فرهنگنامه سبز(44)صهیونیسم

ابراهیم نبوی:


صهیونیسم( Sahionism ): یک مکتب فکری اصولگرایانه یهودی که اولش یک جنبش روشنفکرانه بود و آخرش به یک نظام حکومتی ایدئولوژیک تبدیل شد. هرچیزی که نمی دانیم چیست ولی مطمئنیم بد است. محلی که همه روزنامه نگاران و هنرمندان و روشنفکران و مخالفان سیاسی از آن تغذیه می کنند. بخشی از نقشه جهان که هر چند سال یک بار برای پاک کردنش باید جیغ کشید. صهیونیست: لولوی سرخرمن برای بقیه. رفیق بد. عنصر مساله دار. مشکوک. مجموعه افرادی که بچه های مسلمان و عرب را می دزدند و می خورند. ناجور. نادخ. وحشتناک. ترسناک. مثال: " صهیونیسم! اوه اوه اوه!". کاربرد در جمله: " عکسهای دیدار وزیر علوم احمدی نژاد با وزیر فرهنگ دولت صهیونیستی اسرائیل منتشر شد." کاربرد دوم در جمله: " همزمان با دیدار وزیر احمدی نژاد با وزیر فرهنگ دولت اسرائیل در اردن، احمدی نژاد در تهران گفت صهیونیسم باید بکلی از بین برود."


اهداف صهیونیسم از دیدگاه اصولگرایان ایرانی

نابودی جمهوری اسلامی. از بین بردن ایران. از بین بردن حیثیت ایران و اسلام در جهان. متهم کردن مسلمانان به دشمنی با علم و فرهنگ و ادبیات و آزادی زنان و آزادی بیان. قرار دادن ایران در موقعیت بحرانی با جهان.


نتایج اعمال احمدی نژاد و رهبری از دیدگاه آدمهای عاقل

نابودی جمهوری اسلامی. از بین بردن ایران. از بین بردن حیثیت ایران و اسلام در جهان. متهم شدن مسلمانان به دشمنی با علم و فرهنگ و ادبیات و آزادی زنان و آزادی بیان. قرار دادن ایران در موقعیت بحرانی با جهان.


جملات قصار در مورد ملاقات زاهدی و وزیر فرهنگ اسرائیل

زاهدی: من وزیر فرهنگ اسرائیل را نمی شناختم و بعد از عکس گرفتن شناختم.( زیرنویس مربوطه: وزیر علوم و نابغه ریاضی جهان در یک کنفرانس هشت نفره، نه صد نفره، شرکت کرده بود و از قبل گفته بود ما و اسرائیل را پهلوی هم نگذارید، ولی وزیر مذکور را نمی شناخت.)

زاهدی: قرار بود اردنی ها ما را پهلوی همدیگر نگذارند، ولی گذاشتند.( زیرنویس: دیدار اشکال ندارد، کسی نباید متوجه دیدار شود.)

زاکانی: انتشار عکسهای دیدار زاهدی و وزیر اسرائیلی توطئه علیه جمهوری اسلامی بود.( دیدار با وزیر فرهنگ اسرائیل توطئه نیست، ولی انتشار عکس هایش توطئه است.)

وزارت علوم: دیدار وزیر سابق با وزیر فرهنگ اسرائیل فاقد موضوعیت است.( موضوعیت شامل موضوعاتی مانند جودو، شنا، طناب کشی، شطرنج، مسابقات نابینایان، انداختن مدال، داوری ورزشی و دست دادن تصادفی خاتمی می شود، شرکت در یک کنفرانس فرهنگی موضوعیت ندارد.)


ضرب المثل های عامیانه

" آش خورده و دهن نسوخته"، " از این دم بریده هر چی بگی برمی آد."، " با دست محو می کنه، با پا می ره به دیدار."، " اسب ترکمنی یه، هم از توبره حماس می خوره، هم از آخور اسرائیل"، " مرگ خوبه، برای همسایه، وگرنه خاتمی عکس گرفته بود الآن سلطان محمود افتاده بود به جون بنی اسرائیل "، " با کدخدا بساز، هر کاری خواستی بکن."، " نابغه ریاضی، بعد از چهار سال گدائی، وزیر فرهنگ اسرائیل رو نمی شناسه." درازی ماه خانوم مشائی، به پهنای شاه خانوم زاهدی."


کرونولوژی ارتباط ایرانیان با اسرائیل

1331، مصدق شناسایی اسرائیل را پس گرفت.

1350، اسرائیل یواشکی با ایران رابطه برقرار کرد.

1357، دولت بازرگان رابطه ایران و اسرائیل را بکلی قطع کرد.

1370، ساختمان سفارت اسرائیل در آرژانتین منفجر و ایران به انفجار متهم شد.

1373، ساختمان کانون همیاری یهودیان آرژانتین منفجر و ایران متهم شد.

1376، اسرائیل یک کشتی حامل اسلحه ارسالی ایران برای یاسر عرفات را توقیف کرد.

1380، موشه کاتساو یهودی ایرانی تبار رئیس جمهور اسرائیل شد.

1380، صالح میرزایی در مسابقه جودو در مقابل حریف اسرائیلی مسابقه نداد.

1382، تیم ملی گلبال نابینایان ایران در مقابل تیم اسرائیل مسابقه نداد و بازنده اعلام شد.

1382، تیم فوتسال دانشجویان ایران در مسابقه فوتسال در مقابل اسرائیل مسابقه نداد.

1383، خاتمی در مراسم تدفین پاپ با رئیس جمهور اسرائیل دست داد و دستش را پس گرفت.

1384، آرش میراسماعیلی در مسابقه جودو در آتن در مقابل حریف اسرائیلی مسابقه نداد.

1384، احمدی نژاد اعلام کرد اسرائیل باید از روی نقشه جهان حذف شود.

1385، عباسعلی اکبری در مسابقات طناب کشی در مقابل حریف اسرائیلی طناب را ول کرد.

1385، احمدی نژاد باز هم اعلام کرد اسرائیل باید از روی نقشه جهان حذف شود.

1385، غلامحسین ذوالقدر در مسابقه تکواندو کرواسی در مقابل حریف اسرائیلی مسابقه نداد.

1386، وزارت خارجه ایران اعلام کرد اسرائیل باید از روی نقشه جهان حذف شود.

1387، محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم در کنفرانس اردن در کنار وزیر فرهنگ اسرائیل در کنفرانس سزامی شرکت کرد و بعد از بازگشت به ایران برکنار نشد و خبرش منتشر نشد.

1387، رئیس جمهور تاکید کرد که حتما اسرائیل باید از روی نقشه جهان حذف شود.

1387، در جریان المپیک پکن، محمدرضا مینوکده رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو ایران، قضاوت مبارزه جودوکار اسرائیلی با جودوکار روس را پذیرفت و بعد از بازگشت به ایران فدراسیون جودو او را برکنار کرد.

1387، مسعود اشرفی دبیر کمیته پارالمپیک 2008 پکن به گردن ورزشکار اسرائیلی مدال آویخت و با او دست داد و در بازگشت به ایران از شغل خود استعفا کرد.

1388، عکسهای دیدار وزیر علوم جمهوری اسلامی با وزیر فرهنگ اسرائیل منتشر شد و وزیر مذکور، مشاور رئیس جمهور و وزارت علوم اعلام کردند این دیدار هیچ مشکلی نداشت.

1388، احمدی نژاد هفت بار دیگر تاکید کرد دیدار زاهدی با وزیر فرهنگ اسرائیل اشکال ندارد، ولی اسرائیل باید از روی نقشه جهان حذف شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر