بازداشت دو روزنامه نگار دیگر در تهران



ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه، میرحمید حسن زاده و رضا نوربخش دو روزنامه نگار دیگر را در تهران بازداشت کردند. در اولین بازداشت عصر سه شنبه ۱۳ مرداد میرحمید حسن زاده که در سال های ۸۴ تا ۸۶ مدیرعامل خبرگزاری ایسنا و پس از آن نیز مشاور این خبرگزاری بود را در دفتر کارش واقع در خبرگزاری دانشجویان ایران،ایسنا، بازداشت کردند.آقای حسن زاده در جریان انتخابات اخیر مدیر سایت « قلم » سایت رسمی میرحسین موسوی را بر عهده داشت و از اعضای تیم رسانه ای ستاد میرحسین موسوی بود.

سایت پارلمان نیوز گزارش داد که میرحمید حسن‌زاده که از دوستان نزدیک ابوالفضل فاتح بنیانگذار ایسنا و رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی است، مدیریت سایت «قلم » را از هفته گذشته تحویل داده بود.

این دستگیری در محل خبرگزاری ایسنا انجام شد و ماموران علاوه بر بازداشت میرحمید حسن زاده کامپیوتر دفتر وی را هم توقیف کرده و با خود بردند.

شامگاه سه شنبه نیز ماموران امنیتی رضا نوربخش سردبیر روزنامه « فرهیختگان » را در دفتر این روزنامه بازداشت کردند.

روزنامه فرهیختگان روز چهارشنبه ضمن تائید بازداشت رضا نوربخش سردبیر این روزنامه اعلام کرد که « ماموران پس از بازداشت و جست و جوی محل کار وی بخشی از لوازم شخصی و از جمله کامپیوتر او را توقیف کرده و را با خود برده اند. »

روزنامه فرهیختگان همچنین خبر داد که ماموران پیش از بازداشت آقای نوربخش در دفتر روزنامه ، منزل سردبیر روزنامه فرهیختگان را نیز مورد بازرسی قرار داده بودند.

بنابر اعلام انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران هم اکنون مجید سعیدی ، ساتیار امامی ، توحید بیگی ، مرجان عبداللهیان ، کوروش جوان ۵ عکاس خبری ، و هنگامه شهید ، سمیه نصرتی ، ژیلا بنی یعقوب ، شیوا نظر آهاری ، سمیه توحید لو ، مریم عبداللهی ، فاطمه خاوری ، مهسا امر آبادی ، محمد عطریانفر ، محمد قوچانی ، احمد زیدآبادی ، سعید لیلاز ، بهمن احمدی امویی ، کیوان صمیمی بهبهانی ، مسعود باستانی ، مازیار بهاری خبرنگار نیوزویک در ایران ، سعید موحد گزارشگر ایرانی تبار خبرگزاری فرانسه ، و رضا رفیعی فروشانی روزنامه نگار آزاد که سابقه همکاری با مجله تایم از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران بازداشت شده در روزهای پس از انتخابات هستند که همچنان زندانی هستند.

سازمان گزارشگران بدون مرز هفته گذشته خبر کشته شدن علیرضا افتخاری خبرنگار سابق روزنامه ابرار را تائید و اعلام کرد که علیرضا افتخاری خبرنگار ۲۹ ساله در جریان اعتراض مسالمت آمیز مردم در ۲۵ خرداد بر اثر ضربات باتوم و خون ریزی مغزی کشته شده اما پیکرش نزدیک به یک ماه بعد در روز ۲۲ تیر ماه به خانواده اش تحویل شده است.RF

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر