بيانيه انجمن حاميان حقوق بشر اصفهان به مناسبت روز جهاني صلح

انجمن حامیان حقوق بشر اصفهان همزمان با فرارسیدن روز جهانی صلح در بیانیه‌ای خواستار برقراری صلح و آرامش و دستیابی ایرانیان به حقوق اولیه انسانی و شهروندی شد. متن این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار سایت موج سبز آزادی قرار گرفته به شرح زیر است:




جهان امروز در گرداب فقر، جنگ، نسل کشي و کشتارهاي خونين، نژاد پرستي و هزاران فاجعه ديگر دست و پا مي زند. در اين برهه از زمان که وجود سلاح هاي اتمي و بيولوژيک وگسترش روز افزون آن در دست دولت هاي کوچک و بزرگ نگراني هاي عميقي را براي بشريت رقم زده است و جنگ هاي خانمان برانداز هر روزه جان انسان ها را مي گيرد، دولتها بدون توجه به خواست قلبي جامعه بشري براي دست يابي به جهاني در صلح وآرامش هر روز در پي شروع جنگي جديد براي مقابله با اراده ملتها هستند.


تنش هاي مکرر در ميان جوامع، جهان را در ترس از ناامني و هرج و مرج فرو برده است و در بسياري از کشورها اصول اوليه حقوق انسان ها از قبيل امنيت، آزادي وحق بيان ناديده انگاشته مي گردد و انسان از هيچ کرامتي برخوردار نيست و آرزوي زندگي در صلح وآرامش دور از دسترس و براي بسياري بر باد رفته مي نمايد.

از آنجا که انسان در تمامي ادوار تاريخ ، همواره خواستار زندگي بدون دغدغه و به سر بردن در فضائي امن با حداقل آرامش بوده و بزرگترين آرزوي بشر زيستن در جهاني پر از صلح و بدون جنگ وخونريزي بوده است، انجمن حاميان حقوق بشر اصفهان به پاس بزرگداشت روز جهاني صلح، هم گام با خواست جامعه بشري و با تکيه بر اصول اوليه حقوق بشر و اعلاميه جهاني آن، خواستار ارج نهادن دولتها به حداقل آمال بشريت در خصوص پايان دادن به فجايع انساني و بر قراري دموکراسي، آزادي و صلح در جهان مي باشد.

انجمن حاميان حقوق بشراصفهان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر