دادگاه نمایشی:اتهام عبدالله مومنی ارتباط با عفو بین الملل،دیده بان حقوق بشر،مصاحبه با رسانه ها!

شبکه جنبش راه سبز(جرس):احمدعلی اکبری نماینده دادستان تهران در پنجمین جلسه دادگاه نمایشی اسرای جنبش سبز متن کیفرخواست ادعایی علیه عبدالله مومنی را قرائت کرد.

متن کیفرخواست علیه عبدالله مومنی، فعال دانشجویی و سخنگوی سازمان دانش آموختگان که به دلیل مصاحبه با رسانه ها و ارتباط با سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر دو نهاد شناخته شده و معتبر بین المللی محاکمه می شود، چنین است:

«عبدالله مومنی فرزند: ع، 32 ساله اهل لرستان ساکن تهران، شیعه، تبعه ایران، باسواد، متاهل دارای سابقه کیفری، بازداشت با قرار بازداشت موقت متهم است به:

1 - فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ارسال اخبار درگیری های خیابانی و مصاحبه با رادیوها و سایت های ضدانقلاب 2 - تشویش اذهان عمومی از طریق توزیع شب نامه های مجعول و خلاف واقع 3 - اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور.

نامبرده که سخنگو و رئیس شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت می باشد تاکنون چهار بار دستگیر شده است: آذرماه 1382 پس از تجمعات غیرقانونی دانشجویی در اعتراض به محکومیت یکی از افراد که به 5 سال حبس تعلیقی محکوم می شود.

در تیرماه 1382 به لحاظ ادامه فعالیت تبلیغی علیه نظام و در جهت ایجاد آشوب در محیط های دانشجویی مجدداً به مدت 44 روز بازداشت می شود.

در 18 تیر ماه پس از پلمپ دفتر سازمان ادوار مجدداً یک ماه بازداشت می شود. نامبرده در جریان انتخابات اخیر از طریق همکاری و فعالیت در ستاد م.ک و شرکت در جلسات هماهنگی و ادامه اقدامات غیرقانونی با م. م و م. ک و شرکت در تظاهرات غیرقانونی مورخ 88،3،25 با فراخوان شبکه های ضد انقلاب و اعلامیه های صادره از سوی م.م که منتج به شورش و اغتشاش و تخریب اموال عمومی و ضرب و جرح مردم بیگناه گردید مرتکب اعمال مجرمانه انتسابی گردیده است.

متهم مزبور در خصوص آشنایی خود با ادوار تحکیم وحدت و شرح زاویه گرفتن آن با مبانی اسلام و انقلاب بیان می کند که: «ورود افراد و گرایش های ناسالم فکری و سیاسی از عناصر وابسته به جریان مارکسیست و وابستگان منافقین گرفته تا جریانهای داخلی مخرب ، طیفی از گروه های مخالف و معاند نظام را فراهم کرد و سرانجام به آنجا رسید که ما گروه های نزدیک و علاقمند به نظام را غیرخودی می دانستیم نسبت به مفسدین اجتماعی و اقتصادی بی تفاوت و حتی برای محاکمه آنها سنگ اندازی می کردیم. روند استحاله بر دفتر تحکیم وحدت و ادوار تحکیم نیز حکمفرما شد و شاهد همبستگی بین تمامی نیروهای مخالف و اپوزیسیون و معاند نظام در جهت ایجاد انحراف در افکار عمومی و مسموم سازی افکار و باورهای مردم نسبت به نظام بودیم.

متهم در ادامه پیرامون دلایل ورودش به ادوار تحکیم برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اقرار می کند که: انتخابات بهانه ای برای تخریب و عصیان علیه نظام و فرصتی برای ایجاد هجمه علیه ارکان نظام بود. ما درصدد تخریب کلیت نظام و به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام بودیم. همچنین به چالش کشیدن حاکمیت و نظام از طریق به چالش کشیدن اصل سلامت انتخابات و طرح بحث تقلب از طریق برگزاری نشستها و هماهنگی با گروه هایی نظیر ملی مذهبی ها، و از طریق موضع گیری ها و بیانیه های نهایی سازمان و ارکان مختلف آن و مصاحبه های اینجانب و انتشار مقالات و القای شبکه ای ناسالم بودن انتخابات در دستور کار ما قرار داشت.» در ادامه نامبرده اظهار می دارد: «هدف کشاندن مردم به خیابانها و ایجاد ناآرامی از طریق برگزاری تجمع ها و کارناوال های غیرقانونی زمینه گسترش ناآرامی ها و امکان شکل گیری مقاومت و در نتیجه اغتشاشات در برابر حکومت بود.»‌

متهم درباره دوره آموزش براندازی نرم در آلمان اعلام می کند که چهار نفر از اعضاء سازمان ادوار تحکیم وحدت به نام های ج- ظ، خ- د ، ک - الف و الف - ج تحت پوشش شرکت در مسابقات فوتبال جام جهانی در یک دوره کلاس آموزش براندازی نرم در آلمان شرکت کردند. این دعوت با هماهنگی الف - ع و ع - الف صورت گرفت و ر - الف و م - س هم حمایت کننده این برنامه بودند و ر - الف جزو مدرسین آنها بوده است. نامبرده از طریق یک نهاد حقوق بشری و یک مرکز مردم نهاد (NGO) در آمریکا مخارج را اخذ و هزینه می کرد.

درادامه متهم سخنان صریحی پیرامون ارتباط با رسانه های بیگانه ضد انقلاب، سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام و سیاه نمایی چهره نظام جمهوری اسلامی ایران، برگزاری تجمعات غیرقانونی، دریافت کمک مالی از عناصر ضد انقلاب، تدوین و انتشار شب نامه ها و بیانیه های مخالف نظام، ارکان و سیاست های آن، جمع آوری امضا و بیانیه و شب نامه ها علیه نظام و بهره گیری از اینترنت با هدف جمع آوری امضا انجام داده است که شرح مفصل آن در گردشکار نهایی تهیه شده توسط وزارت اطلاعات در پرونده آورده شده است.

لذا با توجه به گزارش و تحقیقات وزارت اطلاعات و اقاریر و اعترافات متهم طی تحقیقات قضایی، اسناد و مدارک مکشوفه از متهم و لحاظ سایر قرائن و امارات موجود در پرونده مجرمیت متهم و انتساب عناوین اتهامی به وی مسلم است.

دلایل قانونی درخواست مجازات:

لهذا با توجه به جمیع جهات اشاره شده و دلایل و مستندات ابرازی تقاضا می شود با لحاظ مواد 42-46 و 47 قانون مجازات اسلامی متهم به استناد مواد 500 - 610 و 698 قانون مجازات اسلامی محاکمه و مجازات شود.ضمناً محل ارتکاب جرائم حوزه قضایی تهران و تاریخ آن سال 1388 شمسی است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر