تور نمادین دو دوچرخه‌سوار ایرانی در همبستگی با جنبش مردم ایران

پدال می‌زنیم و سبز می‌مانیم


دو دوچرخه‌سوار که پنج سال پیش به خاطر سفر به دور دنیا از فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران حکم قهرمان قهرمانان را گرفتند، اکنون برای رساندن پیام مظلومیت مردم ایران و توجه جهانیان به خون‌های بی‌گناه ریخته شده‌ی جوانان این سرزمین رکاب می‌زنند.



به گزارش موج سبز آزادی، امیرحسین احمدی و حسین علیزاده که با هواپیما وارد نیویورک شده‌اند، قصد دارند در یک تور نمادین سه ماهه، برای دفاع از جنبش سبز ملت ایران و رساندن پیام مظلومیت ایرانیان به گوش جهان، در خاک آمریکا و چند کشور اروپایی رکاب بزنند.

بر اساس این گزارش، این دو ورزشکار که پس از چندین با رکابزنی دور ایران و کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی، موفق شدند به عنوان نخستین دوچرخه سواران ایرانی، امتیاز سفر به دور دنیا را از فدراسیون دوچرخه سواری ایران کسب کنند، در فاصله شهریور ۷۹ تا آذر ۸۳ دور دنیا را در پنج قاره رکاب زدند، ۶۴۰۰۰ کیلومتر را با دوچرخه طی کردند و در سال ۷۶ حکم قهرمان قهرمانان را از فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور اخد کردند.

آنها درباره هدف خود از رکاب زدن می‌گویند: «ما در طول سفر دور دنیا حامل پیام صلح ملت ایران برای مردم دنیا بودیم تا به جهانیان نشان دهیم که ملت ایران طرفدار صلح و دوستی بین همه ملت‌هاست و از جنگ و خون‌ریزی بیزار است. گمان نمی‌کردیم زمانی فرا برسد تا برای رساندن پیام مظلومیت مردم ایران و توجه جهانیان به خون‌های بی‌گناه ریخته شده جوانان این سرزمین نظیر روح الامینی، کیانوش آسا، ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی و... پای در رکاب نهیم و با چشمانی اشکبار شاهد تکرار تاریخ در کشته شدن فرزندان این سرزمین به دست پدران باشیم و سهراب های زمان را از دست بدهیم، با این تفاوت تلخ که این بار فرزندان وطن نه به دست پدران بلکه به دست پدرخوانده ها به خاک و خون کشیده شده‌اند و اعتراض مسالمت‌آمیزشان با گلوله و باتوم پاسخ داده شده است.

این دو قهرمان دوچرخه‌سواری با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی در آدرس pedal4green.com قرار است آخرین اخبار تور سبز خود در آمریکا و اروپا را از این طریق اعلام کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر