خبرگزاری کودتا (فارس) خبر کهنه‌ی یک خبرگزاری دیگر را به روز قدس ربط داد

سیدرضا تقوی: عدم حضور هاشمی در نمازجمعه روز قدس، دروغ است

آش دروغ‌پراکنی خبرگزاری‌های دولت کودتا آنقدر شور شده که صدای دوستان آشپز را هم درآورده است. به همین خاطر است که رضا تقوی هم به تکذیب مصاحبه‌ی جعلی مندرج در خبرگزاری کودتایی فارس می‌پردازد و سپس فاش می‌شود که این خبرگزاری، یک خبر کهنه را به روز قدس ربط داده است تا انصراف هاشمی از حضور در نمازجمعه این هفته را القا کند.



به گزارش موج سبز آزادی، چند روز قبل خبرگزاری فارس با انتشار گفت‌وگویی با سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، به نقل از وی از تغییر امام جمعه روز قدس و جایگزینی سید احمد خاتمی به‌جای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبر داد و علت این امر را انصراف آیت‌الله هاشمی برای «جلوگیری از هر گونه سوء استفاده‌های سیاسی و غیر قابل قبول از جایگاه نماز جمعه» اعلام کرد. این سخنان کاملا مشابه سخنانی بود که یک‌ماه قبل به عنوان دلیل تغییر خطیب جمعه تهران از سوی رییس شورای سیاستگذاری اعلام شده بود.

به دنبال انتشار این گفت‌وگو روزنامه سرمایه روز گذشته با درج گزارشی در صفحه اول خود به نقل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت: از اقامه نماز جمعه روز قدس منصرف نشده ام.

از سوی دیگر سیداحمد خاتمی هم در گفت وگویی با خبرگزاری مهر، خبر امامت خود در نماز جمعه روز قدس تهران را تکذیب و تصریح کرد: «اینکه برخی از سایت ها از بنده به عنوان خطیب جمعه این هفته نماز جمعه تهران نام برده اند درست نیست. چرا که این امر توسط دفتر رهبر معظم انقلاب مشخص می شود و هنوز هم معلوم نیست که چه کسی نماز جمعه این هفته را اقامه می کند.» وی در این باره تاکید کرد: «تا به امروز بنده قرار نیست نماز جمعه این هفته را اقامه کنم.»

روزنامه جمهوری اسلامی هم که به هاشمی نزدیک است، روز یکشنبه در این باره نوشت: «خبر صرفنظر كردن آيت الله هاشمي رفسنجاني از اقامه نماز جمعه روز قدس تكذيب شد. خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي در بررسي هاي خود درباره اين خبر كه توسط بعضي سايت ها منتشر شد كسب اطلاع كرد هنوز درباره اقامه نماز جمعه روز قدس تماسي با آيت الله هاشمي رفسنجاني گرفته نشده تا ايشان براي حضور يا عدم حضورشان پاسخي بدهند.»

به نوشته روزنامه سرمایه دفتر هاشمی رفسنجانی هم ضمن تکذیب خبر انصراف وی از اقامه نماز جمعه روز قدس تهران اعلام کرد: «تا این لحظه درباره امامت جمعه این هفته تهران برنامه ای به دفتر هاشمی اعلام نشده است.» این در حالی بود که سایت رجانیوز در گزارشی تصریح کرد: در حالی که برخی رسانه ها از حدود سه هفته قبل خبر داده بودند نماز جمعه روز قدس مانند سال های گذشته توسط حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی اقامه می شود، خبرنگار ما کسب اطلاع کرد به دلیل حواشی نماز جمعه روز 26 تیر تهران و احتمال تکرار آن در نماز جمعه قدس، از هاشمی برای اقامه نماز جمعه دعوت نخواهد شد.

اما نکته مهم در این رابطه آن است که تمامی این مباحث از گفت‌وگوی تقوی با خبرگزاری فارس شروع شد. گفت‌وگویی که اساسا وجود خارجی نداشته است.

یک منبع مطلع در این باره به «موج سبز آزادی» خبر داد: ماجرا از این قرار است که به دنبال انتشار سخنان تازه منسوب به تقوی در خبرگزاری فارس که از تغییر امام جمعه «روز قدس» خبر می‌داد سیدرضا تقوی که از انتشار چنین خبری به نقل از خود متعجب شده بود در تماسی با مدیران این خبرگزاری ضمن تکذیب انجام چنین گفت‌وگویی با محوریت «روز قدس» خواستار حذف آن از روی خروجی می‌شود.

خبرگزاری فارس هم بدون این‌که مثل همیشه به انتشار فایل صوتی گفت‌وگوهایش بپردازد(!)، بی سر و صدا درخواست رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را اجابت کرده و مصاحبه مزبور را از روی خروجی خود حذف کرد.

با مقایسه متن گفت‌وگوی اخیر منسوب به تقوی که پس از جوسازی درباره تغییر خطیب جمعه روز قدس از روی خروجی خبرگزاری فارس حذف شد با مصاحبه‌ای که 35 روز قبل درباره تغییر خطیب جمعه تهران در خبرگزاری مهر منتشر شد، مشخص می‌شود که مصاحبه اخیر که به نام «انصراف هاشمی رفسنجانی از اقامه نماز روز قدس» منتشر شد، همان مصاحبه‌ی یک ماه قبل خبرگزاری‌های ایسنا و مهر است که این بار پس از یک ماه در خبرگزاری فارس منتشر شده است!

دروغ‌پراکنی آشکار خبرگزاری وابسته به کودتاچیان آنچنان اظهر من الشمس بوده است که صدای افرادی چون تقوی را نیز درآورده است که چرا برای رسیدن به مقاصد خودشان از مصاحبه آرشیو شده‌ی وی مایه می‌گذارند. این وعده‌ی الهی است: «... و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین: حیله و مکر انسانها در نهایت بر خودشان باز خواهند گشت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر