‏شود. ما از ایشان خواستیم که حداقل به ما جوابی درباره مسائل کشور و حوادثی که بعد از انتخابات دیدیم و شنیدیم بدهند."

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به لغو مراسم سالگرد آیت‏الله قدوسی اشاره کرد که برای اولین بار در طول 27 سال گذشته، برگزار نشد، مراسمی که همواره پیش از این در مسجد قبای تهران برگزار می‏شد و آیت‏الله هاشمی رفسنجانی نیز در این مراسم به عنوان سخنران شرکت داشت. همسر آیت‏الله قدوسی در اینباره اظهار داشت: "در جریان مراسم سالگرد شهید آیت‏الله بهشتی که همین امسال در مسجد قبا برگزار شد، دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد. عده‏ای دستگیر شدند و با آن دختر برخوردی اسفناک کردند. اینکه مردم ظاهراً حرفی نمی‏زنند به معنای این نیست که گله و شکایتی وجود ندارد. مردم می‏فهمند. ما فکر کردیم شاید حوادث مشابهی در مراسم آیت‏الله قدوسی رخ دهد، به همین جهت خودمان این مراسم را لغو کردیم."

وی به سخنان علی یونسی (وزیر پیشین اطلاعات) در دیدار عصر یکشنبه اشاره کرد و افزود: "آقای یونسی نیز بی جهت نبود که در دیداری که با ایشان داشتیم تاکید کردند اینگونه برخوردها با روح آزادگی و پرسشگری در کشور در حال همه‏گیر شدن است و نقلاب را تهدید می‏کند. بعضی ها می‏گویند آن‏ها که با مردم اینطور کردند ضدانقلاب‏ها بودند. اگر واقعاً ضدانقلاب‏ها تا اینجا آمده‏اند که در جای حساس‏ترین نیروها و پست‏های نظام هر چه دلشان می‏خواهد با مردم می‏کنند، پس واویلا."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر