نارضایتی الهام برای ازدست دادن تعدادی از مشاغل اش

شبکه جنبش راه سبز (جرس) : غلامحسین الهام سخنگوی دولت محمود احمدی نژاد که براساس مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت داشتن بیش از یک شغل دولتی ، مجبور شده است تا از تعدادی از مناصب چندگانه اش در دولت چشم بپوشد در اظهاراتی در شبکه دوی سیمای ضرغامی با ابراز نارضایتی ازدست دادن برخی مشاغل اش اعلام کرد که «مجمع تشخیص مصلحت تصمیم گرفت من نباشم.»



غلامحسین الهام در گفت و گو با شبکه دوم سیمای ضرغامی در این باره مدعی شد«نسخه ما را که مجمع تشخیص پیچیده و تصمیم آنها این بود که من در دولت نباشم و اگر از دولت استعفا ندهم،خود به خود از شورای نگهبان معذولم به هر حال آنها مصلحت را در این دیده‌اند که من در دولت نباشم.»


این عضو مشترک دولت نهم و شورای نگهبان در ادامه ادعای خودگفت« با توجه به اینکه یک سال دیگر از دوره کاری من در شورای نگهبان به عنوان حقوقدان باقی مانده، ارزیابی‌ها این است که اگر از شورای نگهبان بیرون بیایم برای انتخاب عضو جایگزین برای یک سال با کسب رأی اکثریت مطلق مجلس، ممکن است هزینه هایی لازم باشد به هر حال جمع‌بندی این شد که به وظیفه حقوقی که کار طبیعی من است، برگردم و در شورای نگهبان باقی بمانم.»



وی همچنین احتمال داده که شاید در همه مناصبش باقی بماند و گفته«البته اگر ضرورت شد به دکتر احمدی‌نژاد و به این دولت معتمد مقام رهبری ، در هر جا که بخواهد خدمت می‌کنم و شورای نگهبان را رها خواهم کرد، اما فعلا جمع‌بندی ما این است که به شورای نگهبان بروم اما من در این نوع تصمیم گیری ها که مربوط به خدمت گذاری به مردم و نظام است در نقطه آخر هستم.»



غلامحسین الهام پس از تصویب «قانون ممنوعیت داشتن بیش از یک شغل دولتی» در مجلس به طور همزمان عضو شورای نگهبان، وزیر دادگستری دولت نهم، سخنگوی دولت، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشغول بوده و علاوه بر این از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز حقوق و مزایا دریافت می کرد.



الهام درحالی برکناری اش از دولت را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ربط داده که این مجمع پیش از این در تیرماه به دلیل این که شورای نگهبان با قانون مصوب مجلس مخالفت کرده و خواستار اصلاح آن شده بود به عنوان حل اختلاف وارد این مساله شده و با برسی قانون مصوب مجلس در این باره آن را لازم الاجرا اعلام کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر