رستاخیز سبزجامگان در آینه‌ی مطبوعات جهان

مطبوعات جهان درباره‌ی جنبش سبز ایران چه نوشتند؟ و در هفته‌های پر التهاب پس از کودتای انتخاباتی در ایران، این ناآرامی‌ها چه بازتابی در رسانه‌های جهان داشت؟ پاسخ این سؤالات را در کتاب «رستاخیز سبزجامگان» می‌توان یافت؛ کتابی که 325 تصویر از صفحه اول 175 روزنامه جهان را یکجا جمع کرده و با یک مقدمه‌ی خواندنی پنج صفحه‌ای، به صورت یک کتاب الکترونیکی و در فایلی با فرمت PDF منتشر شده است.



این کتاب ابتدا قرار بود در «موج سبز آزادی» منتشر شود، اما آقای «علی غریب» نویسنده‌ی کوشا و باهمت این اثر ماندگار، همت دوباره‌ای به کار بستند و با همکاری جمعی از دوستانشان سایت مستقلی را برای کتاب «رستاخیز سبزجامگان» راه‌اندازی کردند. این سایت را در آدرس http://www.rastakhizsabz.com می‌توان دید و فایل PDF کتاب را نیز می‌توان از همان‌جا دانلود کرد.

در این کتاب 325 تصویر از 175 روزنامه جهان که به پوشش وقایع پس از انتخابات ایران پرداخته‌اند، گردآوری شده که همه‌ی آنها مربوط به فاصله‌ی زمانی 13 ژوئن تا 14 اوت 2009 هستند.

حجم نسخه‌ی کامل کتاب، 118 مگابایت است که برای سهولت دریافت آن، فصل‌های نه‌گانه‌ی کتاب نیز به صورت جدا از هم قابل دانلود است.

نویسنده در درآمدی که در این کتاب بر تصاویر منتشر شده در آن نوشته، خاطرنشان کرده که توضیحی برای عکس‌ها نگذاشته است تا خلوت بیننده را بر هم نزند و اجازه دهد که او نیز لذت تنها نبودن و همدردی بی‌نظیر رسانه‌ها دنیا را بی‌واسطه حس کند. بدین ترتیب صرفا در زیر عکس‌ها نام روزنامه، تاریخ، شهر و کشور محل انتشار آن درج شده تا سندیت تاریخی مطالب حفظ شود.

او همچنین ابراز امیدواری کرده که روزی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با افتخار از نسلشان برای نوادگان بگویند؛ نسلی که سینه‌اش را در برابر گلوله نهاد تا سر در برابر ستم فرود نیاورد؛ نسلی که به آزادی باور داشت.

نسخه کامل کتاب را از اینجا دانلود کنید
http://www.rastakhizsabz.com/Rastakhiz-sabzjamegan/Rastakhiz-Sabzjamegan.pdf

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر