امشب هم بر پشت بام‌ها الله اکبر می‌گوییم

از تهران و برخی شهرها خبر می‌رسد که مردم معترض به کودتا قصد دارند امشب به طور گسترده‌ای در پشت بام خانه‌ها فریاد الله اکبر سر دهند. احتمال حمایت از سرکوب‌ها در خطبه‌های نمازجمعه‌ی این هفته، باعث نگرانی بسیاری از مردم شده است و تماس‌های متعددی داشته‌ایم مبنی بر اینکه به موازات آمادگی برای حضور سبز در راهپیمایی روز قدس، برنامه‌ریزی برای واکنش تند به اقدام نابخردانه‌ی احتمالی کودتاچیان در بازداشت موسوی یا کروبی نیز در شهرهای مختلف آغاز شده است.



با بازداشت آقایان الویری و بهشتی و پلمب دفاتر مربوط به پیگیری امور آسیب دیدگان از حملات دولت كودتا، شایعه امكان دستگیری موسوی و كروبی قوت گرفته است. در پی این اتفاقات، از تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ خبر می‌رسد كه مردم در پاسخ به این اقدام كودتاچیان قصد دارند از امشب تا روز قدس بار دیگر فریادهای شبانه الله اكبر و "یا حسین میر حسین" را با شدتی بیشتر از سر بگیرند.

برخی از شهروندان تهرانی در تماس با ما گفته‌اند كه با توجه به اینكه گفته شده رهبر قصد دارد نمازجمعه این هفته را بخواند، قصد دارند با از سر گرفتن تكبیر شبانه از امشب، نسبت به عواقب دستگیری احتمالی سران جنبش هشدار دهند. این در حالی است که برخی اخبار رسیده نیز حاکی از آن است که از شب گذشته تکبیرها شدت گرفته و مردم از پشت بام‌ها همدیگر را به شركت در راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کنند.

پیشنهادات متعددی در خصوص آغاز اطلاع رسانی برای اعتصاب عمومی در صورت دستگیری موسوی و كروبی نیز وجود دارد و بسیاری از سبزها اعلام کرده‌اند در اطلاع رسانی چهره به چهره برای اعتصاب را خود از امروز آغاز کرده و یا افراد متعددی را در سطح شهر دیده‌اند كه از لزوم اعتصاب در صورت دستگیری كروبی و موسوی سخن می‌گفته‌اند.

یك شاهد عینی خبر داده شهروندان تهرانی در اماکن عمومی به یكدیگر می‌گویند اگر موسوی و كروبی بازداشت شدند منتظر روز قدس نخواهیم شد و بلافاصله اعتصاب خواهیم كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر