یک نشانه

بهاره آزادی:



مهندس موسوی در بیانیه شماره 12 خود با دقت این واژه " یک نشانه " را انتخاب کرده و نوشته است:" دستگیری کسانی چون دکتر علیرضا بهشتی یک نشانه است که از حوادثی سهمگین تر خبر می دهد".


در روز 17 شهریور و شب نوزدهم ماه رمضان، ماموران امنیتی دادستانی به خانه دکتر بهشتی رفته اند. به روایت همسر ایشان تمام اتاق ها را گشته اند. به فرزند خردسالشان اهانت کرده اند و دکتر بهشتی را به زندان برده اند. در نقطه ای دیگر ماموران دادستانی همانروز دفتر نشر و حفظ آثار شهید دکتر محمد حسین بهشتی رییس شورای انقلاب و رییس دیوانعالی کشور زمان امام را پلمپ کرده اند. ودر جایی دیگر مهندس الویری را هم در خانه اش دستگیر کرده اند تا با صدای بلند بگویند، حتی فردی مثل الویری که نماد متانت و انصاف بود، از زیر تیغ تیز استبداد سالم بیرون نمی آید.


استاد شهید آیه الله مطهری تفسیر لطیفی از این بیت معروف حافظ دارد:


آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
ایشان در ذیل این بیت نوشته اند:" ولی فرمان اسلام از این بالاتر است. اگر به اسلام نزدیکتر می شد چنین می گفت: با دوستان مروت با دشمنان هم مروت و مردانگی، اینکه اباعبدالله در وقتی که دشمنش تشنه است به او آب می دهد، معنایش مروت است."( مجموعه آثار، جلد 17 ص:387)


چه اتفاقی افتاده است که حکومت مثل گرگ هار به جان عزیزترین فرزندان ملت ایران افتاده است؟
چه اتفاقی افتاده است که کینه ای قدیمی در حکم دادستان جدید تبلور پیدا می کند و 17 شهریور تازه ای در تاریخ انقلاب ایران رقم می خورد؟ تردیدی نیست که دادستان جدید هر چند منش و روش خود را در همین ماه نخست کاری اش که ادامه راه سلف خود بود، نشان داد؛ اما هر عاقلی می داند که چنین تصمیم هایی در نقطه ای دیگر و توسط اشخاصی دیگر رقم می خورد و تصمیم گیرنده در مورد بازداشت دکتر علیرضا بهشتی و مهندس الویری و پلمپ دفتر نشر آثار شهید بهشتی و دفتر آقای کروبی و پلمپ حزب اعتماد ملی کار دادستان جدید نیست. همچنانکه اقدامات قبلی، اعم از بازداشت ها و اعتراف گیری ها و...تصمیم شخص دادستان نبود. حال پرسش این است که این کارها نشانه چیست؟
این روز ها ما شاهد اعمال قساوت بی سابقه ای در تاریخ کشورمان هستیم . ریشه این درنده خویی و قساوت ها از کجاست که مهندس موسوی پیش بینی می کند روزهای سخت تر و سهمگین تری در پیش خواهیم داشت؟ نفر یا نفرات بعدی که باید تاوان دفاع از حقوق مردم را پس دهند چه فرد یا افرادی اند؟
تردیدی نیست که این رفتارها نشانه ترس حکومت از قدرت مردم است؛ ترس از ناکامی حکومت در جا انداختن دولت کودتا ست ؛نگرانی از اینکه سیاست رعب نتیجه مورد نظر را نداشته است؛ نگرانی از حضور مردم در روز قدس است... روز قدسی که این بار سبز می شود و دروغ و دغل و قساوت را رسوا می کند.
تئوری سپاه به عنوان کارگردان اصلی تقلب و تزویر در انتخابات این بود، که حد اکثر چند روزی شاهد اعتراض های خیابانی خواهیم بود و پس از آن مردم ناگزیر از تمکین خواهند بود. 17 شهریور نشان داد تقریبا نزدیک به سه ماه پس از کودتا نه مردم خسته شده اند و نه رهبران جنبش سبز عرصه را رها کرده اند. مهندس موسوی به حق در اعلامیه شماره 12 بشارت داده است که باطل رفتنی است.
17 شهریور بیش از آن که نشانه قدرت کودتاچیان باشد، نشانه زوال و ضعف آنان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر