روایت معصومه ابتکار از دیدار با خانواده مسعود هاشم زاده و سجاد سبزعلی پور دو شهید جنبش سبز

شبکه جنبش راه سبز(جرس): معصومه ابتکار عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران از دیدار برخی اعضای این شورا با خانواده های مسعود هاشم زاده و سجاد سبزعلی پور دو تن از شهدای جنبش سبز خبر داد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسعو هاشم زاده روز 30 خرداد در مسیر خانه یکی از دوستانش در خیابان شامدان با اصابت گلوله به قلبش شهید شد و یادآوری سابقه جانبازی سجاد سبزعلی پور و علاقه او به بازیگری تئاتر،روایتی دیدار با خانواده ها و فعالیت های هنری این دو شهید جنبش سبز و همچنین 3 نقاشی از نقاشی های مسعود هاشم زاده را در وبلاگش ابتکار سبز منتشر کرده که چنین است:

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
هرکسی نغمه خود خواند از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

در دیدار برخی از اعضای شورای شهر تهران با خانواده مرحوم مسعود هاشم زاده از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات این شعر از ذهنم گذشت.
مسعود که برخی آثارش را همین جا می بینید، روز 30 خرداد در نزدیکی منزل و در مسیر خانه یکی از دوستانش در خیابان شادمان با گلوله ای به قلبش کشته شد.



اعضای خانواده با حسرت از روحیات هنری او، از نقاشی هایش، از نوای سنتور و نیز از علاقه اش به مجسمه سازی که اخیرا فراگیری آن را آغاز کرده بود، می گفتند ... و از صدای سازدهنی اش که هرشب در کنج تنهایی اش می نواخت و نوایش دقایقی در خانه می پیچید.
نمی دانم، شاید حضرت حافظ راست می گفت که:

آسمان کشتی ارباب هنر می شکند
تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم

در خانه مرحوم سجاد سبزعلی پور نیز پدرش از هنر بازیگری تنها پسرش می گفت. سجاد پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان و طی دوران نظام وظیفه، دوره بازیگری را گذرانده و ظاهرا در یکی دو فیلم تلویزیونی هم ایفای نقش داشته که هنوز پخش نشده است. پدرش که سابقه رزمندگی و 25 درصد جانبازی دارد دردمندانه از روحیات سجاد می گفت که 24 سال بیشتر عمر نکرد و ... مادرش آرام اشک می ریخت.

باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش

بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش

ای دل اندر بند زلفش از پریشانی منال ...

... راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر