خبرهایی از اسرای جنبش سبز

شبکه جنبش راه سبز(جرس): فرهاد تجری از تعویق ديدار کمیته ویژه مجلس با سعید حجاريان به پس از معارفه دادستان جدید تهران خبر داد.

تجري به خبرگزاری ایلنا گفت« ديدار با حجاريان به علت تغيير دادستان تهران و سفر بروجردي به عراق، به پس از توديع و معارفه دادستان جديد تهران و راي اعتماد نمايندگان به وزرا موكول شد».
نماينده قصر شيرين به رغم عضویت در کمیته ویژه مجلس برای پیگیری سرنوشت بازداشت شدگان ادعا کرد«هرچند نيازي به اين ديدارها نيست،‌اما در آينده نزديك اين ديدارها صورت خواهد گرفت».



بازداشت ميثم لطفي
میثم لطفی از شامگاه چهارشنبه، 4 شهریور ماه 88 در منزل خود توسط ماموران امنیتی و با ضرب و شتم شدید دستگیر شد. وی سپس به بازداشتگاه پلیس امنیت تهران منتقل شده و از آن زمان اطلاعی از وی در دست نیست.

ميثم لطفی که به گواه تمامی نزدیکان و همسایگانش، هیچ گونه سابقه شرارتی در محل سکونت خود نداشت، در مرحله اول طرح ارتقاي امنيت اجتماعي موسوم به مقابله با اراذل و اوباش، شامگاه 25 اردیبهشت سال 86 با حمله نیروهای انتظامی به منزلش بازداشت شد. در جريان اين بازداشت كه با شليك هفده تير هوايي صورت گرفت، ماموران مادر و خواهر وي را نيز مورد ضرب و شتم قرار دادند. بطوري كه اين دو از ناحیه بینی و دست دچار آسیب‌دیدگی شدید شدند.

وي پس از بازداشت به همراه ساير دستگيرشدگان اين طرح به سوله‌ی كهريزك منتقل و در آن‌جا همراه با دیگر متهمان طرح امنیت اجتماعی تحت شكنجه‌هاي فيزيكي قرار گرفت. وي ظرف اين مدت علاوه بر ضرب و شتم از سوي ماموران اعدام مصنوعي را نيز تجربه نمود. او که پس از آزادی از زندان تحت مداوای مستمر روانی قرار داشته نیاز مبرم به مراقبت پزشکی و درمان دارویی دارد. ميثم لطفي پیش از این نیز در سن 19 سالگی و در جريان حوادث كوی دانشگاه تهران در سال 78 بازداشت شده و مدتی را در زندان بسر برده بود.

ميثم لطفي دچار بيماري اعصاب و روان است و به همين دليل خانواده اش نسبت به بازداشت دوباره او اظهار نگراني کرده اند.

گفته می شود علت اصلی بازداشت میثم لطفی اظهارات یک سال پیش او در مورد وضعیت غیر قانونی و غیر انسانی بازداشتگاه کهریزک است.

ديدار بازداشت شدگان كهريزك با كروبي

حدود 10 نفر از بازداشت شدگان حوادث اخير به همراه اعضاي خانواده با مهدي كروبي ديدار كردند.

به گزارش سایت رسمی حزب اعتماد ملی، در اين ديدار تعدادي از بازداشت شدگان از شيوه بازداشت خود و از رفتار و برخوردهايي كه با آنها در بازداشتگاه شده است، گزارشي را به اطلاع دبيركل حزب اعتماد ملي رساندند.
بازداشت شدگان و خانوادهای آنان از پیگری و تلاش های کروبی برای احقاق حقوق بازداشت شدگان حوادث اخیر قدردانی کرده و ضمن حمایت از کروبی آمادگی خود را برای هر گونه همکاری اعلام نمودند.
در این دیدار آقای کروبی از نزدیک در جریان شکنجه های اعمال شده قرار گرفت و قول داد مراتب را به مراجع قانونی منعکس نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر