نمادهای سبز را زنده کنیم

استفاده از نمادهای سبز، همچون مچ بند و لباس سبز، پارچه سبز بر روی فرمان یا دستگیره‌های خودرو، گره سبز روی آنتن ماشین‌ها و ...، یکی از بسترهای هویت بخش ایام انتخابات بود که بی‌تردید نقشی بسزا در فراگیر کردن موج سبز امید داشت.



فضای بسته و امنیتی دو ماه گذشته باعث شد که شور و نشاط هفته‌های قبل از انتخابات سرکوب شود و شوک ناشی از تقلب انتخاباتی و کودتای پس از آن، امکان عرض اندام مخالفان دولت فعلی را سلب کند؛ هرچند هیچ‌گاه این سرکوب‌ها نتوانست فضای اعتراض را به کلی از بین ببرد. یکی از جنبه‌های تغییر فضا در روزهای بعد از انتخابات، ممانعت از استفاده از نمادهای سبز بود، و بدین ترتیب استفاده از این نمادها به زمان تجمعات اعتراضی محدود شد.

اکنون وقت آن رسیده که استفاده عمومی و آشکار از این نمادها را باز از سر بگیریم، هرچند خبر داریم که برخی از تلاش‌گران و علاقه‌مندان، حتی در دشوارترین موقعیت‌ها نیز، هیچ‌گاه نمادهای سبز خود را از دست ندادند. اما عمومی شدن دوباره‌ی استفاده از این نمادها، مانند روزهای قبل از انتخابات، فضای سنگین حاکم را خواهد شکست و فراگیر بودن این حرکت، به امید خدا امکان هرگونه برخورد را نیز منتفی خواهد کرد.

رنگ سبز، یک نماد مقدس مذهبی و نشانه‌ی این جنبش زنده و صلح‌آمیز است. پس از جمعه شب که شب میلاد امام حسن مجتبی است، حضور سبزها در شهرپیمایی شاد شب نیمه رمضان همراه خواهد بود با استفاده دوباره از نمادهای سبز در خیابان‌ها؛ تا مقدمه‌ای شود برای سبز کردن حرم امام در زمان سخنرانی خاتمی، سبز کردن راهپیمایی روز قدس و سپس سبز بودن و ماندن دانشجویان با آغاز سال تحصیلی.

در این شب، علاوه بر لباس سبز، می‌توانید با روبان‌های سبز، رنگ‌های موقتی سبز (مخصوص ماشین) و پوسترهای سبز منقوش به عکس میرحسین موسوی، ماشین‌های خود را تزیین کنید. همچنین می‌توانید از پرچم‌‌ها و سربندهای سبزرنگ با شعارهای مذهبی هم در این ایام استفاده کنید.

احیای نمادهای سبز در این دو هفته، راهگشای استفاده از نمادهای سبز در دانشگاه‌ها از روزهای آغازین سال تحصیلی خواهد بود و امیدواریم همبستگی سبزها، این مهم را تحقق ببخشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر