ملاقات میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده بهزاد نبوی

شبکه جنبش راه سبز(جرس):میرحسین موسوی و زهرا رهنورد روز گذشته با حضور در منزل بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که از دوماه پیش در بازداشت کودتاگران انتخاباتی است، ملاقات کرد.



در این دیدار ميرحسين موسوی از شخصیت و تلاش های بهزاد نبوی در دوران عضویتش در دولت تجلیل و از بازداشت غیر قانونی او و رفتاری که با او شده است، اظهار تأسف کرد.

موسوی در بخشی از سخنان خود گفت که« ویژگی بهزاد این بود که هر کار سخت و مسأله داری به ایشان ارجاع می شد و او آن را بخوبی انجام می داد.» وی بهزاد نبوی را فردی بسیار کوشا، منطقی، برنامه ریز و قوی نامید که در دولت وی،در زمرۀ مشاوران نزدیک نخست وزیر در ادارۀ شرایط سخت دوران جنگ بوده است.موسوی تأکید کرد رفتار با افرادي همچون مهندس بهزاد نبوي خلاف قانون اساسی، احکام شرع و نیز انسانیت است.



میرحسین موسوی همچنین خواستار آزادی هر چه سریعتر بهزاد نبوی و سایر بازداشت شدگان پس از انتخابات، شد.



سایت نوروز،سایت رسمی حزب مشارکت خبر داد که در این دیدار هنگامه رضوی همسر بهزاد نبوی نگرانی اصلی خود را عدم اجرای قانون در تمام مراحل بازداشت، بازجویی و دادگاه همسرش ذکر کرد و گفت«تا یک ماه پس از بازداشت بهزاد ما هیچ خبری از او نداشتیم و حتی نمی دانستیم چه کسانی او را بازداشت کرده اند و در کجا نگهداری می شود. آن ها در هنگام بازداشت هیچ حکمی ارائه ندادند و خبر رسمی بازداشت وی را نیز اعلام نکردند. به همین دلیل ما نگران بودیم نکند بهزاد سر به نیست شود و بعد آن ها بگویند اصلاً ما او را بازداشت نکرده بودیم و از او خبری نداریم.»



همسر بهزاد نبوی تاکید کرد«اگر قانون حاکم باشد جای هیچ نگرانی نیست ولی مشکل اصلی این است که آن ها به هیچ قانونی پای بند نیستند.»



بهزاد نبوی عضو دولت مهندس موسوی با سمت های وزیر مشاور در امور اجرایی و وزیر صنایع سنگین بود.وی همچنین با حکم مهندس موسوی در شرایط سخت اقتصادی دوران جنگ سازمان بسیج اقتصادی را در جهت حمایت از طبقات ضعیف جامعه و توزیع عادلانه کالاهای اساسی تاسیس و اداره کرد.بهزاد نبوی در اواخر دورۀ جنگ با معرفی دولت و حکم هاشمی رفسنجانی مسئول پشتیبانی ستاد فرماندهی کل قوا بود.



او در اوایل سال های دهه هفتاد به اتفاق جمعی از همفکرانش باردیگر سازمان مجاهدین انقلاب را احیا کردند و در انتخابات دوم خرداد سال 76 با حمایت از محمد خاتمی نقش قابل توجهی در انتخاب وی به ریاست جمهوری و آغاز دوره 8 ساله اصلاحات داشت.



بهزاد نبوی همچنین نایب رئیسی مجلس ششم را در کارنامه خود دارد که منجر به استعفای تاریخی وی و شماری دیگر از نمایندگان مجلس شد که در اعتراض به ردصلاحیت های گسترده شورای نگبان در انتخابات مجلس هفتم به طور دسته جمعی استعفا داند.


بهزاد نبوی 67 ساله که سابقه 50 سال فعالیت سیاسی و سال ها زندان در دوره پهلوی نیز دارد روز 24 خرداد بازداشت و یک روز بعد آزاد شد اما ماموران کودتای انتخاباتی باردیگر او را از سه شنبه 26 خرداد بازداشت کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر