نامه جمعی از هواداران احمد زیدآبادی به رئیس قوه قضائیه

جمعی از دوستداران و هواداران احمد زیدآبادی، در نامه‌ای به رئیس جدید قوه قضائیه خواستار آزادی این روزنامه نگار دربند و رسیدگی به نقض متن صریح قانون در ارتباط با فشارهای جسمی و روحی غیرقانونی بر وی شدند، متن این نامه که در وبلاگی که برای آزادی احمد زیدآبادی راه‌اندازی شده آمده، به قرار زیر است:



جناب آقای آیت الله صادق لاریجانی ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و تحیات و آرزوی قبولی طاعات در این ماه مبارک و ضمن تبریک به مناسبت مسئولیت جدید و خطیرتان در ابتدا نکاتی چند از نهج البلاغه علی(ع) را که بی شک ماه اوست برای تذکر به همه مان یادآور می شویم.

“از میان مردم، برترین فرد نزد خود را برای قضاوت انتخاب کن؛ کسانی که مراجعه فراوان، آنها را به ستوه نیاورد و برخورد مخالفان با یکدیگر، او را خشمناک نسازد؛ در اشتباهاتش پافشاری نکند و بازگشت به حق پس از آگاهی، برای او دشوار نباشد؛ طمع را از دل ریشه‏کن کند و در شناخت مطالب به تحقیقی اندک رضایت ندهد؛ در شبهه‏ها ازهمه بااحتیاط‏تر عمل کند و در یافتن دلیل، اصرار او از همه بیشتر باشد؛ از مراجعه پیاپی شاکیان خسته نشود؛ در کشف امور از همه شکیباتر و پس از آشکار شدن حقیقت، در فصل خصومت از همه برنده‏تر باشد؛ کسی که ستایش فراوان، او را فریب ندهد و چرب‏زبانی، او را منحرف نسازد و چنین کسانی بسیار اندکند

“ با عدالت مردمان اصلاح مي شوند”

“از عدالت خود، لباس عافيت بر تنتان كردم”

پيشواي دادگر، از باران پيوسته [كه همه چيز را بارور مي كند] بهتر است، و جانور درنده و آدمخوار، از فرمانرواي ستمكار بهتر است، و فرمانرواي بيدادگر از ادامه هرج و مرج نيكوتر است”

ضمن تبریک دوباره جهت مستولیت خطیرتان در باب عدالت خانه جمهوری اسلامی ایران همانگونه که مستحظرید در تاریخ 23 خرداد ماه 88 در ساعات پایانی شب دکتر احمد زید آبادی را پس از بازگشت از محل کار در جلوی درب منزل ایشان به بدترین شکل ممکنه ربودند و تاکنون چیزی بیشتر از 2 ماه و نیم زندانی می باشند.

همانگونه که شما نیز قطعا چون ما باید اطلاع داشته باشید بنا به اظهارات همسر نامبرده در اولین ملاقات خانواده با ایشان مطلع شدیم که 17 روز کامل ایشان بدون هیچگونه تفهیم اتهامی در سلولی انفرادی که به تعبیر ایشان شبیه به قبر بود نگهداری شده اند.پس از طی این مدت ودر پی اعتراض 17 روز دیگر در همان وضعیت نگاه داری شده اند و باز هم بدون هیچگونه تفهیم اتهام و بازجویی .و اکنون نیز به گفته خود ایشان پس از طی36 روز ابتدایی در مرحله بازجویی قرار دارند.

به استناد کدامین بند قانونی و به استناد کدامین شیوه ورفتار انسانی و بخصوص اسلامی با فردی که در جایگاه متهم قرار دارد بدینگونه رفتار می شود. توجه شما را به تاکیداتتان به اجرای دقیق آیین دادرسی کیفری در روند دادرسی در محاکم قضایی و متهمین حوادث اخیر به هیئت 3 نفره ارجاع می دهیم.

جناب آقای لاریجانی همانگونه که مستحظرید به استناد اصل 35 قانون اساسی و ماده 186 قانون آیین دادرسی کیفری حق آزادی انتخاب وکیل و به استناد بندهای دیگر قانونی هیچ دادگاهی حق ندارد از خضور وکیل مدافع ممانعت بعمل آورد چگونه است که متهم در آخرین جلسه ملاقات با خانواده اش از محکوم بودن به انتخاب وکیل تسخیری یاد می کند و تاکنون وکیل قانونی وی نه تنها موفق یه اخذ امضا از متهم نشده است بلکه هیچ ملاقاتی با وکیلش نیز نداشته است .

چگونه است که متهم از مجبور شدن به اظهار همکاری با بازجویان و اظهار ندامت و پشیمانی از گذشته اش در جلسه دادگاه یاد می کند.

براستی تا چه میزان حقوق متهم در محاکم تحت امر شما اجرا می شود؟ براستی آن عدالت علوی و اسلامی اجازه برخورد با مخالف خود و حتی مجرم را اینگونه تعریف می کند ؟

این شبها واین روزها همانطور که شما بعنوان یک رو حانی اندیشمند از آن مطلعید به علی (ع) آن بزرگمرد عرصه عدالت و تقوی متعلق است که وقتی شنید به نام حکومت اسلامی از پای زن یهودی خلخال بیرون کردند گفت اگر انسان از غصه بمیرد جای تعجب نیست.

آقای لاریجانی امیدواریم که به دروس آموخته شده در محضر اساتید بزرگ خود در حوزه وبر اساس آموزه های اسلامی و همچنین به آنچه باید بر حسب وظیفه انسانی خود بدور از هر گونه تعلق فکری و جناحی زمینه اجرای حقوق کامل انسانی یک متهم و همچنین رافت اسلامی را فراهم نمایید و زمینه آزادی بی قید و شرط ایشان و دیگر عزیزان بی گناه در بند را در این ماه خدا فراهم آورید.

والسلام علیکم

جمعی از دوستداران دکتر احمد زید آبادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر