نامه جبهه مشارکت مناطق شمال‏غرب به میرحسین موسوی

"مواضع شجاعانه و به‏حق شما بدون شک شایسته تقدیر و همراهی است و همان‏گونه که همه تلاش ما در جهت پیروزی شما در انتخابات بود، اکنون نیز در کنار شما هستیم تا حرکت مقدس انقلاب اسلامی را که عده‏ای عزم انحراف آن از جاده عدل و انصاف را نموده‏اند، به مسیر حقیقی آن بازگردانیم."



به گزارش موج سبز آزادی، متن این نامه به شرح زیر است:

به نام خدا

فرزند لایق و شایسته آذربایجان، جناب آقای مهندس میرحسین موسوی

دهمین انتخابات ریاست جمهوری بدون شک می توانست نقطه عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب و سراسر افتخار انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران باشد. حضور حضرتعالی در عرصه انتخابات، نوجوانان و جوانان نسل سوم و چهارم پس از انقلاب را با آرمان های اصیل انقلاب آشنا کرد و با آن آشتی داد. آنها که خود زمان امام را درک نکرده بودند، کلام و روش و منش حضرتعالی را که شاگرد و پیرو آن بزرگوار بودید به خود نزدیک تر یافتند و حساب کجروی ها، انحرافات و اشتباهات اصحاب قدرت را از اسلام اصیل و اصل انقلاب جدا کردند.

از سوی دیگر، رزمندگان سلحشور عرصه های شجاعت و خانواده های شهدای گرانقدری چون شهیدان باکری، همت و جهان آرا و ...به حمایت از شما برخاستند تا انقلابی را که خون های پاک عزیزان شان در پایش ریخته شده بود، از کج فهمی و انحراف نجات دهند. شما نقطه عزیمت جریان هایی شدید که نسبت به آینده ایران در صورت تداوم روند فعلی دغدغه و نگرانی جدی داشتند. آنان برای پیروزی شما تلاش کردند و موفق شدند یکپارچگی ملی ایرانیان را به رخ همه جهانیان بکشند و با حرکتی سبز، بار دیگر ایران را در جهان عزیز و بزرگ جلوه دهند. اما متاسفانه یک بار دیگر فرصتی بی نظیر برای استقرار قانون، آزادی و عدالت، با قانون ستیزی و قانون گریزی انحصارطلبان مدعی اصول گرایی، به تهدید علیه منافع ملت، میهن و نظام جمهوری اسلامی بدل شد.

اقتدارگرایان به جای اعتمادسازی و ایجاد جو اطمینان و آرامش، برخورد سرکوب گرانه با مردم بی دفاع را که صرفا خواستار حق خود بودند، پیش گرفتند. چه كسي گمان مي كرد كه تنها سه دهه پس از انقلابي كه به نام اسلام و آزادي و عدالت و به رهبري مرجعي بزرگ چون امام خميني به پیروزی رسيد، جوانان برآمده از اين انقلاب به جرم اعتراض مدني بازداشت شوند و آنگاه پیکر بی جان آنها به خانواده هایشان تحویل داده شود؟

تٲسف بارتر از همه این که اعضای اصلی کمیته‏ای را که حضرت‏عالی و جناب آقای کروبی برای پیگیری امور آسیب دیدگان تشکیل داده بودید، از جمله فرزند شهید آیت الله بهشتی را دستگیر و مدارک مربوطه را توقیف می کنند تا مانع از افشای جنایات صورت گرفته شوند. به نظر می رسد که عملا هیچ گونه اراده ای جهت برخورد با عاملان جنایات، علیرغم اعلان مسئولین نظام، وجود ندارد.

جناب آقای موسوی،

در شرایطی که ارزش های والای انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید این مرز و بوم می باشد، پایمال می گردد، هیچ انسان باوجدانی نمی تواند در قبال تاراج دست آوردها و آرمان های عظیم این انقلاب بی تفاوت باشد. پیروان حقیقی امام علی(ع)، آن بزرگ آزادمرد تاریخ که در مورد گزارشی از به یغما رفتن خلخال زن یهودی- شهروندی از ولایات حکومت خویش- از شدت ناراحتی سیلی بر صورتش نواخت، اکنون خون دل می خورند و در مقابل این همه فجایع دردآور سراسر وجودشان مملو از خشم، اندوه و تاسف می گردد.

آن‏ها نگران وضعیت جمعي از پاك ترين و صادق ترين رادمردان اين سرزمين هستند که به گناه دلسوزی برای نظام و مشاركت در انتخابات و تبليغ براي جنابعالی ماه هاست که در سلول های انفرادی و تحت فشارهای جسمی و روحی به سر مي برند و از حداقل حقوق انسانی و قضایی خویش محروم می باشند و برخی نیز مجبورند در دادگاه های نمایشی انشا های ابتدایی حامیان کودتا را برای مخاطبان دکلمه کنند. انگار حقیقت، آن سوی دیوارهای اوین زندانی است که وقتی کسی گذارش بدانجا می افتد و حقیقت را می بیند، تمام عقایدش زیر و رو می شود! ما نگرانیم و از شما به عنوان پرچمدار جنبش سبز مردم ایران می خواهیم برای نجات این آزادگان دربند از فشارهای جسمی و روحی، از همه ظرفیت های ممکن قانونی استفاده کنید.

جناب آقای موسوی،

آذربایجانی‏ها همیشه کسانی را که در راه احقاق حقوق شان پایمردی کنند، بزرگ می دارند و اکنون شما را همچون همه مردان آزاده ای که تاریخ ما وامدار عظمت آنان است قدر می دانند. مواضع شجاعانه و بحق شما به عنوان فرزند لایق و شایسته آذربایجان بدون شک شایسته تقدیر و همراهی است. همان گونه که همه تلاش ما در جهت پیروزی شما در انتخابات بود، اکنون نیز در کنار شما هستیم تا حرکت مقدس انقلاب اسلامی را که عده ای عزم انحراف آن از جاده عدل و انصاف را نموده اند، به مسیر حقیقی آن بازگردانیم.

ما به همراه شما، دولت برآمده از انتخاباتی خدشه دار را مشروع و مقبول نمی دانیم و هراس آن داریم که دولت، بدون پشتوانه مردم، بر اثر ضعف های بیشمار ذاتی و عارضی اش در ورطه امتیازدهی به بیگانگان بیفتد. ما تا زمانی که شبهه های مطرح شده در خصوص صحت و سلامت انتخابات رفع نشود و اعتماد از کف رفته بازنگردد، و افراد عادل ، قانونمند و بی طرف در مناقشات سیاسی در مراجع نظارتی و اجرایی انتخابات مسئولیت نداشته باشند، حضور در هر انتخاباتی را بلاموضوع می دانیم.

در خاتمه ما به عنوان اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی مناطق شمال‏غرب کشور(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان) که به عضویت در این تشکل منسجم پیرو اندیشه های مردمسالارانه حضرت امام (ره) افتخار می کنیم، ضمن تقدیر از تلاش‏های صادقانه و پایداری بی شائبه شما در راه احقاق حقوق ملت ایران، همدلی و همگامی خود را برای پی گیری مطالبات به حق مردم اعلام می داریم و بر آزادی هر چه سریع ترهمه شخصیت ها، فعالان سیاسی، حقوقدانان، روزنامه نگاران، دانشگاهیان، دانشجویان و کلیه دستگیرشدگان و زندانیان گمنام حوادث اخیر، رسیدگی بی طرفانه و عادلانه به پرونده جنایات صورت گرفته در بازداشتگاه ها، آزادی مطبوعات، رفع توقیف و سانسور از آنها، ممنوعیت مداخلات غیرقانونی دولت در فضای ارتباط رسانه ای و فعالیت مجدد سایت های خبری مستقل، اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی، به ویژه اصل 27 مبنی بر آزادی تجمعات مسالمت آمیز تاکید داریم.

بسیار امیدواریم که با حضور و همراهی شما و مراجع عظام و آزاده تقلید و آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و کروبی و مردم آگاه و غیور این سرزمین، شاهد به ثمر نشستن این حرکت سبز اصلاح طلبانه باشیم.

جبهه مشارکت مناطق شمال‏غرب کشور
آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر