پیام موسوی به مراسم چهلم کیانوش آسا و بازداشت حاضران بر مزار شهید



شبکه جنبش راه سبز (جرس): روز گذشته در پایان مراسم چهلمین روز شهادت کیانوش آسا نزدیک به 15 نفر از جمله برخی نزدیکان این شهید جنبش سبز از سوی نیروهای امنیتی و ماموران نیروی انتظامی در شهر کرمانشاه بازداشت شدند.

این مراسم با حضور مردم کرمانشاه،فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین شماری از دانشجویان دانشگاه های کرمانشاه،دانشگاه شیراز،دانشگاه کردستان و دانشگاه های علم و صنعت و تهران عصر پنج شنبه 15 مرداد در تالار عباسیه کرمانشاه و پس از آن بر سر مزار کیانوش آسا برگزار شد.



بنابر گزارش قصر نیوز رسانه محلی استان کرمانشاه در پایان این مراسم شرکت کنندگان در مراسم با در دست داشتن تصاویر کیانوش آسا،ندا آقا سلطان،سهراب اعرابی،اشکان سهرابی و دیگر شهدای جنبش سبز از تالار عباسی تا انتهای خیابان دانشجوی کرمانشاه به صورت منظم،با مچ بند های سبز و بالا بردن انگشت دستان خود به نشانه پیروزی راهپیمایی کردند.
همین گزارش حاکی است که در طی مسیر مردم در خیابان ها با شرکت کنندگان در مراسم همراهی کردند اما در پایان مراسم ماموران امنیتی همزمان با متفرق کردن راهپیمایانی که بر سر مزار کیانوش آسا شعار می دادند شماری از آن ها را بازداشت کردند.



قصر نیوز تعداد بازداشت شدگان را «نزدیک به 15 نفر » اعلام کرد و افزود که برخی از نزدیکان کیانوش آسا نیز در مراسم چهلمین روز شهادت او بازداشت شده اند.
کیانوش آسا متولد کرمانشاه و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت بود که در جریان حضورش در راهپیمایی مسالمت آمیز و میلیونی دوشنبه 25 خرداد در اعتراض به کودتای انتخاباتی با اصابت دو گلوله به شهادت رسید.پیکر او 8 روز بعد در سوم تیرماه به خانواده اش تحویل و در باغ فرودس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر