اعلام پرده آخر توسط رهبر در نماز جمعه؛دستگیری و سرکوب سران جنبش راه سبز

حنا حکیمی:

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله خامنه‏ای برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری‏ها در مراسم نماز جمعه این هفته که همزمان با ایام شهادت حضرت علی برگزار شد روسای سه قوه، شماری از مقامات ارشد دولتی و همچنین محسن رضایی حضور داشتند و از ساعاتی قبل از حضور آیت الله خامنه‏ای، گروه های نماز گزار از نقاط مختلف در محل برگزاری نماز حاضر شده بودند.

آیت الله خامنه‏ای خطبه اول خود را در انقلاب ساعت 12:45 آغاز کرد و نمازگزاران و خویش را به تقوا توصیه كرد.

او در این خطبه به شرح خصوصیات حضرت علی پرداخت و با تاکید بر اخلاقی بودن حکومت امام اول شیعیان، گفت که جدایی دین از سیاست باعث «غیراخلاقی شدن» سیاست می شود و افزود که این خصوصیت را در نظام های سکولار می توان مشاهده کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در خطبه دوم نماز خطاب به جریان‌های سیاسی، شخصیت‌های سابق سیاسی، اختلاف‌ها در میان مسوولان را به قسم اختلاف نظر ناشی از مبانی عقاید، اختلاف بر سر منافع و اختلاف براساس سلایق و دیدگاه‌ها عنوان کرد و به برخوردهای آیت الله خمینی با این تعارض‌ها و اختلافات اشاره نمود.

او وجود منتقدین در چارچوب نظام اسلامی را مفید ارزیابی کرد و در عین حال تاكید نمود كه اگر كسی با امنیت و مبانی نظام مخالفت كند نظام در مقابل او می‌ایستد. به نوشته ایسنا در این هنگام نمازگزاران یكپارچه تكبیر سر دادند.

اشاره به روز قدس در خطبه‏های نماز جمعه

آیت الله خامنه‏ای در ادامه خطبه‏های خود به بحث روز قدس اشاره كرد و آن را از برجسته‌ترین یادگارهای «امام راحل» نامید و از مردم تهران و شهرستان‌های مختلف خواست تا در راهپیمایی این روز كه در جمعه آخر ماه مبارك رمضان برگزار می‌شود حضور جدی پیدا كنند.

او همچنین تاكید كرد كه «روز قدس مظهر وحدت ایران است» و در ادامه خطاب به نمازگزاران و مردم ایران هشدار داد «مراقب باشید كه كسانی برای ایجاد تفرقه در این روز از فرصت استفاده نكنند.»

ایسنا همچنین نوشت که در این هنگام نمازگزاران با فریادهای «مرگ بر اسراییل» حمایت خود را گفته‏های رهبر و مقتدای خویش اعلام كردند.

برخورد با مخالفان در جمهوری اسلامی

آیت الله خامنه ای در خطبه دوم به سالگرد درگذشت آیت الله محمود طالقانی و آیت الله مدنی اشاره کرد و افزود که مخاطب اصلی این خطبه جریان ها، شخصیت ها و مسئولان سیاسی سابق و فعلی هستند.

او اضافه کرد: «این افراد کسانی هستند که تا کنون در درون نظام اسلامی مورد تایید بوده و شخصیت های درون و جزء نظام محسوب می شده اند.»

رهبری در مورد اختلاف در جمهوری اسلامی گفت: مفاهیم درون و برون نظام، شعارهای تبلیغاتی نیست بلکه بر اساس «شاخص های عقیدتی و علمی» مشخص شده و در مورد تفاوت نظرات در دوران پس از انقلاب، گفت که در خلال سی سال گذشته، گاه در داخل نظام انشعاب ها و تعارض هایی بروز کرده که برخی زیانبار بوده و برخی دیگر حل و فصل شده و برای انقلاب و کشور باری درست نکرده است.

به گفته خامنه‏ای «آیت الله خمینی با این افراد نخست با مدارا رفتار می کرد اما در مواردی که این اختلاف نظرها، به درگیری با نظام و انقلاب و پشت کردن به مبانی انقلاب منجر می شد، شدت عمل به خرج می داد.»

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تحمل پذیری حکومت ایران گفت که «اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده، که اندیشه ای متفاوت دارند، در حفظ اندیشه خود آزاد هستند و حتی در مجلس نماینده دارند.»

آیت الله خامنه‏ای انتقاد از مسئولین دولتی «در چارچوب نظام» و با پذیرش اصول انقلاب، مانند قانون اساسی، رهنمودهای آیت الله خمینی و سیاست های کلی نظام را که، براساس قانون اساسی توسط رهبر تعیین می شود، قابل پذیرش نامید.

با این وجود او هشدار داد که: «نظام با چنین اختلافات نظری برخورد نمی کند اما آنچه را که اخلال در امنیت مردم و ایجاد اختلاف و تبلیغات منفی خواند مردود دانست و گفت نظام در برابر چنین اقداماتی می ایستد.»

وی با اشاره به اینکه «نظام جمهوری اسلامی هم مانند افراد، در برابر تهمت و مرزشکنی حق دفاع از خود رادارد» افزود: که حتی در کشورهای دارای نظام های دموکراتیک هم، احزاب مختلف علیه مبانی نظام مبارزه نمی کنند و برخورد با نظام جواب تند دارد.

آیت الله خامنه ای در مورد حوادث پیش آمده پس از انتخابات گفت: تمام بلواهایی که در دوره بعد از انتخابات پیش آمد برای این بود که پشتوانه مردمی را از انقلاب بگیرند.

او افزود: شرکت گسترده مردم در انتخابات اخیر نشانه حمایت آنان از نظام است ولی رسانه‏ها و دشمنان خارجی این واقعیت را نادیده می گیرند و می گویند که حمایت مردمی از نظام سلب شده است.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین پیش بینی کرد که برخلاف تبلیغات دشمنان و «بیخبران داخلی» در انتخابات آینده هم مردم به طور گسترده شرکت خواهند کرد.

آیت الله خامنه ای اشاره کرد که «نباید از تبلیغات خارجی و مخالفت های داخلی متوحش شد زیرا تمامی حکومت های جهان و از جمله جمهوری اسلامی، موافقان و مخالفانی دارند.»

با این وجود او مدعی شد که مخالفان جمهوری اسلامی را سرمایه داران و مستبدان، آمریکا و بریتانیا تشکیل می دهند و اظهار داشت که مردم مسلمان و غیر مسلمان جهان، فلسطینیان و ملت های عرب دوستدار این نظام هستند.

رهبر جمهوری اسلامی در انتهای خطبه‏های خود از جوانان خواست که برای حفظ این نظام تلاش کنند چرا که جمهوری اسلامی دارای اقتدار بین المللی و تامین کننده رفاه دنیوی و رستگاری اخروی است و افزود که در خلال ده سال اخیر، تلاش هایی صورت گرفت تا شعارهای انقلاب را نادیده بگیرند اما مقاومت و اقدام مردم مانع از به ثمر رسیدن این تلاش ها شد.

۲ نظر:

  1. دوست من وبلاگ شما رو با نام باور سبزلینک کردم لطفا وبلاگ مرا با نام greenwayو با آدرس http://greeanway88.wordpress.com لینک کنید
    ممنون میشم

    پاسخحذف
  2. سلام خسته نباشید نماز و روزه شما قبول .
    پیشنهاد اوباما: 16 فروند ایرباس در برابر دارایی‌های بلوکه شده ایران

    پاسخحذف